"startpakke" fra kommune?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.550 visninger
11 svar
7 synes godt om
15. februar 2013

Bertris

Nu er der lidt over en måned til termin, og synes at jeg har hørt/læst et sted at man kunne få en engangsydelse fra kommunen til nye forældre hvis de ikke har så høj en indtægt, men kan ikke finde noget om det inde på borger.dk 

evt. nogen der ved om det er rigtigt at man kan få den her engangsyddelse (jeg er sammen med faren) og hvis vi kan, hvor kan vi så søge den? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2013

B&J

det tror jeg ikke man kan har dog aldrig hørt om den måske kan man fordi den er ny...

Anmeld

15. februar 2013

Louise H.

Så vidt jeg ved kan man kun få den hjælp, hvis man ikke har råd til at købe de "nødvendige" ting og man skal være rigtig dårligt stillet økonomisk (i forhold til gæld, indtægt og rådighedsbeløb).

Anmeld

15. februar 2013

Silas <3

Jeg var enlig da jeg fik min datter og jeg kunne ingen hjælp få fordi man bliver sat op i penge sats når man er over 12. uge og de penge mener de at man skal købe diverse ting for Så det kan du ikke

Anmeld

15. februar 2013

kiwiol

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b700-302.html

Anmeld

15. februar 2013

Silas <3

Og skal lige siges at jeg har en masse gæld fra mine unge dage, det var rigtig slemt, men kunne ingen hjælp få alligevel.

Anmeld

15. februar 2013

Monski

Bertris skriver:

Nu er der lidt over en måned til termin, og synes at jeg har hørt/læst et sted at man kunne få en engangsydelse fra kommunen til nye forældre hvis de ikke har så høj en indtægt, men kan ikke finde noget om det inde på borger.dk 

evt. nogen der ved om det er rigtigt at man kan få den her engangsyddelse (jeg er sammen med faren) og hvis vi kan, hvor kan vi så søge den? 

Jeg fik ca 5000 udbetalt om måneder fra jeg var i uge 12, da jeg var i uge 37 flyttede jeg hjemmefra.
Jeg brugte penge på at etablere et helt hjem, alle tingene til min søn, indskud og graviditetstøj + at betale for fag jeg tog på enkeltfags hf.
Da jeg flyttede ind var der intet køleskab og jeg havde ikke råd til det så jeg søgte kommunen men de afslog.
Tror desværre ikke at der er en "startpakke" har i hvert fald ikke hørt om det.
Men måske er det nyt?

Anmeld

15. februar 2013

Bertris

Når okay, mange tak alle sammen  
Tror jeg vil spørge omkring det når vi skal til møde på onsdag på familie ambulatoriet  
Men det lyder til at der ikke er noget at komme efter for os  

Anmeld

15. februar 2013

Benjamins'mor

Silas <3 skriver:

Jeg var enlig da jeg fik min datter og jeg kunne ingen hjælp få fordi man bliver sat op i penge sats når man er over 12. uge og de penge mener de at man skal købe diverse ting for Så det kan du ikke

Vi købte alt selv og jeg fik INGEN penge da jeg ventede min søn. Vi havde 12.000 til regninger, mad og børneting.

Men tror virkeligt man skal være dårligt stillet før man får hjælp

Anmeld

15. februar 2013

Silas <3

Benjamins'mor skriver:

Vi købte alt selv og jeg fik INGEN penge da jeg ventede min søn. Vi havde 12.000 til regninger, mad og børneting.

Men tror virkeligt man skal være dårligt stillet før man får hjælp

Det skal man nemlig ! Jeg var enormt dårligt stillet dengang men det var ikk 'slemt nok' - så umiddelbart kan du ikk bare få noget fra kommunen TS...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.