Ina33 skriver:
Min datter på 12 år bliver nu tilbudt HPV-vaccinen, men efter at have læst om forskellige alvorlige bivirkninger samt dødsfald, er jeg faktisk blevet meget i tvivl om hvor vidt jeg synes hun skal have den.
Jeg har læst en del artikler, og synes jeg efterhånden har sat mig godt ind i tingene.
Men hvad med dig, har du sat dig ind i tingene, har du selv fået vaccinen, vil du vælge eller fravælge den til din egen datter (evt. søn)?
Jeg har læst og snakket grundigt og længe, med den person som ved mest om emnet fra kræftens bekæmpelse, og med den viden, vil jeg, når vi er færdige med at få børn, selv købe vaccinen, hvis den ikke er blevet gratis for min årgang ( blev rådet af gyn at vente) og ja jeg min datter skal klart have den når hun bliver 12, er den ikke gratis for drenge til den tid, vil jeg selv købe den til min søn, og til den/de børn vi nu skulle få. Overvejer endda om min mand skal have vaccinen, men vi har snakket om, først at få ham tjekket ved lægen om han er bærer af virusset, og tage beslutning ud fra det, men at jeg står først på listen.
Så her mener vi den er vigtig, og konsekvensen af ikke at få vaccinen kan være langt mere alvorlig, end ikke at få den
Anmeld