kan man godt dette til en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville droppe restauranten og holde det på et økonomisk niveau, hvor der var råd til drikkevarer hele vejen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

er lidt i tvivl.

vi har fået et tilbud fra en restaurant til vores barns barnedåb..

tilbudet er udregnet med at der under maden hører vin vand og øl med ind under prisen som vi skal give pr. kuvert.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

når kaffen er overstået skal vi så begynde at betale for sodavand, øl og vin fra baren. altså for forbruget som folk drikker.

kan man godt sige at folk selv skal betale for det de drikker efter kaffen er overstået?? eller er det for nærrigt..

hvad syntes i?

Det synes jeg nu egentlig godt, at I kan tillade jer.. Jeg havde ikke selv gjort det, af den simple grund, at jeg aldrig havde holdt det så "fint".. Vores dåb bliver en lille intim fest hos mine svigerforældre hvor kun det nærmeste familie kommer også skal vi have pålægsbord..

Men det kommer jo også an på hvem I er, hvad I plejer og sådan.. Vi holder det på den måde vi gør fordi det falder os naturligt, også har jeg det lidt sådan, at hvis gæsterne er utilfredse, så må de sgu selv om det altså..

Men jeg synes godt, at I kan tillade jer at sige, at efter kaffen er øl, vand, vin mm. på egen regning.. Også mest fordi kaffen indikere også et eller andet sted, at nu er festen ovre

Håber I finder en god løsning, der passer lige præcis til jer!

Anmeld

13. februar 2013

Ditte-3

Vi havde det lige sådan og vi bad ik folk selvbestalte men syntes det lyder som en god ide alt efter hvor mange der er vi var kun 27 men vis man er 40 og opefter og mange børn ryger der en del og der hvor vi var kosted sådanne glas sodavand 30 kr så det bliver jo en del. 

Anmeld

13. februar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

jeg er også sådan både og

Må indrømme jeg nok også ville kigge lidt underligt hvis vi blev inviteret til dåb/bryllup/what ever, og så selv skulle betale Drikke varer til sidst... Så hellere droppe restaurant og gøre det på den billige måde så i har råd til det hele og ikke kun det halve... 

Anmeld

13. februar 2013

PernilleogLouis

Jeg ville ik kunne gøre det så hellere holde noget jeg havde råd til

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Det synes jeg nu egentlig godt, at I kan tillade jer.. Jeg havde ikke selv gjort det, af den simple grund, at jeg aldrig havde holdt det så "fint".. Vores dåb bliver en lille intim fest hos mine svigerforældre hvor kun det nærmeste familie kommer også skal vi have pålægsbord..

Men det kommer jo også an på hvem I er, hvad I plejer og sådan.. Vi holder det på den måde vi gør fordi det falder os naturligt, også har jeg det lidt sådan, at hvis gæsterne er utilfredse, så må de sgu selv om det altså..

Men jeg synes godt, at I kan tillade jer at sige, at efter kaffen er øl, vand, vin mm. på egen regning.. Også mest fordi kaffen indikere også et eller andet sted, at nu er festen ovre

Håber I finder en god løsning, der passer lige præcis til jer!

Ja jeg syntes virkelig det er svært..

vi vægter nemlig imellem at leje et lokale og holde det stille og roligt med noget let frokost og sodavand og øl og dessert...

også samtidig tænker jeg gud hvor kunne det være dejligt bar at komme og gå når vi er færdige og betalt og alt blev serveret.

men jeg syntes heller ikke at man behøver 3 retters til en dåb..
men det kunne også være super lækkert.

men ja kaffen indikere jo lidt at nu det ved at være ovre..så spørgsmålet er også hvor meget der overhovedet vil blive drukket bagefter..men man skal jo selvfølgelig regne med noget

Anmeld

13. februar 2013

Misscbn

Anonym skriver:

er lidt i tvivl.

vi har fået et tilbud fra en restaurant til vores barns barnedåb..

tilbudet er udregnet med at der under maden hører vin vand og øl med ind under prisen som vi skal give pr. kuvert.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

når kaffen er overstået skal vi så begynde at betale for sodavand, øl og vin fra baren. altså for forbruget som folk drikker.

kan man godt sige at folk selv skal betale for det de drikker efter kaffen er overstået?? eller er det for nærrigt..

hvad syntes i?

Vi havde en ordning til vores dåb hvor vi betalte enten en øl eller vand og resten skulle de selv betale i baren, der var ingen sure miner og min familie ved at pengene er små

Der var ingen der sagde noget og havde skrevet det i invitationerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.