Lige born og voksne leger bedst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
18 svar
0 synes godt om
19. juni 2009

Miamaja

Har I valgt jeres mand, samlever, bolleven, partner, kaereste, elsker  fra samme miljo som jer selv eller er i komplet modsaetninger hvad det angaar? Hvis ja, har det vaeret et problem eller et stort plus i forholdet?

Er lidt nysgerrig hvorledes det gamle savn; lige born leger bedst holder ved hos jer derude.

Herhjemme gor det ikke. jeg, arbejder pigen fra arbejder miljoet har giftet mig ind i den mest boglige og hojtuddannede familie, hvor det tog mig et par aar eller 4 at kunne folge nogenlunde med i deres samtaler. personlig ligner vi hinanden RIGTIG meget mh til religion, moral, opdragelse, humor er den samme. men vi er opvokset MEGET forskelligt i meget forskellige miljoer og lande, og vores vennekreds er ogsaa meget forskellig.

Hvad med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Pige2009

Miamaja skriver:

Har I valgt jeres mand, samlever, bolleven, partner, kaereste, elsker  fra samme miljo som jer selv eller er i komplet modsaetninger hvad det angaar? Hvis ja, har det vaeret et problem eller et stort plus i forholdet?

Er lidt nysgerrig hvorledes det gamle savn; lige born leger bedst holder ved hos jer derude.

Herhjemme gor det ikke. jeg, arbejder pigen fra arbejder miljoet har giftet mig ind i den mest boglige og hojtuddannede familie, hvor det tog mig et par aar eller 4 at kunne folge nogenlunde med i deres samtaler. personlig ligner vi hinanden RIGTIG meget mh til religion, moral, opdragelse, humor er den samme. men vi er opvokset MEGET forskelligt i meget forskellige miljoer og lande, og vores vennekreds er ogsaa meget forskellig.

Hvad med jer?

Lidt forskelligt. Min eks var min diamentrale modsætning - håndværker, den stille type og meget eftertænksom.

Faderen til det barn jeg venter er akademiker (humanist) som jeg, og vi er meget ens både af natur og interesser.

Jeg er ikke sammen med nogen nu, men synes der er fordele og ulemper ved begge, og kan derfor ikke sige om lige børn leger bedst holder stik

Anmeld

19. juni 2009

Tina2

Jeg kommer fra en arbejderfamilie med en selvstændig far (smed og VVs-installatør) og  min mand er uddannet elektriker......
Mødte ham i Jomfru Ane gade hvor han var godt fuld og der var gang i den....

De efterfølgende gange vi sås tænkte jeg over om det virkelig var noget, for han var såååå stille og genert og det er jeg absolut ikke!!!!!
Men jeg var simpelthen så forelsket  og den dag idag- snart 9½ år efter er jeg sgu glad for jeg holdt ved ham:-)

Han tøede nu hurtigt op og blev hevet med til mine veninders vilde fester og inden længe dansede han på bordene som vi andre  Er bestemt ikke en genert fyr idag. Han startede eget firma i 2005 og kører det bare rigtig godt....

Jeg har altid ønsket mig en håndværkermand, for har altid været vant til min far kunne lave ALT og det kan Thomas også.....

Anmeld

19. juni 2009

Miamaja

Tina2 skriver:

Jeg kommer fra en arbejderfamilie med en selvstændig far (smed og VVs-installatør) og  min mand er uddannet elektriker......
Mødte ham i Jomfru Ane gade hvor han var godt fuld og der var gang i den....

De efterfølgende gange vi sås tænkte jeg over om det virkelig var noget, for han var såååå stille og genert og det er jeg absolut ikke!!!!!
Men jeg var simpelthen så forelsket  og den dag idag- snart 9½ år efter er jeg sgu glad for jeg holdt ved ham:-)

Han tøede nu hurtigt op og blev hevet med til mine veninders vilde fester og inden længe dansede han på bordene som vi andre  Er bestemt ikke en genert fyr idag. Han startede eget firma i 2005 og kører det bare rigtig godt....

Jeg har altid ønsket mig en håndværkermand, for har altid været vant til min far kunne lave ALT og det kan Thomas også.....

det er lidt sjovt det med at du navner at din mand kan lave alt selv. det kan min mand SLET IKKE!!!!! jeg tager mig sommetider i at grine lidt af ham inden i mig selv, for han ved naesten alt om alt - det er utroligt saa meget viden han har om alle mulige og umulige ting og sager men han KAN IKKE slaa et som lige ind. saa vi skal altid have handy mand herhjemme hvis der skal ordnes smaa ting hehe

Anmeld

19. juni 2009

sarahb

helt anderledes....
jeg kommer fra en familie hvor min far har arbejdet og tjent penge så min mor gik hjemme uden at få penge fra staten.. min far er meget gammeldags og lidt race skræmt... Så da jeg kom hjem og viste min oakistanske mand frem var der ikke lige frem smil at spotte på hans læber.. men det kom efter han lærte ham at kende.. 1 år efter han så ham første gang hvor han slet ikk gav ham hånden eller anede han.min mor begyndte først at arbejde da jeg var 14.. De ligger nok i overklassen, slet ikk personligt OVERHOVED men indkomst mæssigt..
Jeg har aldrig kendt en eneste på kontant hjælp, eller arbejdsløs... jo jeg har været arbejdsløs i 2 dage og var ved at døøøøø!!! men hallo det sker jo, og det sker nærmest for alle på et eller andet tidsunkt, det anede jeg bare ikke dengang...

Min mand kommer fra et hjem hvor hans far er førtidspensionist og mor er på kontanthjælp og har været det alt den tid hun har været i danmark. så ingen af dem arbejder..
Der er STOR forskel, kan slet ikk se nogen sammenligninger...
Mht til veninder er det også anderledes, har kun en i min veninde kreds der har et knald godt forhold til sine forældre som jeg har, resten er skilsmisse børn eller taler af forskellige grunde ikk med den ene forældre..

Så meget anderledes synes jeg. men det bringer kun lidt krydderi i hverdagen

Anmeld

19. juni 2009

Tina2

Miamaja skriver:

det er lidt sjovt det med at du navner at din mand kan lave alt selv. det kan min mand SLET IKKE!!!!! jeg tager mig sommetider i at grine lidt af ham inden i mig selv, for han ved naesten alt om alt - det er utroligt saa meget viden han har om alle mulige og umulige ting og sager men han KAN IKKE slaa et som lige ind. saa vi skal altid have handy mand herhjemme hvis der skal ordnes smaa ting hehe

Ha ha, sådan er min lillebror også..... Han er højt uddannet men kan nærmest intet håndværksmæssigt....

Da han boede i lejlighed med sin kæreste i Århus, skulle de ha trukket ledninger til noget, og min bror kunne slet ikke bruge boremaskinen, så hans kæreste måtte igang, hvilket resulterede i et ALT for langt bor, og der blevså boret hul helt ind til naboen, ha ha!!!!

Kan tydeligt huske min mand og min far var ved at gå til af grin ;-)

Vi er ved at bygge om- og til, og jeg synes simpelthen det er så fedt at Thomas kan lave næsten det hele selv.... Der er dog lige det med gulvvarmen, men det hjælper min far med, da han jo er uddannet VVS-installatør..... Og han ordner også alt det med vand osv i køkkenet (vi skal ha nyt køkken andetsted i huset end det er nu)

Det eneste min far har det lidt svært med er el, og Thomas er uddannet elektriker, og det eneste Thomas har det lidt svært med er VVS og det kan min far:-) Så det passer jo så godt;-)

Anmeld

20. juni 2009

Betina88

Min kæreste har ingen uddannelse , men han ka' finde ud af at lave mad .. Go' mad især ..

Og jeg vil ikk' ha' en kæreste der er inde for VVS eller elektriker brancen ..

Anmeld

20. juni 2009

Miamaja

Betina88 skriver:

Min kæreste har ingen uddannelse , men han ka' finde ud af at lave mad .. Go' mad især ..

Og jeg vil ikk' ha' en kæreste der er inde for VVS eller elektriker brancen ..

Ja, giver dig ret. god mad er meget vigtigt men her faar gemalen IKKE lov til at rode i mit fine nye kokken. saa bliver han vappet ud for jeg er lidt sat i at der ikke maa rodes i mit kokken- han kan ellers godt lide at lave mad naar han faar lov

Anmeld

20. juni 2009

Honningblomst

Lige børn leger bedst.....det var vel mere fra dengang man blev født ind til en bestemt klasse og ikke kunne bryde ud af det...så ang. job og uddannelse tror jeg ikke det passer mere, alle kan jo blive hvad de vil, lige meget hvad de kommer af...og heldigvis.
Men at man ser nogenlunde ens på verden og den måde man ønsker at leve og udvikles på, det tror jeg er et ret godt fundament.
Jeg har venner og mennesker omkring mig med alle mulige job og syn på verden og det er jo det der giver indsigt og forståelse...tror jeg...
knus Eva..

Anmeld

20. juni 2009

Mor.sander

Både og....

Min mands far var lastbilschaffør og hans mor er tandtekninkker, han er selv uddannet farvehandler, og men håber på at kommer i gang med hans drømme uddannelse som tømre... Han ville sagtens have kunnet taget en højere uddannelse, men det har aldrig været ham at side med næsen i en bog.

Jeg selv er vokset op med en far, der stammer for en fin familie, med stolte akademiske traditioner,  min far er uddannet etnograf og ville ringe efter hjælp hvis han skulle have slået et smøm i væggen.
Min mor derimod kommer fra en rigtigt arbejder familie, min morfar var havnearbejder og min mormor arbejde på fabrik.

Min mor har ingen uddannelse og har gået hjemme med os børn, siden 83 hvor min lillebror kom til. Så hjemme hos mig har det altid været min far der tjente pengene og min mor der passe huset, børn mm.

Vi er vokset om med aldrig at mangle noget, fik hva vi pegede på, hvis ikke af vores forældre, ja så af vores besteforældre, påtrods af at vi var fire børn.
Min mand har derimod tjent sige egne penge for den dag hvor han kunne få et job, han har aldrig fået noget foræret.

Jeg selv har ingen uddannelse, håber jeg en dag få en uddannelse inde for sundheds sekteren, men det kommer når tid er.
Der har altid været stillet store forventninger til mig hva angår uddannelse, og hvis jeg ville kunne jeg også læse både HF og uni... Men jeg har som min mand aldrig været god til at side stille med næsen i en bog, jeg skal ud og bruge min hænder.

Min og min mands opvækt ser ikke særlig ens ud på overfladen, men når vi lader facaderne falde, har de alligevel været meget ens... Begge vores fædre er alkoholiger og vores mødre har altid fejlet et eller andet både pyskisk og fysisk.
Vi er begge blevet voksen før tid, pga at vores forældre aldrig rigtigt har kunne tid side sætte deres egne behov, for os børn. Og derfor har vi måtte tage meget ansvar vi begge ikke bruge gøre.

Vi har begge været i andre forhold, men har aldrig helt følt os helt rigtigt placeret, før nu... Men vi har somsagt også mange ting til fældes... Så i vores tilfælde leger lige børn bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.