Kan man slå invitationerne sammen på denne måde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.450 visninger
11 svar
9 synes godt om
17. februar 2013

Jupiter

Hey baby-people

Sagen er den, at kæresten og jeg snakkede navngivning/bryllup i går aftes, og vi er blevet enige om at slå det sammen. Det er jo i sig selv helt fantastisk dejligt at de to ting kan kombineres

Men jeg har været i god tid, og lavet bryllups-invitationer klar for et stykke tid siden. Det er specielle kuverter, farvekombinationer, omslag mv. som alt sammen bare passer sammen! Vi har bare ikke sendt dem afsted med dato på endnu

Så nu er mit spørgsmål om jeg "blot" kan lave et ekstra kort at lægge i kuverten med invitationen til navngivningsdelen, som jo bliver en del af dagen - eller om jeg skal lave en "selvstændig" invitation til det formål, både for ikke at ødelægge bryllupsinvitationerne, men også for at signalere at selvfølgelig er navngivningsdelen lige så vigtig og betydningsfuld som brylluppet?

Tredje mulighed er selvfølgelig at skippe de invitationer jeg allerede har lavet, og lave en helt ny fælles - men det vil jeg bare virkelig nødigt, da jeg har brugt meeeeget lang tid på dem, og er virkelig stolt af hvor flotte de er blevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

BabyMus

Jupiter skriver:

Hey baby-people

Sagen er den, at kæresten og jeg snakkede navngivning/bryllup i går aftes, og vi er blevet enige om at slå det sammen. Det er jo i sig selv helt fantastisk dejligt at de to ting kan kombineres

Men jeg har været i god tid, og lavet bryllups-invitationer klar for et stykke tid siden. Det er specielle kuverter, farvekombinationer, omslag mv. som alt sammen bare passer sammen! Vi har bare ikke sendt dem afsted med dato på endnu

Så nu er mit spørgsmål om jeg "blot" kan lave et ekstra kort at lægge i kuverten med invitationen til navngivningsdelen, som jo bliver en del af dagen - eller om jeg skal lave en "selvstændig" invitation til det formål, både for ikke at ødelægge bryllupsinvitationerne, men også for at signalere at selvfølgelig er navngivningsdelen lige så vigtig og betydningsfuld som brylluppet?

Tredje mulighed er selvfølgelig at skippe de invitationer jeg allerede har lavet, og lave en helt ny fælles - men det vil jeg bare virkelig nødigt, da jeg har brugt meeeeget lang tid på dem, og er virkelig stolt af hvor flotte de er blevet

Jeg synes godt du kan lave en pæn invitation til navngivning og så ligge i samme kuvert. (: Men ja, ikke bare sådan en hurtig "så fandt vi lige ud af vi skulle holde navngivning også, og lavede lige hurtig et stykke papir og lagde ved", sådan at man virkelig kan se at det er noget I lige har fundet ud af. Men hvis du allerede har lavet dine invitationer og har lavet det selv, så er du nok sådan en der ville gøre det ordenligt og lave en pæn navngivningsinvitation også. (: Men håber det gav mening!

Jeg har selv fået invitationer til både konfirmation, bryllup og kobber- og sølvbryllup hvor der har ligget to invitationer i. Altså på den måde at til f.eks. konfirmationen blev man også inviteret med i kirken, det var jo ikke alle der var med der. Så der lå en invitation til kirken og en til festen. Ved godt det så var samme begivendhed, og ikke ligesom jeres hvor det er to forskellige ting der er slået sammen, men ja, jeg synes godt du kan. (:

Anmeld

17. februar 2013

LBK

Jupiter skriver:

Hey baby-people

Ja en fin lille lap ved siden af. Det ville jeg da også gøre...

Anmeld

17. februar 2013

Kløver

Jeg ville enten dele det op eller det hele var fælles, forstået på den måde at enten fælles invitationer for en fælles dag eller dele op hvor der er separat invitation til bryllup og barnedåb, og det så bliver delt op, feks dåb og vielse i kirken om formiddagen, og brunch, og så holde bryllup fra om eftermiddagen med middag om aftenen, på den måde kan i også invitere uafhængigt hvis der er nogle i ønsker til bryllup mfn ikke dåben og omvendt

Holder i det hele fælles, synes jeg også det er fælles invitation

Anmeld

17. februar 2013

Jupiter

Maja84 skriver:

Jeg ville enten dele det op eller det hele var fælles, forstået på den måde at enten fælles invitationer for en fælles dag eller dele op hvor der er separat invitation til bryllup og barnedåb, og det så bliver delt op, feks dåb og vielse i kirken om formiddagen, og brunch, og så holde bryllup fra om eftermiddagen med middag om aftenen, på den måde kan i også invitere uafhængigt hvis der er nogle i ønsker til bryllup mfn ikke dåben og omvendt

Holder i det hele fælles, synes jeg også det er fælles invitation

åh ja, her mangler jeg selvfølgelig lige nogle væsentlige informationer om dagen

Vi skal vies på rådhuset, og det bliver en meget lille forsamling. Kun nærmeste familie og et par tætte venner er inviteret, og det er til det hele.

Det er heller ikke dåb, men blot navngivning (dvs. vi smider bare ansøgning i postkassen efter vielsen ).

Og det bliver ikke formelt eller vildt, bare hjem og grille i haven bagefter

Anmeld

17. februar 2013

Kløver

Jupiter skriver:

åh ja, her mangler jeg selvfølgelig lige nogle væsentlige informationer om dagen

Vi skal vies på rådhuset, og det bliver en meget lille forsamling. Kun nærmeste familie og et par tætte venner er inviteret, og det er til det hele.

Det er heller ikke dåb, men blot navngivning (dvs. vi smider bare ansøgning i postkassen efter vielsen ).

Og det bliver ikke formelt eller vildt, bare hjem og grille i haven bagefter

Hvad med stadig at dele op, invitere på let frokost, og ansøge om vielsen bliver holdt i haven og så fortsætter dagen med bryllup ;-) kunne da være rigtig hyggeligt, hvis det netop ikke bliver så formelt, så kan du også have et alm pænt sæt på, og skifte til bryllupstøjet lige inden vielsen, så i får både navngivning og bryllup

Anmeld

17. februar 2013

Jupiter

Maja84 skriver:

Hvad med stadig at dele op, invitere på let frokost, og ansøge om vielsen bliver holdt i haven og så fortsætter dagen med bryllup ;-) kunne da være rigtig hyggeligt, hvis det netop ikke bliver så formelt, så kan du også have et alm pænt sæt på, og skifte til bryllupstøjet lige inden vielsen, så i får både navngivning og bryllup

Ja det var ikke en dum idé

Jeg skal liiige have kæresten helt med på hvordan selve dagen forløber - han er nemlig mest til at vi bare smutter forbi med papirerne mandag morgen, og så er det på plads

Vi arbejder på et kompromis som vi begge kan leve med

Anmeld

17. februar 2013

Kløver

Jupiter skriver:

Ja det var ikke en dum idé

Jeg skal liiige have kæresten helt med på hvordan selve dagen forløber - han er nemlig mest til at vi bare smutter forbi med papirerne mandag morgen, og så er det på plads

Vi arbejder på et kompromis som vi begge kan leve med

Ja det er jo en fordel, men man kan sige at netop ved bemynderen, eller hvad de nu hedder, kommer til jer, ville det jo også foregå stille og roligt og lyder så dejligt med grill, til lillesøsters barnedåb fik vi helstegt pattegris, og det var så lækkert, vi havde dog suppleret med noget andrt kød også, da min venindes mand er jøde, og også har noget fødevare allergi. Det kunne jeg godt finde på igen, og der var mere end rigeligt, og fik masser af gris i overskud, til fryseren men når du fortæller kunne jeg sagtens finde på næste gang at bestille gris, og selv sørege for tilbehør og have ekstra forskelligt kød der kunne grilles, så lækkert, kender man nogle der har metrokort kan man jo køre en tur derned og købe sådan en kæmpe okse ih kan ikke huske præcis hvad den hedder, men der kan man slære en masse super lækre bøffer til grillen

Anmeld

17. februar 2013

Miss-86

Ihh tillykke med at I skal giftes

Personligt, tror jeg at jeg ville skrive begge dele i én invitation..

Anmeld

17. februar 2013

Jupiter

Miss-86 skriver:

Ihh tillykke med at I skal giftes

Personligt, tror jeg at jeg ville skrive begge dele i én invitation..

Tak søde dig

Jah, jeg synes godt nok det er svært at beslutte.

Jeg har lavet to kort/invitationer: én fra os som skal giftes, og én fra baby som skal fejres med navn. De er lavet i samme stil, så de "hører sammen", og så kan jeg godt bruge dem begge i samme kuvert/omslag som jeg har lavet i forvejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.