de åndssvage computerspil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2013

kesuh

Hvordan er jeres forhold så hvis jeg må spørge?
Her er det alt der bare går af helvedes til fordi han ikke gider være sammen medmindre jeg tvinger ham. Mit selvværd dykker, jeg gider ikke sex, føler mig ikke elsket og kunne sikkert gå min vej uden han ville opdage det det fungere slet ikke. Og jeg er frustreret, såret, sur og irriteret altid og bliver ved med at spørge mig selv hvad jeg kan ændre så han ikke er så ligeglad.

Det du skrev i den sidste post her, har du sagt det til ham? 

så kunne det måske være han fik trukket sig væk fra skærmen

Men som et par af de overstående siger, så tag imod tilbuddet om i skal hygge/lave noget sammen og prøv at vise ham, at du er mere interessant end den djævelske computer. 

Håber ihvertfald i finder ud af det, fordi jeg kan se mange ting gå igen her også fra tidligere indlæg. Manden nørder,bliver hidsig og gider ikke deltage,-> Zombie

Kvinden bliver frustreret mister lysten til sex, trækker sig tilbage og gider ikke bruge tid på det fjols af en zombie foran skærmen.

Af ren nysgerrig, hvilket spil er det han sidder med? 

Prøv at tage en snak med ham et par dage efter hyggeaftenen og ikke på hyggeaftenen om hvordan du går og har det med det, at hans nørderi gør dig en smule frustreret, men lad være med at forbyde det! Fordi så går det da helt i hårdknude! bare tag en voksen snak og spørg om han ikke kan trappe lidt ned og deltage lidt i hjemmets aktiviteter.

Ps-> husk at forberede ham på snakken lidt i forvejen med "små hint" og ikke bare overfald ham med ; "Nu det dælme nok og smid så det lort ud osv" selv om man har lyst til det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2013

modesty

Anonym skriver:

Åh altså jeg er så frustreret! Min mand spiller computer hele tiden jeg er ved at blive sindssyg! Hver gang ungerne er puttet, og ofte også før, smutter han op og spiller, og så kan jeg sidde alene og trille tommelfingre. Jeg spørg tit om vi ikke skal være sammen men får et nej. Når jeg spørg hvorfor han aldrig gider mig siger han bare at det gider han godt. Og når jeg så spørg hvorfor han så altid vælger computeren bliver han pisse sur. Hele ugen har han spillet, jeg spurgte et par af aftnerne om vi ikke skulle lave noget men det gad han ikke. Idag har vi så 6 årsdag, og han siger han regner med vi skal være sammen. Men jeg gider faktisk ikke. Jeg har ikke set ham hele ugen og nu forventer han jeg gerne vil være sammen fordi han vil. Alt skal forgå på hans måde ellers gider han ikke. Jeg er så træt af den lorte computer for jeg ser ham aldrig og de der spil gør ham så sur og hidsig! Han siger jeg jo bare kan forbyde ham at spille visse aftner, men hallo vi er jo ikke 14 år han burde da kunne vælge mit selvskab hvis han ville have det og ikke under tvang. Tvivler oprigtigt på om han overhovedet kan lide mig mere. Hvis det stod til ham sås vi jo tydeligvis aldrig. Jeg har spurgt hvad jeg skal ændre for at han gider mig, han siger bare jeg ikke kan gøre mere :-( måtte bare ud med det for han er jo ikke til at snakke med.

Jeg tror at I er røget ind i en rigtig ond cirkel hvor I begge to synes at den anden er uretfærdig. Jeg synes egentlig at det er helt fair af ham at han siger at så må du bare forbyde ham at spille visse aftener - hvis det er dét der skal til. Men så går det jo ikke hvis han bliver irriteret over at han ikke må spille, eller gør det alligevel.

Har du prøver at gå til problemet med en positiv indstilling? Ud fra dine indlæg virker du som om du er ret bitter og brokkende - hvilket jeg godt forstår! Men det har bare sjældent en positiv effekt. Har du sagt til ham at du savner ham? Savner at I to laver noget sjovt sammen? At du føler at I er ved at glide fra hinanden på grund af hans spil og at det gør dig ked af det?

Jeg tror at du må opgive tanken om at han kommer til at ændre sig af sig selv. Du må tage initiativet - og jeg mener ikke med at brokke og bebrejde, men finde på forslag til ting I kan lave sammen, prøve at være konstruktiv. Og hvis I skal se noget i fjernsynet som måske ikke er det du allerhelst ville se - jamen er det ikke bedre end at han spiller? Måske I kan finde et kompromis?

Anmeld

16. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Han gider kun se tv hvis han må bestemme og det er lidt træls vi aldrig kan lave noget jeg synes er spændene :-S og jeg har lige i raseri forlangt han pakkede sin computer væk- problem løst. Så kan jeg så sidde og ikke være en fis bedre end ham. Og det er så nedværdigende altså. Fatter ikke jeg lader ham presse mig ud over kanten gang på gang, jeg ville ønske jeg bare var lige så ligeglad med ham som han er med mig. Ihh!
Men tak for svar :-)

Herhjemme har vi lige lavet en aftale om, at jeg skal se Star trek og så skal min kæreste se matador måske det var noget l kunne indføre, at en gang om ugen ser l det du gerne vil, og en gang om ugen ser l det han gerne vil... Så får l begge udvidet jeres horisont og får noget at snakke om igen? For det kunne godt lyde lidt som om, der er gået lidt for meget hverdag i det, og l har glemt hinanden?

Har du fortalt ham, at du virkelig savner ham, og hvor ked af det, det gør dig, at han ikke overholder jeres aftaler? Hvad det gør ved dig, at interessen er ved computeren og ikke dig? Og så skal det selvfølgelig ikke siges en dag, hvor du er helt oppe i det røde felt, men en dag med overskud, hvor du virkelig kan vise ham, hvor ondt det gør uden at du er sur og gal?

Anmeld

16. februar 2013

Tumling<3

Min kæreste er også meget opslugt af alverdens computerspil, og det jeg gerne vil se i fjernsynet interesserer ham ikke videre. Så et par måneder efter vores datter var født, blev vi enige om at rykke hans computer ned i stuen, da vi ellers ikke så hinanden så meget efter hun var puttet. Det er resulteret i, at vi snakker sammen, selvom vi sidder og ser hver vores. Jeg kender også til nogle af hans spil og spørger ind til det og driller ham, hvis han dør  Samtidig følger han også lidt med i mine programmer og bliver forarget over forskellige ting (især når jeg ser TLC ). Det er den måde vi har løst problemet på, selvom det ikke så meget var at han prioriterede computeren over mig, men vores interesser inden for underholdning var forskellige.

Anmeld

16. februar 2013

Kløver

Her fylder computeren meget, det er hans måde at koble af på, vi har aftalt en hvis mængde tid han må sidde der, med sin kaffe måske det kunne hjælpe i så aftale at i skulle se en film sammen hver weekend når ungerne er gået i seng, og så finde noget i begge vil se måske lave noget i kan være sammen om, spil, eller sætte tid af til at snakke.

Jeg kan bestemt også blive træt af ham computer, og nogle gange har jeg overvejet at klippe ledningen, da han brugte den stationære, eller gemme opladeren til den bærbare

Til gengæld har vi snakket en del om det, og så er vi blevet enige om at vi støtter hinanden i, gøre de ting vi vil hver især, og så i stedet finder dage hvor vi laver noget fælles, især fordi mandens natarbejde giver udfordringer for at have kærestetid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.