Start i vuggestue.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

Francisca

Mettefpigen skriver:

Det er det også... Men vi har købt det vi synes, også måtte dp sige hvis der var noget der manglede... :-)

Har set en jakke og overtræksbukser fra racoon. Men kan ikk finde ud af hvilken kategori det går ind under? Der står der vindtæt vandtæt og åndbart?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Mother-love

Francisca skriver:

Så et regnsæt og termosæt med termofutter? Og evt. Fleecedragt. Bruger de termosættet istedet for jakke når de på tur? 

Ja lige præcis.
Og nej det bruger de under regntøjet hvis det er en lidt kølig dag. Ellers kan de også godt bruge termosættet på en tør men lidt kølig dag.

Du skal self at en jakke efter vejret med. Men det er jo noget man giver barnet på om morgenen når man tager i vs.

Og ellers self nogle gode sko. Men så længe dit barn ikke går er det termofutterne der er bedst

Anmeld

15. februar 2013

Mother-love

Men i vores vs har de været super gode til at sige hvis der var noget de manglede eller de ikke synes virkede for isabella. Nu har isabella haft en del problemer med gummistøvlerne. Fordi de ikke er skide nemme og gå i og de gik op i hendes knæhase så hun ikke vidste hvordan hun skulle gå i dem. Så jeg købte de korte gummistøvler til hende. Men første dag hun havde brugt dem sagde de i vs at det bare slet ikke fungerede for hende. Så jegalgte at klippe i de alm. Gummistøvler. På den måde fortæller de hvordan og hvorledes. Ellers spørger du dem bare

Anmeld

15. februar 2013

4xGreve

Francisca skriver:

Hej alle baby.dk'er                                                                       Min datter skal starte i vuggestue her omkring 1 april og har derfor en del spørgsmål ang. Hvad hun skal have af overtøj mm. Ser mange skriver termotøj regntøj sovedragter osv osv. Hvad for jeg brug for? Hun vil være ca.10 måneder når hun starter. 

I vores vuggestue bliver de inde når vejret er dårligt og der er vådt og sjasket uden for... Men vi har nu alligevel sørget for regentøj og termo tøj i tilfælde af at de beslutter sig at prøve at gå ud! 

men helt klart sovedragt..

men skal i ikke have et overleverings møde? Der kan du jo evt. Spøger til overtøj mm. 

Anmeld

15. februar 2013

Ciss

Jeg har hele vejen givet mine det tøj med, som jeg selv ville have brugt, hvis vi var hjemme: Altså praktisk og nemt indtøj, som er godt at røre sig i og lege i, og yddertøj, som jeg selv mener, jeg ville bruge, hvis vi skulle ud at lege eller gå tur den dag. Sålænge de er helt små synes jeg det er en fordel med yddertøj, som er ud-i-et og fodposer med uld/filtsokker i i stedet for sko, men jeg har også set at andre har haft todelt til sine børn eller sko/støvler, og i hvert fald i vores vs har de ikke stillet krav til bestemt tøj sålænge barnet var tørt og tilpas varm/kølig og ikke hæmmet af tøjet - men de er kommet med anbefalinger, hvis man spurgte.

I tillæg tog jeg så mindst et sæt skiftetøj af indetøjet, og gerne et ekstra sæt med vanter, hue og uldsokker.

Jeg snakkede med de ansatter første dag og bad dem om at sige til, hvis der var noget, de savnede, eller ting som blev upraktiske at bruge i vuggestuen. Nogle enkelte gange efterlyste de lettere eller varmere tøj eller ekstra skiftetøj af en eller anden slags, men stort set gik det rigtig fint.

Snak med dem - gerne allerede nu, hvis du skal ud og anskaffe tøj på forhånd - og stol på din egen sunde fornuft.

Anmeld

16. februar 2013

Francisca

4xGreve skriver:

I vores vuggestue bliver de inde når vejret er dårligt og der er vådt og sjasket uden for... Men vi har nu alligevel sørget for regentøj og termo tøj i tilfælde af at de beslutter sig at prøve at gå ud! 

men helt klart sovedragt..

men skal i ikke have et overleverings møde? Der kan du jo evt. Spøger til overtøj mm. 

Ja tænker også at termotøjet er meget smart  Og de kommer vel ud så snart de begynder at gå?

Anmeld

16. februar 2013

Francisca

Ciss skriver:

Jeg har hele vejen givet mine det tøj med, som jeg selv ville have brugt, hvis vi var hjemme: Altså praktisk og nemt indtøj, som er godt at røre sig i og lege i, og yddertøj, som jeg selv mener, jeg ville bruge, hvis vi skulle ud at lege eller gå tur den dag. Sålænge de er helt små synes jeg det er en fordel med yddertøj, som er ud-i-et og fodposer med uld/filtsokker i i stedet for sko, men jeg har også set at andre har haft todelt til sine børn eller sko/støvler, og i hvert fald i vores vs har de ikke stillet krav til bestemt tøj sålænge barnet var tørt og tilpas varm/kølig og ikke hæmmet af tøjet - men de er kommet med anbefalinger, hvis man spurgte.

I tillæg tog jeg så mindst et sæt skiftetøj af indetøjet, og gerne et ekstra sæt med vanter, hue og uldsokker.

Jeg snakkede med de ansatter første dag og bad dem om at sige til, hvis der var noget, de savnede, eller ting som blev upraktiske at bruge i vuggestuen. Nogle enkelte gange efterlyste de lettere eller varmere tøj eller ekstra skiftetøj af en eller anden slags, men stort set gik det rigtig fint.

Snak med dem - gerne allerede nu, hvis du skal ud og anskaffe tøj på forhånd - og stol på din egen sunde fornuft.

Tror også jeg vil forhører mig dernede i vuggestuen. Men ja god ide at tænke hvad man selv ville gøre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.