Fra mørkt til blond hår - laangsomt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

Kloster

Jeg havde farvet mit hår brunt og ville så have min naturlige blonde kommunefarve igen. Jeg fik først lagt 2 x lyse striber i. Ikke det HELT hvide, men den der mellemting, så det stadig så lidt naturlig ud. Masser af kur og pleje igennem de to stribebehandlinger (med 2 dages mellemrum)

Må lige sige at al farve af håret ved mig er hjemmefarve...

Efter et par måneder fik jeg min dejlige svigerinde til at farve mig i 2 forskellige striber via sølvpapir. En farve i den lysebrune, som mit hår havde og en farve i den mere blond som mit hår skulle blive. OG det blev perfekt...

Og igen efter nogle måneder fandt jeg en hårfarve der var helt perfekt i min egen hårfarve og farvede hele håret... (undskylder for det sidste billede - håret er ikke rigtig sat, så det er kun farven, man skal ligge mærke til   )

Kan lige ligge nogle billeder ind af processen...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Majbrit P

Kloster skriver:

Jeg havde farvet mit hår brunt og ville så have min naturlige blonde kommunefarve igen. Jeg fik først lagt 2 x lyse striber i. Ikke det HELT hvide, men den der mellemting, så det stadig så lidt naturlig ud. Masser af kur og pleje igennem de to stribebehandlinger (med 2 dages mellemrum)

Må lige sige at al farve af håret ved mig er hjemmefarve...

Efter et par måneder fik jeg min dejlige svigerinde til at farve mig i 2 forskellige striber via sølvpapir. En farve i den lysebrune, som mit hår havde og en farve i den mere blond som mit hår skulle blive. OG det blev perfekt...

Og igen efter nogle måneder fandt jeg en hårfarve der var helt perfekt i min egen hårfarve og farvede hele håret... (undskylder for det sidste billede - håret er ikke rigtig sat, så det er kun farven, man skal ligge mærke til   )

Kan lige ligge nogle billeder ind af processen...

Hold da op hvor ser det lækkert, smukt og SUNDT ud! 

Jamen, farvede du bare en masse lyse stiber i? og blev ved med det? og hvilken hjemmefarve brugte du, blev de ikke orange?

Vil også selv bruge hjemmefarve igennem hele forløbet, har brugt flere tusinde kroner på frisøre igennem tiden, og har altid endt med en kopper farve som er gyslig, og har været ulykkelig hver gang.. 

Vil gerne have det flotte lyse hår som du har på dit billede! Puha, hvor snyd  

Anmeld

18. februar 2013

Kloster

Three little steps skriver:

Hold da op hvor ser det lækkert, smukt og SUNDT ud! 

Jamen, farvede du bare en masse lyse stiber i? og blev ved med det? og hvilken hjemmefarve brugte du, blev de ikke orange?

Vil også selv bruge hjemmefarve igennem hele forløbet, har brugt flere tusinde kroner på frisøre igennem tiden, og har altid endt med en kopper farve som er gyslig, og har været ulykkelig hver gang.. 

Vil gerne have det flotte lyse hår som du har på dit billede! Puha, hvor snyd  

Mit hår ER sundt, for det er jeg meget fokuseret på  Men jeg bruger ikke i dyrer domme for at få det...

Jeg fik lyse striber i med sådan en Schwarztkopf Blonde også brugte jeg hætten i hver 2. hul. Dette gjorde jeg x 2 og med 2 dages mellemrum. Nej det blev ikke orange. Kan lige sætte billede ind af begge omgange...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. februar 2013

Majbrit P

Kloster skriver:

Mit hår ER sundt, for det er jeg meget fokuseret på  Men jeg bruger ikke i dyrer domme for at få det...

Jeg fik lyse striber i med sådan en Schwarztkopf Blonde også brugte jeg hætten i hver 2. hul. Dette gjorde jeg x 2 og med 2 dages mellemrum. Nej det blev ikke orange. Kan lige sætte billede ind af begge omgange...

det blev godt nok et pænt resultat allerede efter 2 behandlinger, men mit er meget mørkt, så mit bliver nok ikke ligså pænt

Anmeld

18. februar 2013

Kloster

det blev godt nok et pænt resultat allerede efter 2 behandlinger, men mit er meget mørkt, så mit bliver nok ikke ligså pænt

Mange tak

Hvis det er mørkere, skal du nok forberede dig på en "mørkere"-blond resultat og vær tilfreds med det i et par måneder også kan du ligge lyse striber i igen.

Også hav fokus på det sunde hår.

Jeg vasker kun med shampoo hver 2-3 dag og vasker det 2 gange pr gang. Bruger en alm shampoo som Pantene, Ganier, Matas Natur osv. Hver dag jeg er i bad bruger jeg balsam/conditioner (som det åbenbart er kommet til at hedde?). Balsam er jeg noget mere krævende med, for jeg nægter at bruge en formue på produkterne. Men kan klart anbefale STURH Conditioner. Lige pt bruger jeg Matas Natur Balsam. Virkelig også god. 

Ca 1 gang om ugen bruger jeg hårkur i stedet for balsam. Tørrer mit hår let med håndklædet og kommer kur i. Lader det sidde en times tid og skyller ud.

Når jeg har duppet mit hår tørt med håndklædet, reder jeg det igennem fra spidserne og op og kommer 1 pump Elvital hårolie i spidserne og resten i hele håret. Så kommer jeg styling i, som er Matas Shine Setting. Det giver mit fine hår hold, så det ikke er så flyvsk.

Jeg glatter og fønner nærmest aldrig og når jeg endelig gør, bruger jeg Matas Heat protection.

Og har man ikke hårkur, kan man bare bruge sin balsam og gå med i en times tid.

Anmeld

18. februar 2013

La´chrissen

farver kun hovedbunden fra nu af, hele håret fik bare en tur første gang fordi jeg ikke vidste hvor lang min udgroning var, og den var meget stor .. men eftertiden bliver det bare udgroningen der får..

Vil ikke igang med afrensning da mine spidser er VIRKELIG ødelagt og mit hår har det ikke særlig godt. så det ville virkelig ødelægge det 

Bliver håret ikke orange af lyse striber?

Ikke hvis det er en der har forstand på det der laver det
Men så længe du kan leve med 2 farvet hår, er det jo helt fint . Set er jo dog der skal gå med det

Det var bare et lille fif fra en frisør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.