Ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2013

Lise

Stumpen skriver:

Skal men holde 3 uger sammenhængende? Kan man ikke gemme en uge?

Men altså, hvor mange gør det så? Hvis både arbejdsgiver og arbejdstager er enige om at man kun vil holde 2 uger, og gemme resten, så kommer politiet jo ikke efter én. Jeg har f.eks. aldrig holdt tre ugers ferie fra et job, tror jeg. Det skal jeg prøve til sommer

Det er jo en regel der er til for at beskytte arbejdstageren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Stumpen

Lise skriver:

Men altså, hvor mange gør det så? Hvis både arbejdsgiver og arbejdstager er enige om at man kun vil holde 2 uger, og gemme resten, så kommer politiet jo ikke efter én. Jeg har f.eks. aldrig holdt tre ugers ferie fra et job, tror jeg. Det skal jeg prøve til sommer

Det er jo en regel der er til for at beskytte arbejdstageren.

Nej der er nok ingen der kommer efter en, men var ikke klar over at der var love/regler omkring hvordan ferien skal afholdes.

Anmeld

17. februar 2013

Lise

Stumpen skriver:

Nej der er nok ingen der kommer efter en, men var ikke klar over at der var love/regler omkring hvordan ferien skal afholdes.

Jowjow!

Der skal åbenbart 3 uger til for man kan restituere ordentligt. Det siger loven!

Anmeld

17. februar 2013

K&S

Anonym skriver:

Hej

Jeg har 3 ugers ferie + 5 feriefridage fra 2012 jeg skal have afholdt inden 1. maj.

Min chef er ikke ret glad for tidspunktet, da det er landbrug, og at han i april har travlt i marken, og har derfor sagt at han jo så må købe min ferie - Altså at han betaler mig min almindelige løn, og jeg så får feriepenge udbetalt samtidig, som om jeg holder ferie, hvilket jo er snyd. Men det er ikke det der er mit problem, det er at jeg faktisk godt vil holde den ferie, af flere grunde, som er grundet negative oplevelser på arbejdspladsen.

Men hvad gør jeg så? Kan jeg godt sige at jeg ikke er interesseret i at arbejde, men insisterer på at holde min ferie?

Kan du evt. få overført noget af ferien til næste år?

Du skal bare altid bruge dine feriefridage først, for de kan vist ikke overføres

Anmeld

17. februar 2013

Pige2009

Lise skriver:

Ja, det skal man faktisk  (Ferieloven §14)

(med mindre du er beskæftiget med udendørs planteavl - men det ved jeg jo at du ikke er )

Men paragraf 14 kan fraviges ved aftale

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Kan du evt. få overført noget af ferien til næste år?

Du skal bare altid bruge dine feriefridage først, for de kan vist ikke overføres

Jo det kan jeg måske nok, skal bare lige finde ud af hvordan man gør 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.