Koloskopi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2013

tine1985

Pernilleh skriver:

Jeg fik en koloskopi i juni sidste år,og det var lige omvendt for mig.Jeg havde også hørt rædselshistorier om udrensningen,men det var ingenting.Tror det kommer meget an på hvad for noget du får.Jeg havde ingen kvalme,og fra jeg drak det gik der ca. 20 min.,så skulle jeg på toilettet,og det var det.

Fasten synes jeg heller ikke var så slem,for man skal jo drikke så meget væske,og det fylder godt.Få købt noget klar suppe,det er godt.Sorbet is må du også spise.Så føler man trods alt at man spiser noget.
Da jeg kom derud var de 1½ time forsinket,det var egentlig der jeg synes det var værst,for jeg var godtnok ved at være pænt sulten og tørstig!

Men selve undersøgelsen var et helvede,synes jeg.Jeg ville nemlig også prøve uden bedøvelse,for det blev jeg helt vildt svimmel af,og fik det ret skidt,men til sidst råbte jeg at de skulle stoppe,jeg ville ikke mere.De tilkaldte endda en overlæge.Men så besluttede jeg alligevel at tage imod bedøvelsen,og så mærkede jeg intet,og kan heller intet huske.Så tag imod alt hvad de vil give dig ;-)

Tak for dit svar!

Og dejligt at høre at udrensningen også kan være en ganske rolig oplevelse  Skulle du kun tage èn omgang af det der udrensningsmiddel? Og var det også pulver som blandes op med vand og drikkes efter 5 - 15 min (ved godt det nok er svært at huske &nbsp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Dot D

Jeg synes klart, at udrensningen var det værste ved den omgang jeg er ved at kaste op, bare jeg høre ordet - på det vædsken smagte af

Det gjorde ikke ondt, selve undersøgelsen, indtil de ramte det, der var galt med mig. Endometriose udenfor tarmen. 

Anmeld

22. februar 2013

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
tine1985 skriver:

Tak for dit svar!

Og dejligt at høre at udrensningen også kan være en ganske rolig oplevelse  Skulle du kun tage èn omgang af det der udrensningsmiddel? Og var det også pulver som blandes op med vand og drikkes efter 5 - 15 min (ved godt det nok er svært at huske &nbsp?

Ja,det var noget pulver,tror det hed movicol,eller sådan noget.Skulle drikke 2 glas,med 5-6 timers mellemrum,og det smagte fint.Lidt appelsin-agtigt

Du spørger bare løs,så lang tid siden er det ikke,at jeg ikke kan huske det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.