Både og....
Min mands far var lastbilschaffør og hans mor er tandtekninkker, han er selv uddannet farvehandler, og men håber på at kommer i gang med hans drømme uddannelse som tømre... Han ville sagtens have kunnet taget en højere uddannelse, men det har aldrig været ham at side med næsen i en bog.
Jeg selv er vokset op med en far, der stammer for en fin familie, med stolte akademiske traditioner, min far er uddannet etnograf og ville ringe efter hjælp hvis han skulle have slået et smøm i væggen.
Min mor derimod kommer fra en rigtigt arbejder familie, min morfar var havnearbejder og min mormor arbejde på fabrik.
Min mor har ingen uddannelse og har gået hjemme med os børn, siden 83 hvor min lillebror kom til. Så hjemme hos mig har det altid været min far der tjente pengene og min mor der passe huset, børn mm.
Vi er vokset om med aldrig at mangle noget, fik hva vi pegede på, hvis ikke af vores forældre, ja så af vores besteforældre, påtrods af at vi var fire børn.
Min mand har derimod tjent sige egne penge for den dag hvor han kunne få et job, han har aldrig fået noget foræret.
Jeg selv har ingen uddannelse, håber jeg en dag få en uddannelse inde for sundheds sekteren, men det kommer når tid er.
Der har altid været stillet store forventninger til mig hva angår uddannelse, og hvis jeg ville kunne jeg også læse både HF og uni... Men jeg har som min mand aldrig været god til at side stille med næsen i en bog, jeg skal ud og bruge min hænder.
Min og min mands opvækt ser ikke særlig ens ud på overfladen, men når vi lader facaderne falde, har de alligevel været meget ens... Begge vores fædre er alkoholiger og vores mødre har altid fejlet et eller andet både pyskisk og fysisk.
Vi er begge blevet voksen før tid, pga at vores forældre aldrig rigtigt har kunne tid side sætte deres egne behov, for os børn. Og derfor har vi måtte tage meget ansvar vi begge ikke bruge gøre.
Vi har begge været i andre forhold, men har aldrig helt følt os helt rigtigt placeret, før nu... Men vi har somsagt også mange ting til fældes... Så i vores tilfælde leger lige børn bedst