Hej til jer derude...
Undskyld jeg skriver som anonym, men min svigermor følger med på siden og mener ikke lige det her er noget hun behøver følge med i, men har seriøst brug for et råd eller 2...
Jeg bor sammen med min kæreste og vores datter på 2 år. Vi venter barn nummer 2 til april. Vi har været sammen i 4 ½ år. Jeg studerer og har kun min SU som indkomst, han studerer også og har et lille freelancejob ved siden af hvor han tjener meget minimalt.
Problemerne kommer så her... Det hele startede for godt ½ år siden da jeg opdagede at han havde "glemt" at betale tv-regning i 8 mdr! Jeg blev sådan pænt sur, hvilket jeg synes er okay og lavede en afbetalingsaftale med tv-selskabet. JEG betaler derfor 500 kr ekstra hver måned til tv, udover vores tv-pakke. Her skal det nævnes at han for ca 1 år siden "glemte" 2 elregninger som jeg på det tidspunkt også sørgede for. Han siger selv at det er ren forglemmelse, men stoler ikke på ham økonomisk og det er derfor mig der står for ALT økonomi herhjemme.
Men her stopper problemerne ikke.. Jeg betaler i forvejen alt til vores datter, hvilket i grunden er fair nok fordi jeg får ekstra i SU og får børneydelsen ind på min konto. Men jeg betaler også bare alt andet.. Han betaler ½ husleje og 1/3 af madbudgettet, men skal vi have noget til lejligheden, ud og spise, have fredagsguf eller noget som helst, hænger den på mig...
Derudover er der det praktiske herhjemme... jeg har pt bækkenløsning og kan faktisk ikke holde til noget som helst. Men hvis han skal gøre noget herhjemme, skal han have det afvide 10-15 gange og så er der håb for at han gør det... men ikke altid.. vi snakker her om tøjvask, opvask og generel rengøring som støvsugning og gulvvask.. Jeg gør det derfor på trods af smerter, for jeg vil ikke have at hverken jeg, min datter eller den lille ny, skal leve i en svinesti...