Anonym skriver:

er lidt i tvivl.
vi har fået et tilbud fra en restaurant til vores barns barnedåb..
tilbudet er udregnet med at der under maden hører vin vand og øl med ind under prisen som vi skal give pr. kuvert.
der er
velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..
når kaffen er overstået skal vi så begynde at betale for sodavand, øl og vin fra baren. altså for forbruget som folk drikker.
kan man godt sige at folk selv skal betale for det de drikker efter kaffen er overstået??
eller er det for nærrigt..
hvad syntes i?
Det synes jeg nu egentlig godt, at I kan tillade jer.. Jeg havde ikke selv gjort det, af den simple grund, at jeg aldrig havde holdt det så "fint".. Vores dåb bliver en lille intim fest hos mine svigerforældre hvor kun det nærmeste familie kommer også skal vi have pålægsbord..
Men det kommer jo også an på hvem I er, hvad I plejer og sådan.. Vi holder det på den måde vi gør fordi det falder os naturligt, også har jeg det lidt sådan, at hvis gæsterne er utilfredse, så må de sgu selv om det altså..
Men jeg synes godt, at I kan tillade jer at sige, at efter kaffen er øl, vand, vin mm. på egen regning.. Også mest fordi kaffen indikere også et eller andet sted, at nu er festen ovre 
Håber I finder en god løsning, der passer lige præcis til jer! 
Anmeld