I LAB loven (Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats) vil jeg henvise dig kapitel 11, den beskriver virksompraktik rigtigt godt.
Normalt så sender man folk ud i virksomhedspraktik i 13 uger, formålet er finde ud af, hvad kan borgerne, der kan være flere årsager til, man ikke kan arbejde på de ordinær vilkår, men det handler også om, hvilken § er du i virksomhedsprakik på.
Men jeg vil anbefalde dig at tage kontakt til din sagsbehandler meget hurtigt, da du har været der så længe nu, at skal du indgå på ligefod med alle de faste medarbejder, som man normalt ikke gør under en virksomhedspraktik, så skal der og revideres i din ydelse eller der skal iværksætte løntilskud evt.
Men du har været der over 26 uger, og du skriver slev, du er blevet forlænget mange gang, normalt er det max 2 gange 13 uger og de sidste 13 uger er, sker af forskellige årsager, men jeg vil klart mene, at du bør overgå til noget andet, når du har været der så længe og din sagsbehandler må efter så længe snart have udredning på dig, det bør ikke vare så længe, med mindre du har særlige problemer, der gør sig glædende for, at du ikke har kunne få udredning på de normale 13 uger.
Virksomhedspraktik er jo til for at finde ud, hvad kan du og hvad kan du ikke kan, og får at du kan op nå målet om beskæftigelse, men synes, din sag lyder som den trænger til et efter tjek.
Anmeld