Jeg har hele vejen givet mine det tøj med, som jeg selv ville have brugt, hvis vi var hjemme: Altså praktisk og nemt indtøj, som er godt at røre sig i og lege i, og yddertøj, som jeg selv mener, jeg ville bruge, hvis vi skulle ud at lege eller gå tur den dag. Sålænge de er helt små synes jeg det er en fordel med yddertøj, som er ud-i-et og fodposer med uld/filtsokker i i stedet for sko, men jeg har også set at andre har haft todelt til sine børn eller sko/støvler, og i hvert fald i vores vs har de ikke stillet krav til bestemt tøj sålænge barnet var tørt og tilpas varm/kølig og ikke hæmmet af tøjet - men de er kommet med anbefalinger, hvis man spurgte.
I tillæg tog jeg så mindst et sæt skiftetøj af indetøjet, og gerne et ekstra sæt med vanter, hue og uldsokker.
Jeg snakkede med de ansatter første dag og bad dem om at sige til, hvis der var noget, de savnede, eller ting som blev upraktiske at bruge i vuggestuen. Nogle enkelte gange efterlyste de lettere eller varmere tøj eller ekstra skiftetøj af en eller anden slags, men stort set gik det rigtig fint.
Snak med dem - gerne allerede nu, hvis du skal ud og anskaffe tøj på forhånd - og stol på din egen sunde fornuft.
Anmeld