HPV-vaccine ja eller nej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal din pige HPV-vaccineres når hun fylder 12 år?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.136 visninger
11 svar
2 synes godt om
13. februar 2013

Ina33

Min datter på 12 år bliver nu tilbudt HPV-vaccinen, men efter at have læst om forskellige alvorlige bivirkninger samt dødsfald, er jeg faktisk blevet meget i tvivl om hvor vidt jeg synes hun skal have den.

Jeg har læst en del artikler, og synes jeg efterhånden har sat mig godt ind i tingene.

Men hvad med dig, har du sat dig ind i tingene, har du selv fået vaccinen, vil du vælge eller fravælge den til din egen datter (evt. søn)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Ina33

Af en eller anden grund er den sidste svarmuligheder røget op som tekst til den tredje svarmulighed, kan i ikke bare se bort fra dette...

Anmeld

13. februar 2013

Dianabk

Hvis du læser på alt medicin, og kigger under bivirkninger så finder du mange alvorlige bivirkninger. Bare se på p-piller.....

Anmeld

13. februar 2013

Lene Unik

Stine er 17 og hun har fået vaccinen.

Der vil altid være bivirkninger, men i det her tilfælde tænker jeg at risikoen der ved ikke at blive vaccineret er større.

Anmeld

13. februar 2013

**Ønskebabyen

Ina33 skriver:

Min datter på 12 år bliver nu tilbudt HPV-vaccinen, men efter at have læst om forskellige alvorlige bivirkninger samt dødsfald, er jeg faktisk blevet meget i tvivl om hvor vidt jeg synes hun skal have den.

Jeg har læst en del artikler, og synes jeg efterhånden har sat mig godt ind i tingene.

Men hvad med dig, har du sat dig ind i tingene, har du selv fået vaccinen, vil du vælge eller fravælge den til din egen datter (evt. søn)?

Jeg har ikke nogen børn, men havde jeg en pige på 12 år, skulle hun helt sikkert have vacc.

Anmeld

13. februar 2013

Trinebaby

Har selv fået de to a dem men så blev jeg gravid så nu må jeg vente  

Anmeld

13. februar 2013

Mother-love

Når min datter bliver gammel nok så skal hun have den ja. Jeg er selv igang med at få den nu. Og da jeg havde en mormor og min moster også har haft livmoderhalskræft så tør jeg ikke lade være.

Og de bivirkninger der kunne være tror jeg altså er så minimalt som det kan være for at det sker.

Så ja min datter skal have den

Anmeld

13. februar 2013

JulieE

Helt klart JA!!! Både min søn og min datter skal have den vaccination! PT er det ikke gratis for drenge, men da forskning viser at det også beskytter drenge mod visse former for kræft skal min søn helt klart have den (om jeg så selv skal betale den) og min datter skal naturligvis også have den 

Anmeld

13. februar 2013

La´chrissen

Ina33 skriver:

Jeg har ingen børn endnu. Men jeg har selv fået den. Og hvis ikke der kommer noget op hvor de virkelig fraråder den. Skal mine kommende børn have den om det er dreng eller pige

Anmeld

13. februar 2013

2013anonym

Jeg har stemt mulighed 3. Altså at hun skal have den, og jeg har læst en masse om det. 

Tilføjer dog lige, at jeg ikke har børn endnu. Men hvis jeg engang får en datter, så skal hun have den. 

Som en anden skriver, så er der jo bivirkninger ved mange ting. Som f.eks. p-piller. 

Jeg er selv igang med at få den nu (mangler kun den 3.). Har indtil videre ingen bivirkninger haft. Og tror heller ikke jeg får det. Hvis man reagere burde man gøre det allerede første gang, da det er detsamme der kommer ind alle tre gange. 

Jeg har ikke læst en masse om det. Men har læst en del om det. Også bivirkninger men det mest for, at se hvilke ting man skal være obs på. 

Som jeg forstår det så er det en meget begrænset antal, der har haft bivirkninger - og specielt alvorlige bivirkninger. 

Så med mindre de virkelig fraråder den til den tid, så er jeg helt klart for at min får den. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.