Der er noget som ikke hænger sammen her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. juni 2009

Mira0911

Jeg har været på P-piller en måned nu efter jeg har født (4mdr siden)
Igår fik jeg så ondt i min æggestok...
Og jeg tænkte, jeg har sq da en ÆL test til at ligge et sted, fandt den os...
Jeg har ÆL mens jeg er på P-piller.. Det kan man da ikke? 
Så virker mine p-piller da slet ikke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Mumto3

Er du sikker på at man kan tage en ægløsningstest når man er på p-piller? Kunne det tænkes at homonerne i p-pillerne påvirker testen?

Anmeld

20. juni 2009

lonemus

Dutte84 skriver:

Jeg har været på P-piller en måned nu efter jeg har født (4mdr siden)
Igår fik jeg så ondt i min æggestok...
Og jeg tænkte, jeg har sq da en ÆL test til at ligge et sted, fandt den os...
Jeg har ÆL mens jeg er på P-piller.. Det kan man da ikke? 
Så virker mine p-piller da slet ikke....

Jeg mener altså stadig man har ægløsning, men når man spiser p-piller er der bare ikke adgang igennem for sædcellerne.......de går bare til grunde!

Sådan har jeg forstået det!

Anmeld

20. juni 2009

NaFe

mener os man staidg har ægløsning ja

Anmeld

20. juni 2009

Pige2009

Nej, man har ikke ægløsning, når man tager P-piller.

P-piller forhindrer ægløsning ved at blokere for dannelsen af de overordnede kønshormoner. Uden overordnede kønshormoner kommer der derfor ikke ægløsning. P-piller påvirker også slimhinden i livmoderen på en sådan måde, at et evt. befrugtet æg ikke kan sætte sig fast og udvikle sig. Derudover bliver slimen i livmoderhalskanalen sej og uigennemtrængelig for sædceller.

Sådan virker P-piller

Anmeld

20. juni 2009

Ayasmor

lonemus skriver:

Jeg mener altså stadig man har ægløsning, men når man spiser p-piller er der bare ikke adgang igennem for sædcellerne.......de går bare til grunde!

Sådan har jeg forstået det!

Så vidt jeg har forstået det så har man ikke ægløsning på p-piller. De hormoner der er i pillerne, skulle vist svare til de hormoner vores krop selv udvikler omkring ægløsning, så hjernen ved at den skal sende signal ned til æggestokken som så skal frigøre et æg.. Da vi tager hormonerne manuelt snyder vi kroppen til at tro at kroppen har udgivet disse hormoner, og derved også har frigjort et æg.. Altså udebliver ægløsningen.. tror jeg

Anmeld

20. juni 2009

Ayasmor

linda2009 skriver:

P-piller forhindrer ægløsning ved at blokere for dannelsen af de overordnede kønshormoner. Uden overordnede kønshormoner kommer der derfor ikke ægløsning. P-piller påvirker også slimhinden i livmoderen på en sådan måde, at et evt. befrugtet æg ikke kan sætte sig fast og udvikle sig. Derudover bliver slimen i livmoderhalskanalen sej og uigennemtrængelig for sædceller.

Sådan virker P-piller

ahhh det lyder mere realistisk end min forklaring...

Anmeld

20. juni 2009

Pige2009

Ayasmor skriver:

Så vidt jeg har forstået det så har man ikke ægløsning på p-piller. De hormoner der er i pillerne, skulle vist svare til de hormoner vores krop selv udvikler omkring ægløsning, så hjernen ved at den skal sende signal ned til æggestokken som så skal frigøre et æg.. Da vi tager hormonerne manuelt snyder vi kroppen til at tro at kroppen har udgivet disse hormoner, og derved også har frigjort et æg.. Altså udebliver ægløsningen.. tror jeg

Nemlig - man har IKKE ægløsning på P-piller, hvis altså pillerne virker efter hensigten. Mine gjorde ikke, for jeg blev gravid...

Anmeld

20. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
linda2009 skriver:

Sådan virker P-piller

enig..og den blødning man har når man er på p-piller er ikke mens, men en blødning når slimhinden skal ud..
Hvorfor du får en positiv æl-test kan der være en HEL anden forklaring på... fik at vide i går at der opstår MANGE fejl med æl-tests og at de viser både falsk positiv og falsk negativ i rigtig RIGTIG mange tilfælde
Men ellers tal med din læge og få taget en blodprøve og se hvad den siger om æl!
knuser

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Er stregerne lige tydelige, for det skal de jo være for den er positiv...eller den der viser hormonet skal være tydeligst...du vil stort set altid få to streger med ægløsningsteste...og er den positiv, så kan det faktisk også være fordi du er gravid..
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.