"startpakke" fra kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2013

skønneunger

Bertris skriver:

Nu er der lidt over en måned til termin, og synes at jeg har hørt/læst et sted at man kunne få en engangsydelse fra kommunen til nye forældre hvis de ikke har så høj en indtægt, men kan ikke finde noget om det inde på borger.dk 

evt. nogen der ved om det er rigtigt at man kan få den her engangsyddelse (jeg er sammen med faren) og hvis vi kan, hvor kan vi så søge den? 

Man kunne engang få hjælp til det men det er yderst sjældent man får hjælp til sådan noget nu, hvilket er fair nok når man bliver sat næsten dobbelt op i kontanthjælp fra uge 12.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

Mom2

Bertris skriver:

Nu er der lidt over en måned til termin, og synes at jeg har hørt/læst et sted at man kunne få en engangsydelse fra kommunen til nye forældre hvis de ikke har så høj en indtægt, men kan ikke finde noget om det inde på borger.dk 

evt. nogen der ved om det er rigtigt at man kan få den her engangsyddelse (jeg er sammen med faren) og hvis vi kan, hvor kan vi så søge den? 

Det kan man ikke. Har en veninde som lige har undersøgt det, fordi hun er temmelig dårligt stillet økonomisk (er en ups'er baby, opdaget i uge 17). Hun fik at vide, at hun måtte købe brugt hvis hun var dårligt stillet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.