Hej til jer derude...
Undskyld jeg skriver som anonym, men min svigermor følger med på siden og mener ikke lige det her er noget hun behøver følge med i, men har seriøst brug for et råd eller 2...
Jeg bor sammen med min kæreste og vores datter på 2 år. Vi venter barn nummer 2 til april. Vi har været sammen i 4 ½ år. Jeg studerer og har kun min SU som indkomst, han studerer også og har et lille freelancejob ved siden af hvor han tjener meget minimalt.
Problemerne kommer så her... Det hele startede for godt ½ år siden da jeg opdagede at han havde "glemt" at betale tv-regning i 8 mdr! Jeg blev sådan pænt sur, hvilket jeg synes er okay og lavede en afbetalingsaftale med tv-selskabet. JEG betaler derfor 500 kr ekstra hver måned til tv, udover vores tv-pakke. Her skal det nævnes at han for ca 1 år siden "glemte" 2 elregninger som jeg på det tidspunkt også sørgede for. Han siger selv at det er ren forglemmelse, men stoler ikke på ham økonomisk og det er derfor mig der står for ALT økonomi herhjemme.
Men her stopper problemerne ikke.. Jeg betaler i forvejen alt til vores datter, hvilket i grunden er fair nok fordi jeg får ekstra i SU og får børneydelsen ind på min konto. Men jeg betaler også bare alt andet.. Han betaler ½ husleje og 1/3 af madbudgettet, men skal vi have noget til lejligheden, ud og spise, have fredagsguf eller noget som helst, hænger den på mig...
Derudover er der det praktiske herhjemme... jeg har pt bækkenløsning og kan faktisk ikke holde til noget som helst. Men hvis han skal gøre noget herhjemme, skal han have det afvide 10-15 gange og så er der håb for at han gør det... men ikke altid.. vi snakker her om tøjvask, opvask og generel rengøring som støvsugning og gulvvask.. Jeg gør det derfor på trods af smerter, for jeg vil ikke have at hverken jeg, min datter eller den lille ny, skal leve i en svinesti...
Så er der selve parforholdet... Jeg elsker ham uden tvivl, men jeg kan sgu ikke rigtig se forholdet i det mere... Vi er mere som 2 venner der bor sammen og har børn sammen... Jeg nyder hans selskab og ved ikke om jeg kunne undvære ham, men vores kys og sex er mere rutiner,vaner og behov end det er af lyst til hinanden...
Vi skændes ikke med store ord og råben og skrigen, men vi diskuterer tit, efter vores datter sover... Jeg er den der opdrager og han er "bare" den sjove.. Hvilket bringer mig til næste problem... Hver morgen skal han aflevere vores datter i DP, for jeg har ikke kørekort og busforbindelserne er helt af h... til. Jeg står op kl. 6, prinsessen kl. 7 og manden står op når han vågner... Han sætter alarm på sin mobil, men står ikke op når den ringer.. vækker jeg ham, skal jeg være heldig hvis han står op 3. eller 4. gang...
Mit store problem er nu, at jeg ved ikke om jeg skal gøre det forbi eller om jeg bare skal leve med tingene... Jeg har snakket med ham om det hele MANGE gange og han bruger hvergang undskydninger som at han er stresset, han tænker over et eller andet i samme stil... Så undskylder han, forbedre sig 1-3 dage og så er alt ved det gamle igen...
Kom gerne med gode råd eller erfaringer/ holdninger...
Anmeld