Virksomhedspraktik?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.625 visninger
19 svar
5 synes godt om
19. februar 2013

Monski

Jeg har skrevet én gang før men nu står jeg lidt i et nyt dilemma.
I dag fortælle min leder mig at hun har snakket med både kommunen og områdelederen (arbejder i institution) og jeg nu tæller med på ligefod som en medhjælper.
Grunden er at jeg har været der snart et år (venter på en udredning), nu tænker jeg bare .. Kan det virkelig være rigtig at jeg må tælle med og have et ligeså stort ansvar som en medhjælper UDEN at være i løntilskud?
Føler mig virkelig snydt. Tænker om jeg måske skal ringe til en fagforening?

Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

MortilElias2010

Monski skriver:

I dag fortælle min leder mig at hun har snakket med både kommunen og områdelederen (arbejder i institution) og jeg nu tæller med på ligefod som en medhjælper.
Grunden er at jeg har været der snart et år (venter på en udredning), nu tænker jeg bare .. Kan det virkelig være rigtig at jeg må tælle med og have et ligeså stort ansvar som en medhjælper UDEN at være i løntilskud?

Håber nogle kan hjælpe

Hvorfor føler du dig snydt? 

Anmeld

19. februar 2013

TNBC

Monski skriver:

Håber nogle kan hjælpe

Anmeld

19. februar 2013

K&S

Monski skriver:

Håber nogle kan hjælpe

Du optjener pension, mens du er i løntilskud, det gør du ikke i praktik - så jeg vil mene, der skal gøres noget, for hvis du tæller med, skal du da ansættes på lige fod med de andre 

Er du der fuld tid? 

Anmeld

19. februar 2013

Monski

MortilElias2010 skriver:

Fordi at når man som mig venter på en udredning, har en virksomhedpraktik periode på 13 uger (med mulighed for forlængelse) derefter skal det vurderes om man skal søge andre steder eller skal i løntilskud.
Jeg har fået den forlænget så mange gange nu at jeg har været der i 11 måneder.
Og jeg føler mig snydt fordi jeg ca får 4500,- mindre ubetalt end hvad en helt ny medhjælper gør, selvom jeg har ligeså meget ansvar og tæller ligeså meget med. Normalt tæller man jo ikke med spm praktikant men nu hvor at alle har besluttet at jeg også tæller med så synes jeg da det er underligt jeg får så meget mindre

Anmeld

19. februar 2013

Monski

K&S skriver:

Du optjener pension, mens du er i løntilskud, det gør du ikke i praktik - så jeg vil mene, der skal gøres noget, for hvis du tæller med, skal du da ansættes på lige fod med de andre 

Er du der fuld tid? 

Ja det synes jeg jo også
Jeg arbejder der 30 timer om ugen. Er bare i tvivl om hvem jeg skal kontakte

Anmeld

19. februar 2013

Monski

Yurie skriver:

Se mit svar længere oppe

Anmeld

19. februar 2013

K&S

Monski skriver:

Ja det synes jeg jo også

Jeg ville snakke med din sagsbehandler igen - du må gerne stille krav, selvom du "kun" er under udredning  det er IKKE i orden...! 

Men ellers ved jeg ikke, hvem man kontakter - fagforeningen? 

Anmeld

19. februar 2013

TNBC

Monski skriver:

Se mit svar længere oppe

Ok på den måde,.vidste ikke at du fik mindre. Man skal have de penge man er der. Men 30 er da ikke så meget. Jeg er der længere(praktik og virksomhedspraktik)
Jeg kender ikke svaret.

Anmeld

19. februar 2013

K&S

Monski skriver:

Ja det synes jeg jo også

Er du på dagpenge eller kontanthjælp? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.