Lige born og voksne leger bedst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2009

Lise

Hmm... Altså jeg kommer fra middelklassefamilien - mor sygeplejerske og far maskinchef/sømand, og jeg er nu godt på vej til at blive familiens højstuddannede. Min kæreste kommer fra en lidt bedre stillet familie - han er opvokset i Nordsjælland, hans far var landsretsdommer og moren var tandlæge, og han selv er uddannet butiksslagter...... Jeg ved ikke helt hvad vi er eller hvad vi ikke er, for han har absolut intellektet med sig, og ved tusinde gange mere om verdenssituationen end jeg gør, og så er han en dygtig gør-det-selv mand, der laver ALT (med lidt hjælp fra min far) på vores hus selv. Han har lige lagt 150 kvm sten, og nu skruer han carport sammen. Tidligere har han lavet genvexsystem, muret en væg, sat køkken op og lavet et loftsvindue (bare for at nævne lidt).
Der hvor vi nok adskiller os mest fra hinanden er at jeg er matematisk, firkantet og elsker at læse bøger, og han er sproglig, elsker musik, elektronik og er meget imødekommende.
Vi kommer jo ikke fra samme miljø, slet ikke faktisk - men vi er jo heller ikke helt modsætninger. Jeg ved ikke hvad vi er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Cris

Det  handler om vores sjæl, synes jeg. Dem der matcher og giver til hinanden "ernæring" er dem, der er lykkelige. Alt andet er bare tilfæld, synes jeg.

Anmeld

20. juni 2009

karina1980

vi kommer fra hver sin *verden*

min mand kommer fra kernefamilien og jeg er skillsmisse barn,  og indtil de blev skilt levede jeg med en dybt alkoholiseret far, som havde en lidt for løs hånd overfor min mor og mig når jeg prøvede at hjælpe min mor og søskende (det var rædselsfuldt)

jeg er den meget asociale type, som ikke behøver folk omkring mig, hvor min mand ikke kan undvære andre mennesker omkring sig, men vi elsker hinanden, har samme drømme og håb for fremtiden og kan slet ikke undvære hinanden idag, men der har dælme været mange bump på vejen hertil

jeg har med ham lært at være mere social og slippe mit beskytter instinkt og han har lært at slappe af og nyde at der ikke skal ske noget konstant

Anmeld

20. juni 2009

Betina88

Miamaja skriver:

Ja, giver dig ret. god mad er meget vigtigt men her faar gemalen IKKE lov til at rode i mit fine nye kokken. saa bliver han vappet ud for jeg er lidt sat i at der ikke maa rodes i mit kokken- han kan ellers godt lide at lave mad naar han faar lov

Roder han så meget i dit nye køkken ?

Jeg elsker go' mad , men det mætter også meget , desværre ..

Anmeld

21. juni 2009

ønskebørn74

Vi er diamentrale modsætninger...og elsker det...Min mand er stille og fornuftig...og jeg er sprudlende...shoppoholick....med kæmpe temperament og passion...Min mand eeelsker det.......Og i løbet af årene er hans passion også kommet frem...

Vi har det fantastisk...aldrig en ens dag...og en inderlig kærlighed så dyb...
10½ år har vi på bagen nu....og det bliver bedre og bedre..

Han er elektronik mekaniker ved forsvaret og jeg arbejder på kontor som markedskonsulent...

Anmeld

22. juni 2009

Miamaja

Betina88 skriver:

Roder han så meget i dit nye køkken ?

Jeg elsker go' mad , men det mætter også meget , desværre ..

jeg er meget hys med at have et meget rent kokken, og jeg synes han roder

Anmeld

23. juni 2009

Miamaja

Lige børn leger bedst.....det var vel mere fra dengang man blev født ind til en bestemt klasse og ikke kunne bryde ud af det...så ang. job og uddannelse tror jeg ikke det passer mere, alle kan jo blive hvad de vil, lige meget hvad de kommer af...og heldigvis.
Men at man ser nogenlunde ens på verden og den måde man ønsker at leve og udvikles på, det tror jeg er et ret godt fundament.
Jeg har venner og mennesker omkring mig med alle mulige job og syn på verden og det er jo det der giver indsigt og forståelse...tror jeg...
knus Eva..

det er vi meget enige i.
vores omgangskreds og familie er en ret bred ekstrem fra den ene type miljo til det andet. det er fedt synes jeg og ikke kedeligt

Anmeld

23. juni 2009

Miamaja

Tina2 skriver:

Ha ha, sådan er min lillebror også..... Han er højt uddannet men kan nærmest intet håndværksmæssigt....

Da han boede i lejlighed med sin kæreste i Århus, skulle de ha trukket ledninger til noget, og min bror kunne slet ikke bruge boremaskinen, så hans kæreste måtte igang, hvilket resulterede i et ALT for langt bor, og der blevså boret hul helt ind til naboen, ha ha!!!!

Kan tydeligt huske min mand og min far var ved at gå til af grin ;-)

Vi er ved at bygge om- og til, og jeg synes simpelthen det er så fedt at Thomas kan lave næsten det hele selv.... Der er dog lige det med gulvvarmen, men det hjælper min far med, da han jo er uddannet VVS-installatør..... Og han ordner også alt det med vand osv i køkkenet (vi skal ha nyt køkken andetsted i huset end det er nu)

Det eneste min far har det lidt svært med er el, og Thomas er uddannet elektriker, og det eneste Thomas har det lidt svært med er VVS og det kan min far:-) Så det passer jo så godt;-)

hehe.. det kan jeg sagtens se, som noget kunne ske for os.. pinligt

her er en af vores 'historier': jeg var ved at at do af grin for et par uger siden da gemalen havde bestilt persienner over nettet, og jeg spurgte om det ikke var bedre at faa et firma til at leverer OG installere dem. ' Nej, det er nemt nok' var svaret.
Efter 2 ugers ventetid kom persiennerne endeligt og gemalen gik igang. efter 1/2 time kommer han sur og tvaer tilbage og siger 'jeg maa ringe til det firma og sige de kan hente deres l... persiennerne er alle sammen 1/2 inch for bred. jeg HAR provet dem alle sammen- de passer ikke!.

Ja, nu kender jeg min mand saa jeg gik lige ind for at tjekke efter og vupti efter 5 min og lidt skubben og drejen sad persiennen i vinduet.

AV - den gjorde lidt nas paa manddommen

Anmeld

23. juni 2009

wamse

Her er det bestemt lige børn Begge vores familier er nogenlunde lige uddannelsesvis, og hverken min mand eller jeg har en uddannelse. Vi kommer fra arbejder klassen begge to. Jeg har ikke nogen speciel behov for en uddannelse, vil gerne bare arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.