En update fra mig! (laaaangt + billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

De varmeste tanker herfra.  To dejlige drenge. Skønt billede hvor de ligger og putter sammen i sengen. Jeg er sikker på, at i nok skal komme stærkt igennem operationen, men kan sagtens forstå du er ked af det, over det. De er jo så små, som du skriver. Du må skrive når det er tid med update. Og i øvrigt stort tillykke med sådan en skøn dreng der vil sove 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Moar2011

VNB skriver:

ja det har faktisk rigtig meget at sige at vi har Viktor som der også skal tages hensyn til! 

hvis vi ikke havde haft ham, tror jeg faktisk ikke at jeg havde tacklet det hele så pænt.. 

jeg græd og græd jo de første 2 dage efter beskeden, og de eneste tidspunkter hvor jeg kunne tage min sammen og tænke på noget andet, var når jeg skulle lave noget sammen med Viktor. Han fik mig til at smile og "glemme" det andet lidt. 

ja, lige præcis, jeg synes det er flot at du tænker så meget på ham os, og at livet faktisk SKAL gi mening, da i har en dreng mere..

hvis du kan følge mig..

da jeg var til tjek med Storm ved lægen da hørte hun os en mislyd på ham, så kaldte hun på en anden læge, som så sendte os på sygehuset på børneafdelingen ..

alle de tanker der nået at gå igennem ens hovede .. de fandt så frem til at den mislyd skyldes for meget mad ..

(forklarningen gav mere meningen da sygehuset forklaret det, end jeg lige skriver det her hihi)

Anmeld

19. februar 2013

VIPpigen

VNB skriver:

Hey hey allesammen! 

uha det er efterhånden lang tid siden jeg har været aktiv herinde... 

Det er ikke fordi jeg har glemt jer! Og jeg følger stadig mange af jer fra sidelinien (host host - hvem sagde stalker?! 

Nå men Valdemar er nu 6 uger gammel!! ømh hvor blev de 6 uger lige af???  tiden FLYVER jo afsted.. jeg synes egentlig også at tiden fløj afsted dengang jeg havde barsel med Viktor, men denne her gang går alting da bare meget hurtigere synes jeg... 

Jeg nyder at gå hjemme, og hvor er det bare fantastisk at have et lille spædbarn i huset igen 

Viktor klarer stadig storebror opgaven til UG, og han kan ikke tage i vuggestue før "Lillebror Valdemiiiin" (som han kalder ham) har fået et ordentlig smæk-kys! 

Valdemar er også en rigtig dejlig og nem lille fyr! Han sover som en drøm! Fra han var 5 dage gammel har han sovet 5 timer i streg hver nat, så vågner han og skal ammes og så snupper han ca 3 timer igen!!!  det er helt sindsygt!  om dagen sover han så kun ca 2 timer af gangen, men det er jo også helt fint. 

Han er begyndt at smile og grine med lyd, og han er meget meget opmærksom på sine omgivelser. 

Da han var 5 uger gammel vejede han 5300 g. og var 58 cm. Så han vokser godt den "lille" basse 

Alt i alt går alting jo bare godt her i det lille hjem! 

MEN - vi er desværre også blevet ramt af en rigtig træls og kedelig ting...

Sagen er således. 

Fredag d. 8/2-2013 var vi til 5 ugers undersøgelse med Valdemar. Alt var tip-top, bortset fra at lægen hørte en mislyd ved hjertet. Hun indlagde os derfor på børneafdelingen.

På børneafdelingen blev han undersøgt af 2 læger, som besluttede af hjertet skulle scannes. Scanningen viste desværre hvad de frygtede - Valdemar har en medfødt hjertefejl! 

Vi blev derfor henvist til Skejby sygehus, hvor vi var til en grundig undersøgelse Mandag d. 10/2-2013.

Valdemars hjertefejl hedder "Steno Fallots Tetralogi", og heldigvis kan han opereres for dette. Han har den i mild grad, og lægen i Skejby sagde at han har det GODT lige nu. Men med tiden vil hans hjerte ikke kunne følge med... Så han skal have en hjerteoperation når han er ca 9 mdr gammel 

Prognoserne for denne operation er gode - ca 98 % overlever uden mén. Og vi er i de aller bedste hænder i Skejby. Lægen kunne også fortælle os, at Valdemar kommer til at have et helt normalt liv bagefter, hvor han sagtens kan dyrke sport osv! Gudskelov 

Vi er selvfølgelig både shockeret og meget meget kede af at få afvide at vores lille baby har en hjertefejl og skal opereres inden han fylder 1 år, men vi tager det med godt mod, og vælger at fokusere på det positive - nemlig at det er blevet opdaget så tidligt, at han har lidelsen i mild form, og at han kommer til at have et liv uden mén bagefter!

Heldigvis er Valdemar jo også en meget stærk og stor dreng, som ligger et par vækst-kurver over gennemsnittet, som er glad og tilfreds, og som i det hele taget stortrives selvom han har en hjertefejl!

Skal dog gerne indrømme at nogle dage er hårdere at komme igennem end andre dage, og når jeg kommer til at tænke for meget på operationen kan jeg slet ikke klare tanken... Synes han er alt for lille og uskyldig til at skulle igennem en stor hjerteoperation 

men på den anden side, så NYDER jeg også bare at han har det rigtig godt lige nu, og at han trives så godt. 

Vi er også nødt til at være stærke og lade livet gå videre for Viktor skyld... han forstår jo ingenting af det hele, men han kan jo godt se på mig at jeg nogle gange er ked af det. 

Det er skide hårdt, og følelsen af uretfærdighed kan ikke undgåes at komme snigende... 

MEN VI TROR DOG PÅ DET BEDSTE FOR VORES LILLE DRENG 

Vil slutte af med lidt billeder fra de sidste par uger. 

Hold fast en masse...

han ser rigtig dejlig ud, og storebror og ham er da skønne sammen....

puha for en omgang med hjertet, forstår godt du kan blive ked, jeg ville være helt rundt på gulvet hvis det var mit barn. Lige meget om fejlen er stor eller lille, så er der ikke noget som skære mere i et moderhjerte end når ens børn skal fikses af læger... 

Syntes i er seje hele familie, og helt vidunderlig skønne børn

Anmeld

19. februar 2013

tarkoflen

Hvor er det nogle skønne dreng l har

Og hvor er Valdemar dygtig til at ligge på maven! Han må være en stærk lille dreng!

Hvor må det være hårdt at få at vide, at alt ikke er så perfekt, som man gik og troede, heldigvis er lægerne super dygtige og har opereret på rigtig mange små børn! Ved det nok er en ringe trøst, når det er ens eget barn, men jeg håber det bedste for jer!

Anmeld

19. februar 2013

blomst84

6 uger? Tiden flyver jo afsted  Men hold da op nogle lækre drenge i har jer  og dejligt jeres lille Valdemar er en nem baby der giver jeg søvn om natten  Er rigtig ked af at høre han har en hjertefejl, men det lyder som om i er i de bedste hænder og at den operation "bare" skal overståes  (Lettere sagt end gjort ), dejligt med en Update fra jer  Knus Sabrina 

Anmeld

23. februar 2013

M (:

Hey hey allesammen! 

uha det er efterhånden lang tid siden jeg har været aktiv herinde... 

Det er ikke fordi jeg har glemt jer! Og jeg følger stadig mange af jer fra sidelinien (host host - hvem sagde stalker?! 

Nå men Valdemar er nu 6 uger gammel!! ømh hvor blev de 6 uger lige af???  tiden FLYVER jo afsted.. jeg synes egentlig også at tiden fløj afsted dengang jeg havde barsel med Viktor, men denne her gang går alting da bare meget hurtigere synes jeg... 

Jeg nyder at gå hjemme, og hvor er det bare fantastisk at have et lille spædbarn i huset igen 

Viktor klarer stadig storebror opgaven til UG, og han kan ikke tage i vuggestue før "Lillebror Valdemiiiin" (som han kalder ham) har fået et ordentlig smæk-kys! 

Valdemar er også en rigtig dejlig og nem lille fyr! Han sover som en drøm! Fra han var 5 dage gammel har han sovet 5 timer i streg hver nat, så vågner han og skal ammes og så snupper han ca 3 timer igen!!!  det er helt sindsygt!  om dagen sover han så kun ca 2 timer af gangen, men det er jo også helt fint. 

Han er begyndt at smile og grine med lyd, og han er meget meget opmærksom på sine omgivelser. 

Da han var 5 uger gammel vejede han 5300 g. og var 58 cm. Så han vokser godt den "lille" basse 

Alt i alt går alting jo bare godt her i det lille hjem! 

MEN - vi er desværre også blevet ramt af en rigtig træls og kedelig ting...

Sagen er således. 

Fredag d. 8/2-2013 var vi til 5 ugers undersøgelse med Valdemar. Alt var tip-top, bortset fra at lægen hørte en mislyd ved hjertet. Hun indlagde os derfor på børneafdelingen.

På børneafdelingen blev han undersøgt af 2 læger, som besluttede af hjertet skulle scannes. Scanningen viste desværre hvad de frygtede - Valdemar har en medfødt hjertefejl! 

Vi blev derfor henvist til Skejby sygehus, hvor vi var til en grundig undersøgelse Mandag d. 10/2-2013.

Valdemars hjertefejl hedder "Steno Fallots Tetralogi", og heldigvis kan han opereres for dette. Han har den i mild grad, og lægen i Skejby sagde at han har det GODT lige nu. Men med tiden vil hans hjerte ikke kunne følge med... Så han skal have en hjerteoperation når han er ca 9 mdr gammel 

Prognoserne for denne operation er gode - ca 98 % overlever uden mén. Og vi er i de aller bedste hænder i Skejby. Lægen kunne også fortælle os, at Valdemar kommer til at have et helt normalt liv bagefter, hvor han sagtens kan dyrke sport osv! Gudskelov 

Vi er selvfølgelig både shockeret og meget meget kede af at få afvide at vores lille baby har en hjertefejl og skal opereres inden han fylder 1 år, men vi tager det med godt mod, og vælger at fokusere på det positive - nemlig at det er blevet opdaget så tidligt, at han har lidelsen i mild form, og at han kommer til at have et liv uden mén bagefter!

Heldigvis er Valdemar jo også en meget stærk og stor dreng, som ligger et par vækst-kurver over gennemsnittet, som er glad og tilfreds, og som i det hele taget stortrives selvom han har en hjertefejl!

Skal dog gerne indrømme at nogle dage er hårdere at komme igennem end andre dage, og når jeg kommer til at tænke for meget på operationen kan jeg slet ikke klare tanken... Synes han er alt for lille og uskyldig til at skulle igennem en stor hjerteoperation 

men på den anden side, så NYDER jeg også bare at han har det rigtig godt lige nu, og at han trives så godt. 

Vi er også nødt til at være stærke og lade livet gå videre for Viktor skyld... han forstår jo ingenting af det hele, men han kan jo godt se på mig at jeg nogle gange er ked af det. 

Det er skide hårdt, og følelsen af uretfærdighed kan ikke undgåes at komme snigende... 

MEN VI TROR DOG PÅ DET BEDSTE FOR VORES LILLE DRENG 

Vil slutte af med lidt billeder fra de sidste par uger. 

Hvor er det dejligt at det bare kører med jeres skønne drenge! (:

Men hvor er jeg ked af at høre om Valdemars hjertefejl - var de obs. på den allerede under graviditeten? 

Er sikker på at han er en sej lille gut, og at den operation "bare" skal overstås! Dejligt at prognoserne er så gode som de er..

Held og lykke, og mange tanker herfra! 

Anmeld

23. februar 2013

Mother-love

Dejligtendelig at se en masse billeder af den bette. 6 uger omg allerede. Shit tiden går stærkt. nå men hvor er han da bare så kær. Og det er tydeligt at se at storebror elsker sin lillebror.

Det gør mig ondt med hans hjertefejl. Men når lægerne har sagt at det er en ret simpel operation er det da lidt en trøst. Men det er da slet ikke til at holde ud at tænke på at sådan en lille str. Nærmest skal starte livet med en operation. Men det vigtigste er at han ikke vil få nogen men. Og vil kunne fungere normalt bagefter. Så det er da altid noget

Endnu et tillykke med den søde bebs

Anmeld

6. marts 2013

VNB

Hej allesammen! 

undskyld, undskyd, undskyld at jeg ikke får svaret jer allesammen personligt tilbage 

Der er bare så meget run på hele tiden, og jeg har nærmest aldrig tid/overskud til at skrive herinde lige for tiden... 

Begge unger er syge (influenza-agtig) og jeg kan mærke at jeg er ekstra opmærksom på lille Valdemar fordi jeg jo hele tiden har i baghovedet at han er hjertesyg... så jeg blir ret bekymret når han har svært ved at få luft igennem næsen fordi den er fuld af snot.. 

det er dog mest om natten han snotter til, om dagen er der ikke rigtig så meget at mærke. heldigvis. 

Men for at vende tilbage - så TAK TAK TAK for alle jeres søde ord!  Vi er også sikre på at Valdemar nok skal klare sig rigtig godt igennem operationen når det er, og fordelen ved at han er så lille når han skal opereres, er det de små plejer at komme sig hurtigt (siger de søde læger og sygeplejersker på Skejby) 

Håber i alle nyder foråret  

mange knus fra Vinni. 

Anmeld

6. marts 2013

Kløver

Og sikke nogle dejlige billeder

Anmeld

6. marts 2013

LilleChelle

Hvor ser han bare dejlig ud. Og hvor dejligt at han sover så længe. Her sov bassen også mellem 5 og 7,5 time de første 2,5 måned - men så vendte det godt nok Fra at få ordentlig nattesøvn til maks 3 timer ad gangen, er godt nok hårdt.

- Puuha, hvor lyder det bare ikke rart med den hjertefejl men trods alt er chancerne gode for at han kommer godt igennem den  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.