Hvordan ville du gå fra din kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.537 visninger
11 svar
13 synes godt om
15. februar 2013

Anonym trådstarter

Undskyld på forhånd for mit negative indlæg...

er bare pisse ked af det... føler mig trådt på, føler mig til side sat Og føler mig slet ikke elsket.

min kæreste og jeg har været sammen snart 2 år. Vi har en søn på 10 måneder. Vi er konstant uvenner... Orker næsten ikke at forklare det hele. Jeg har faktisk skrevet rigtig meget om bedt her på baby :-( og jeg er nået dertil nu hvor jeg ikke vil mere.. Vil rede mig selv og min søn inden det er for sent og forsvært...

kort fortalt... Jeg må intet, han må alt. Han hjælper aldrig til med vores søn. Han har kastet ting efter mig og har nu fået et mærke på hoften efter det. Han har smadret en rude i hovedet på mig, forstået på den måde at jeg stod på den anden side af døren med ruden i, og han var gal på mig og slog ruden ud i hovedet på mig, havde glasskår alle steder, øjenbryn, munden, hovedet, kroppen og blødte. Han kalder mig grimme øgenavne som fx. luder, so, sindsyg, psykopat. Han lyver meget ofte. Han er hemmelighedsfuld. Han drikker for ofte øl. Har bustet ham i at have taget narko to gange. han truer mig når han blivesr gal..

jeg føler mig meget bange og ked af det..

han vil aldrig snakke om tingene aldrig!

ja jeg kan også lave fejl ved jeg, men er slet ikke som jeg beskriver ham... 

Jeg vil ikke mere nu. Jeg tror ikke at keg elsker ham mere nu... Vil gerne rede mig og min søn inden det går galt og inden jeg slet ikke kan klare det... 

Har så meget overskud til min søn elsker ham og blandt sagtems klare min søn alene... 

Men! Jeg er svag... Jeg græder og græder og ved ikke hvordan jeg skal gå fra ham... Jeg vil ikke så noget som krisecenter osv... Men har brug for at høre hvordan du gjorde eller håber i der læser med forstår mig  

hvordan får jeg ny lejlighed hurtig? Det er hanS lejlighed.. Har penge nok og kan sagtens klare mig uden min kæreste økonomisk... 

Hvordan går jeg fra min kæreste ??? Jeg vil jo ikke være sammen med ham mere... 

Undskyld det er så langt og rodet...

Og lige en sidste ting , det er hans fødselsdag på søndag. jeg gider ikke holde fødselsag for ham, intet er planlsgt, hvad gør jeg her?

Det er ikke nemt for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Ciss

Det lyder absolut, som du har taget den rigtige beslutning!

Det var ikke helt så ilde for mig, men jeg genkender en del af det, du beskriver.

Det, jeg gjorde, var stille og roligt at planlægge det praktiske - uden at snakke med ham. Jeg fandt et sted at bo og havde en plan klar, så børnene og jeg i hvert fald havde tag over hovedet, en seng at sove i, et køleskab og en vaskemaskine, og så tænkte jeg, at hvad jeg ellers får med mig/klarer at skaffe, det er ren bonus. Jeg havde snakket med en veninde, som var villige til at hjælpe mig med den fysiske del af flytningen.

Så en aften, når børnene var i seng, fortalte jeg stille og roligt, at jeg ikke havde det godt sammen med ham mere, og jeg jo også godt kunne se, at han ikke havde det godt sammen med mig nu, så jeg syntes, vi skulle tage en pause og se, hvordan det så blev. Uanset, hvad han sagde eller forsøkte på, så holdt jeg fast i en rolig og alvorlig tone, og det kan godt være, det var derfor han faktisk tog mig alvorligt - for en gangs skyld. Han var selvfølgelig slet ikke glad, og forsøgte at skræmme mig fra at flytte og forsøgte at gøre det ekstra besværligt for mig, men da vi faktisk kom så langt, at jeg sagde, at den dato flytter jeg ud, så endte han faktisk med at hjælpe mig med at bære ting. Når det skulle være på den måde, så ville han jo gerne sørge for, at børnene havde det bedst muligt. 

Som sagt, jeg var ikke i en fuldt så ilde situation som dig, men måske er der alligevel lidt i min historie, du kan bruge til noget.

Tag en praktisk ting ad gangen, og om drenge i starten må sove på en madras på gulvet ved siden af mor, så kommer han bare til at synes, at det er hyggeligt. Han kommer ikke til at reagere, om alting ikke er fint og fancy sålænge han har mor og mad og rent tøj osv, når han har behov for det.

Anmeld

15. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Du ringer eller går ned på kommunen og siger du har en voldelig kæreste som du gerne vil væk fra... tag sønnen på armen så de kan se at det ikke "blot" er dig der skal "reddes" men også et uskyldigt væsen der ikke selv kan forsvare sig endnu...

De skaffer dig en lejlighed pænt hurtigt da de faktisk har krav på op mod 10% af ALLE lejligheder i de forskellige boligselskaber netop med henblik på hurtigt at kunne hjælpe mennesker uden bolig...

Kan godt være de råder dig til et krisecenter indtil der er en klar... dette gør de mest af alt for at hjælpe dig med et sted du er i sikkerhed frem til de kan give dig et sted at være fast... det er også et sted du kan få hjælp og støtte til den situation du er i... både professionelle og andre der har været igennem det samme... tag imod hjælpen... kan godt være du ikke føler du har brug for den.. men tro mig når du først er kommet væk derfra så kan det ændre sig... Nogen gange indser man først hvor slemt det egentlig har været når man er i sikkerhed på den anden side af det...

Anmeld

15. februar 2013

Mamalou

Kære dig. 

Det lyder ikke til at være en rar situation du står i.

Ud fra dine beskrivelser kan man være bekymret for, at han vil reagerer voldsomt - måske voldeligt - når du fortæller ham, at du vil forlade ham. Derfor synes jeg, at du skal få styr på alt det praktiske: hvor skal I være, hvem skal hjælpe dig med at pakke, hvem passer jeres barn og henter dig når det er sagt? Sådan så alt er kørt i stilling og så du har helt styr på de næste skridt der skal tages efter det er sagt. Det vil ikke være nogen god ide, at vente eller blive. Du skal væk når først det er sagt. 

Har I nogen steder at være? Ellers vil jeg tage på krisecenteret. De vil kunne hjælpe dig med at få styr på en lejlighed m.m. samtidig med at du bliver passet på og ikke skal frygte for at han kommer efter dig. 

Kæmpe kram!

Louise

Anmeld

15. februar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Wampires skriver:

Du ringer eller går ned på kommunen og siger du har en voldelig kæreste som du gerne vil væk fra... tag sønnen på armen så de kan se at det ikke "blot" er dig der skal "reddes" men også et uskyldigt væsen der ikke selv kan forsvare sig endnu...

De skaffer dig en lejlighed pænt hurtigt da de faktisk har krav på op mod 10% af ALLE lejligheder i de forskellige boligselskaber netop med henblik på hurtigt at kunne hjælpe mennesker uden bolig...

Kan godt være de råder dig til et krisecenter indtil der er en klar... dette gør de mest af alt for at hjælpe dig med et sted du er i sikkerhed frem til de kan give dig et sted at være fast... det er også et sted du kan få hjælp og støtte til den situation du er i... både professionelle og andre der har været igennem det samme... tag imod hjælpen... kan godt være du ikke føler du har brug for den.. men tro mig når du først er kommet væk derfra så kan det ændre sig... Nogen gange indser man først hvor slemt det egentlig har været når man er i sikkerhed på den anden side af det...

Anmeld

15. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

er bare pisse ked af det... føler mig trådt på, føler mig til side sat Og føler mig slet ikke elsket.

min kæreste og jeg har været sammen snart 2 år. Vi har en søn på 10 måneder. Vi er konstant uvenner... Orker næsten ikke at forklare det hele. Jeg har faktisk skrevet rigtig meget om bedt her på baby :-( og jeg er nået dertil nu hvor jeg ikke vil mere.. Vil rede mig selv og min søn inden det er for sent og forsvært...

kort fortalt... Jeg må intet, han må alt. Han hjælper aldrig til med vores søn. Han har kastet ting efter mig og har nu fået et mærke på hoften efter det. Han har smadret en rude i hovedet på mig, forstået på den måde at jeg stod på den anden side af døren med ruden i, og han var gal på mig og slog ruden ud i hovedet på mig, havde glasskår alle steder, øjenbryn, munden, hovedet, kroppen og blødte. Han kalder mig grimme øgenavne som fx. luder, so, sindsyg, psykopat. Han lyver meget ofte. Han er hemmelighedsfuld. Han drikker for ofte øl. Har bustet ham i at have taget narko to gange. han truer mig når han blivesr gal..

Jeg vil ikke mere nu. Jeg tror ikke at keg elsker ham mere nu... Vil gerne rede mig og min søn inden det går galt og inden jeg slet ikke kan klare det... 

Har så meget overskud til min søn elsker ham og blandt sagtems klare min søn alene... 

Men! Jeg er svag... Jeg græder og græder og ved ikke hvordan jeg skal gå fra ham... Jeg vil ikke så noget som krisecenter osv... Men har brug for at høre hvordan du gjorde eller håber i der læser med forstår mig  

hvordan får jeg ny lejlighed hurtig? Det er hanS lejlighed.. Har penge nok og kan sagtens klare mig uden min kæreste økonomisk... 

Og lige en sidste ting , det er hans fødselsdag på søndag. jeg gider ikke holde fødselsag for ham, intet er planlsgt, hvad gør jeg her?

Det er ikke nemt for mig

Du er ikke svag - det vil jeg godt lige slå fast! Du er ked af det fordi du skal til at starte noget nyt og har taget en beslutning om at forlade din kæreste og dit barns far. Det er en helt naturlig reaktion at græde.

Det første du skal gøre er at kontakte kommunen og fortælle dem at du er nødsaget til at forlade din kæreste på baggrund af alle de ting du har skrevet i indlægget - fortæl at du er bekymret for din og dit barns fremtid, hvis i skal blive under samme tag. De vil tilbyde dig en akutbolig, hvor du kan flytte ind hurtigst muligt. Du skal så bare vide, at du ikke kan "foretrække" noget dvs. de kan finde en bolig til dig hvor som helst inden for den kommune, men det vigtigste er vel også bare at du kommer væk derfra. Ydermere kan du fortælle at du ikke ved om du har mulighed for at få tingene med til din søn og at du sandsynligvis er nødt til at søge om hjælp til møbler m.v.

Indskud/dep. kan søges af kommunen, så det bliver ikke noget problem, hvis du ikke kan låne i banken.

Mht. din kærstes fødselsdag, så synes jeg at du skal gøre det i plejer at gøre, bage boller og lagkage ( eller hvad i gør) - først når du har talt med kommunen og ved hvad du skal kan du fortælle ham at du flytter den og den dato. Hvis du er bange for hans reaktion må du evt tage ud til noget familie og fortælle ham det mens han intet kan gøre, udover at blive vred og tage hjem. Hvis det ikke står så grelt til bliver du nok bare nødt til at sige til ham at du søger lejlighed og at du har tænkt dig at flytte fra ham. Faren skal så bare skrive under på at du må tage sønnen med dig, hvilket måske kunne blive problematisk.

Håber det allerbedste for dig og sønnike!

/Fenja

Anmeld

16. februar 2013

kesuh

Jeg vil ikke skrive et langt indlæg, det gør alle de andre for mig kan jeg se.

Jeg læste de første 15-20 linjer og mine tanker var bare." Se så at komme væk fra sådan et fjols!"

Følg de andres svar og se så at komme VÆK fra ham der! og nej du er overhovedet ikke svag!

Find styrken til at få styr på det hele og så pak dine ting når det er og luk døren efter dig og ånd lettet op, når den er lukket bag dig.

Dit liv kan kun blive bedre når du kommer væk fra ham! Det er der vidst mange der er enige i.

God medvind frem over

Anmeld

16. februar 2013

Isabella_mor

jeg havde da taget benene på nakken og min søn i armene og skredet... så hurtigt jeg kunne...

og så ville jeg være rigtig ked af at jeg var tvunget til at skulle have noget som helst at gøre med sådan en person, fordi at vi så har fælles barn... det havde jeg ikke syntes var særlig fedt..

Anmeld

16. februar 2013

mkb123

puha, hvor er det da noget lort men hvor er du sej, at du ser tingene i øjnene, og har modet til (snart) at sige fra!

Du skal nok klare den, og du vil få det så godt! Husk på, hvor fantastisk du er som kvinde og mor, at du gør det her for dig selv, men ikke mindst for din søn 

1000 og tanker fra mig

Anmeld

16. februar 2013

Snartmortil3

Anonym skriver:

Det er ikke nemt for mig

Jeg ved du har skrevet at du ikke vil krisecenter - men overvej det. Som et springbræt. Jeg har stået i samme situation som dig, og det er så svært at komme væk fra en psykopat. Krisecenteret kan være en hjælp - han vil højst sandsynligt ikke opsøge dig der, og du kan komme væk fra den ene dag til den anden.Der kan du være i fred indtil du finder en lejlighed. Krisecenter var det bedste valg jeg har truffet for mig og min søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.