kan man godt dette til en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
16 svar
5 synes godt om
13. februar 2013

Anonym trådstarter

er lidt i tvivl.

vi har fået et tilbud fra en restaurant til vores barns barnedåb..

tilbudet er udregnet med at der under maden hører vin vand og øl med ind under prisen som vi skal give pr. kuvert.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

når kaffen er overstået skal vi så begynde at betale for sodavand, øl og vin fra baren. altså for forbruget som folk drikker.

kan man godt sige at folk selv skal betale for det de drikker efter kaffen er overstået?? eller er det for nærrigt..

hvad syntes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Muhmi

Anonym skriver:

er lidt i tvivl.

tilbudet er udregnet med at der under maden hører vin vand og øl med ind under prisen som vi skal give pr. kuvert.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

når kaffen er overstået skal vi så begynde at betale for sodavand, øl og vin fra baren. altså for forbruget som folk drikker.

kan man godt sige at folk selv skal betale for det de drikker efter kaffen er overstået?? eller er det for nærrigt..

hvad syntes i?

Ej det synes jeg ikke er nærrigt... Det er vel op til folk selv om de har lyst til mere efter så meget... En barnedåb er jo ikke en "fest" som sådan, det er stille og roligt og behøver ikke nødvendigvis forløbe hele dagen

Anmeld

13. februar 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

er lidt i tvivl.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

hvad syntes i?

det ville jeg bestemt ikke kunne.. så ville jeg finde en anden løsning.

Anmeld

13. februar 2013

fresia

Profilbillede for fresia
Anonym skriver:

er lidt i tvivl.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

hvad syntes i?

Jeg tror det er meget individuelt om man ville gøre det .. Men det afhænger også af ens økonomi tænker jeg

Personligt ville jeg ikke gøre det, jeg har det sådan at når vi inviterer til noget, er det os der ''forsyner'' med drikkevarer

Men tænker om det så ikke kunne være muligt at sørge for at der er vand og evt saftevand eller lignende, til dem der ikke har lyst til at betale for drikkevarer?

Anmeld

13. februar 2013

Valle81

Anonym skriver:

er lidt i tvivl.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

hvad syntes i?

Ja det synes jeg bestemt at i godt kan:0)

Da vi holdte vores bryllup var det altså også sådan.

Vi blev gift på rådhuset ved middagstid og efterfølgende havde vi familien med på restaurant.Vi havde ikke råd til, at folk bare kunne drikke derudaf, så da vi havde sat os og menuen blev præsenteret blev der sagt, at der var 2 vand eller øl per mand under maden, eller vin, resten stod for egen regning. Og til kagen kunne betalte vi for kaffe, the eller en varm chocolade.

Dette blev fuldt ud accepteret og ingen rynkede på næse af det.

Vi har jo ikke alle de samme forudsætninger for at holde barnedåb, bryllup osv.

Christina

Anmeld

13. februar 2013

2013anonym

er lidt i tvivl.

der er

velkomst drink
forret
hovedret
dessert
kaffe, likør, cognac..

hvad syntes i?

Hej.. 

Jeg syntes på ingen måde det er nærrig. Men som en anden siger så afhænger det jo af ens økonomi. 

Dog skal det siges, at jeg nok ikke selv ville syntes om, at skulle gøre det. Men ville aldrig rynke på næsen over at andre gjorde det. 

Meget individuelt som en anden skriver. 

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ej det synes jeg ikke er nærrigt... Det er vel op til folk selv om de har lyst til mere efter så meget... En barnedåb er jo ikke en "fest" som sådan, det er stille og roligt og behøver ikke nødvendigvis forløbe hele dagen

årrh syntes bar det er så svært..

grunden til vi vil gøre det er nemlig at vi jo ikke er millionære..

men samtidig ligger det bar ikke til noget vi sådan "gør i"

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

det ville jeg bestemt ikke kunne.. så ville jeg finde en anden løsning.

jeg er også sådan både og

Anmeld

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Hopes 2013 bringes more succes skriver:

Hej.. 

Jeg syntes på ingen måde det er nærrig. Men som en anden siger så afhænger det jo af ens økonomi. 

Dog skal det siges, at jeg nok ikke selv ville syntes om, at skulle gøre det. Men ville aldrig rynke på næsen over at andre gjorde det. 

Meget individuelt som en anden skriver. 

ihhj..er bare sådan i tvivl

og det så svært at vide om folk har lyst til mere derefter eller om folk har fået nok..det jo ikke en druk fest..men måske er der nogle der bliver lidt længere det jo ikke til at vide

Anmeld

13. februar 2013

2013anonym

Anonym skriver:

ihhj..er bare sådan i tvivl

og det så svært at vide om folk har lyst til mere derefter eller om folk har fået nok..det jo ikke en druk fest..men måske er der nogle der bliver lidt længere det jo ikke til at vide

Jeg vil sige, at hvis jeres økonomi ikke er til det, så er den jo ikke længere? 

Som en anden har gjort til et bryllup, så kan du vel bede tjeneren sige, at efter kaffen så er det på egen regning?! 

Jeg ser intet problem med det. Hvis folk til dåben syntes, at det er nærrigt, så er det jo deres problem?!

I for vejen syntes jeg i gør meget ud af dåben. Det kunne jo gøres billigere ved at leje et lokal eller f.eks. holde det i haven (afhænger af hvornår dåben er?). Bestille buffet. Købe drikkevare i Tyskland. Så har i jo også styr på, hvad det koster og uden i behøver tænke på, at folke syntes i nærrige. 

Ellers siger jeg bare go for it i forhold til jeres første plan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.