Hvad siger i til chefen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

tarkoflen

o1Mutte skriver:

Jamen er det da ulovligt for arbejdsgiveren at fyre en hvis man er i behandling?

Og tak for dit svar

De må godt fyre dig, selvom du er i behandling, bare du ikke har sagt, at du er gravid! Der er et hul i lovgivningen på det område...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

o1Mutte

tarkoflen skriver:

De må godt fyre dig, selvom du er i behandling, bare du ikke har sagt, at du er gravid! Der er et hul i lovgivningen på det område...

Tror ikke jeg forstår det du skriver..?

Anmeld

18. februar 2013

ønskebørn74

o1Mutte skriver:

Tænker lidt det bliver svært at undgå at holde fri under behandlingen.. Så hvordan har i gjort det? Været ærlige, eller holdt fri, eller meldt jer syge?

Jeg vil helst ikke at mit arbejde skal vide noget. Men omvendt er jeg færdig ude ved ham jeg er ved i juni..

Vær ærlig.. Din arbejdsgiver kan via en § 56 få fuld refusion.. 

Anmeld

18. februar 2013

tarkoflen

o1Mutte skriver:

Tror ikke jeg forstår det du skriver..?

Så prøver jeg at formulere mig lidt bedre

Du kan godt blive fyret, selvom du er i i behandling, det er først når du siger, at du er blevet gravid, at du er "fredet" for at kunne blive opsagt, med mindre der er en rigtig god grund til det...

Anmeld

18. februar 2013

tarkoflen

Hov fik sendt for tidligt...

Hvis din chef er et røvhul, kan han fyre dig, fordi han ved, at du er i behandling og det betyder jo en barsel, så hvis han ikke gider betale for det, så kan han fyre dig, det kan han ikke på samme måde, hvis du har sagt, at du er er gravid, for der har man andre rettigheder!

Anmeld

18. februar 2013

o1Mutte

ønskebarn74 skriver:

Vær ærlig.. Din arbejdsgiver kan via en § 56 få fuld refusion.. 

Ja, men er bange for at blive fyret (når jeg får fast arbejde efter uddannelse) fordi at min chef måske ikke lige vil have mig på barsel?

Anmeld

18. februar 2013

o1Mutte

tarkoflen skriver:

Så prøver jeg at formulere mig lidt bedre

Du kan godt blive fyret, selvom du er i i behandling, det er først når du siger, at du er blevet gravid, at du er "fredet" for at kunne blive opsagt, med mindre der er en rigtig god grund til det...

Okay så forstod jeg dig godt

Men det er også lidt det jeg frygter. At blive fyret fordi jeg prøver at blive gravid..

Anmeld

18. februar 2013

o1Mutte

tarkoflen skriver:

Hvis din chef er et røvhul, kan han fyre dig, fordi han ved, at du er i behandling og det betyder jo en barsel, så hvis han ikke gider betale for det, så kan han fyre dig, det kan han ikke på samme måde, hvis du har sagt, at du er er gravid, for der har man andre rettigheder!

Nemlig, det er jeg også bange for kan ske.

Anmeld

18. februar 2013

ønskebørn74

tarkoflen skriver:

Det er altså sidestillende med at fyrre en gravid.. Jeg har personligt vundet 2 sager.. Det var dyrt for dem!!! 

Anmeld

18. februar 2013

ønskebørn74

o1Mutte skriver:

Okay så forstod jeg dig godt

Men det er også lidt det jeg frygter. At blive fyret fordi jeg prøver at blive gravid..

Det er altså sidestillende med at fyrre en gravid.. Jeg har personligt vundet 2 sager.. Det var dyrt for dem!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.