vis mig dit barns kreativ side!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

Maja88

Maja88 skriver:

Fuglekugler..

Find grankoglerbfx..  bind en snor i..

I en gryde varmes palmin og der hældes diverse fuglefrø i. Når det er kølet af og ikke stives for meget smøres det på grankuglerne i et godt lag og voila..

Hvis man googler fuglekugle lav selv... kommer der opskrifter hvir de blandt andret brugr papkrus til ophæng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Jeg er kommet lidt i den kreative hjørne. Og vil til at lave lidt sammen med min skønne datter på 3/1 år s. - så kunne godt tænke mig at se dit barns kreative side, eller ideer.....! :p) 

I fredags lavede min børn og jeg pap akvarier.

Med den alder som dit barn har, skal du nok hjælpe rigtig meget til, men jeg vil tro det kan lade sig gøre alligevel.

Klip fisk ud i forskellige farver pap/papir. Lim en farvet fjer på enden, så den får en lækker halefinne. 

Beklæd en skotøjsæske (eller lignende) med papir på indersiden, og mal akvarieplanter (evt kan du give dit barn et stykke papir, og en masse tusser i plante farver, lade barnet tegne løs, og så kan du klippe planter ud af maleriet, og i kan sammen lime dem fast på bagsiden indvendigt i æsken) - Eller du kan tegne omrids af planter, på et stykke papir som dit barn har farvelagt, og så kan i lime hele det store stykke fast på æskens bagside (indvendigt).

Fiskene kan sættes fast ved enten at trække en tråd gennem fisken, og gennem toppen af æskens kant (altså, når æsken står på den ene på langside) ELLER i kan gøre det lettere for dit barn, ved at bruge piperensere, som så bare skal have et lille buk når den er stukket gennem et hul.

På den langside der er nærmest bordet (altså den side som æsken står på) Kan i lime (evt med glimmerlim) en masse forskelligt småpynt fast som kan forestille bundlaget i akvariet. 

KAN OGSÅ LAVES MINDRE I ET GLAS - SÅLEDES:

Tag et stort syltetøjsglas eller lignende. Tegn med glastusser uden på glasset, så i på den måde får akvarieplanter/pynt. 
Hærdes i ovn efter forskrifterne.

Lad køle, læg en håndfuld perler i bunden - sættes fast enten ved først at skyde en god klat lim ned, eller ved at smelte dem let i ovnen mens de er i glasset.

Lav fisk sådan som i nu ønsker. 

Lav huller i låget. Og hæng fiskene gennem hullerne fra låget. 

Det er et lidt mindre projekt, som i arbejdstid er hurtigere, og afslutningsvis fylder mindre på pyntehylden, men som til dels giver noget ventetid i form af at glasset skal både i ovnen, og afkøle efterfølgende. Plus det nok også lidt er mere finmotorik i det små, end det er at bruge papæsken.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. februar 2013

mariamiss6

Maja88 skriver:

Ej ok er noget jeg kalder dem.. stiller i toppen et fyrfadslys

Nåh sådan. Jeg sad og tænkte hvordan man kunne få salt til at brænde, og om det i så fald ikke var farligt

jeg tror nok de andre tænkte det samme

Anmeld

17. februar 2013

B&J

toilet/køkkenruller nogle mega gode ideer der til????

vi skal nemlig i weekenden ud og samle kogler vi skal male på det tror vil falde i god jord

Anmeld

17. februar 2013

Koen.

Maja88 skriver:

Fuglekugler..

Find grankoglerbfx..  bind en snor i..

I en gryde varmes palmin og der hældes diverse fuglefrø i. Når det er kølet af og ikke stives for meget smøres det på grankuglerne i et godt lag og voila..

Åh tak det var helt sikkert lige noget for prinsessen at være med til, tak

Anmeld

18. februar 2013

spj

Maja88 skriver:

Saltlys...

Du tager lidt fint salt i et plastikkrus.. oh dypper en tush i vand. Herfter drejer du den rundt i salten til det optager farven.. det bliver sådan pastel farver.. sp hælder du det i et syltetøjsglss fx og fortsætter sådan men andre farver så du får flere lag farver

Okay, det har jeg aldrig hørt om før. Det må vi da prøve en dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.