VNB skriver:
Hey hey allesammen!
uha det er efterhånden lang tid siden jeg har været aktiv herinde...
Det er ikke fordi jeg har glemt jer! Og jeg følger stadig mange af jer fra sidelinien (host host - hvem sagde stalker?! 
)
Nå men Valdemar er nu 6 uger gammel!! ømh hvor blev de 6 uger lige af??? 
tiden FLYVER jo afsted.. jeg synes egentlig også at tiden fløj afsted dengang jeg havde barsel med Viktor, men denne her gang går alting da bare meget hurtigere synes jeg...
Jeg nyder at gå hjemme, og hvor er det bare fantastisk at have et lille spædbarn i huset igen 
Viktor klarer stadig storebror opgaven til UG, og han kan ikke tage i vuggestue før "Lillebror Valdemiiiin" (som han kalder ham) har fået et ordentlig smæk-kys! 

Valdemar er også en rigtig dejlig og nem lille fyr! Han sover som en drøm! Fra han var 5 dage gammel har han sovet 5 timer i streg hver nat, så vågner han og skal ammes og så snupper han ca 3 timer igen!!!
det er helt sindsygt!
om dagen sover han så kun ca 2 timer af gangen, men det er jo også helt fint.
Han er begyndt at smile og grine med lyd, og han er meget meget opmærksom på sine omgivelser.
Da han var 5 uger gammel vejede han 5300 g. og var 58 cm. Så han vokser godt den "lille" basse 
Alt i alt går alting jo bare godt her i det lille hjem!
MEN - vi er desværre også blevet ramt af en rigtig træls og kedelig ting...
Sagen er således.
Fredag d. 8/2-2013 var vi til 5 ugers undersøgelse med Valdemar. Alt var tip-top, bortset fra at lægen hørte en mislyd ved hjertet. Hun indlagde os derfor på børneafdelingen.
På børneafdelingen blev han undersøgt af 2 læger, som besluttede af hjertet skulle scannes. Scanningen viste desværre hvad de frygtede - Valdemar har en medfødt hjertefejl! 
Vi blev derfor henvist til Skejby sygehus, hvor vi var til en grundig undersøgelse Mandag d. 10/2-2013.
Valdemars hjertefejl hedder "Steno Fallots Tetralogi", og heldigvis kan han opereres for dette. Han har den i mild grad, og lægen i Skejby sagde at han har det GODT lige nu. Men med tiden vil hans hjerte ikke kunne følge med... Så han skal have en hjerteoperation når han er ca 9 mdr gammel 
Prognoserne for denne operation er gode - ca 98 % overlever uden mén. Og vi er i de aller bedste hænder i Skejby. Lægen kunne også fortælle os, at Valdemar kommer til at have et helt normalt liv bagefter, hvor han sagtens kan dyrke sport osv! Gudskelov 
Vi er selvfølgelig både shockeret og meget meget kede af at få afvide at vores lille baby har en hjertefejl og skal opereres inden han fylder 1 år, men vi tager det med godt mod, og vælger at fokusere på det positive - nemlig at det er blevet opdaget så tidligt, at han har lidelsen i mild form, og at han kommer til at have et liv uden mén bagefter!
Heldigvis er Valdemar jo også en meget stærk og stor dreng, som ligger et par vækst-kurver over gennemsnittet, som er glad og tilfreds, og som i det hele taget stortrives selvom han har en hjertefejl! 
Skal dog gerne indrømme at nogle dage er hårdere at komme igennem end andre dage, og når jeg kommer til at tænke for meget på operationen kan jeg slet ikke klare tanken... Synes han er alt for lille og uskyldig til at skulle igennem en stor hjerteoperation 

men på den anden side, så NYDER jeg også bare at han har det rigtig godt lige nu, og at han trives så godt.
Vi er også nødt til at være stærke og lade livet gå videre for Viktor skyld... han forstår jo ingenting af det hele, men han kan jo godt se på mig at jeg nogle gange er ked af det.
Det er skide hårdt, og følelsen af uretfærdighed kan ikke undgåes at komme snigende...
MEN VI TROR DOG PÅ DET BEDSTE FOR VORES LILLE DRENG 
Vil slutte af med lidt billeder fra de sidste par uger.

Hold fast en masse...
han ser rigtig dejlig ud, og storebror og ham er da skønne sammen....
puha for en omgang med hjertet, forstår godt du kan blive ked, jeg ville være helt rundt på gulvet hvis det var mit barn. Lige meget om fejlen er stor eller lille, så er der ikke noget som skære mere i et moderhjerte end når ens børn skal fikses af læger...