Hjelp! Norsk jente gravid i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2009

PigeFraNord

Zafir skriver:

Gyyyys... Det er kun 15500 kr før skat om måneden

mmm... Nå, men det skal jo nok gå, når jeg engang når så langt

Det var sannelig ikke meget nej!

Men er jo greit når man ved det lang tid i forvejen, så kan man planlegge og spare lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
PigeFraNord skriver:

Det var sannelig ikke meget nej!

Men er jo greit når man ved det lang tid i forvejen, så kan man planlegge og spare lidt

Jeg har faktisk gang i en opsparing til formålet... For nu er jeg jo pt. ikke gravid endnu, så der er stadig lidt tid til at få sparet penge sammen Bare sådan,a t det ikke blvier alt for trangt, når man er på permision

Anmeld

19. juni 2009

PigeFraNord

I Norge får man velge mellom 12 mnd permission med 80% lønn, eller 10 mnd med 100 % lønn.  Det er en smule bedre!

Men jeg er helt sikker på det går fint, og heldigvis har vi det meste av utstyr fra før

Anmeld

19. juni 2009

Moderator

PigeFraNord skriver:

I Norge får man velge mellom 12 mnd permission med 80% lønn, eller 10 mnd med 100 % lønn.  Det er en smule bedre!

Men jeg er helt sikker på det går fint, og heldigvis har vi det meste av utstyr fra før

Ja, det er da noget bedre... HVis jeg regner et gennemsnit ud, på det jeg vil få fx. så er det ca 70% af min løn jeg vil få i et år.

Anmeld

19. juni 2009

Mca<3

Zafir skriver:

Gyyyys... Det er kun 15500 kr før skat om måneden

mmm... Nå, men det skal jo nok gå, når jeg engang når så langt

GYS ja jeg tæller også ned   Man kan stadig sige man sparer en vuggestue plads og lægge det til så det hjælper lidt  Men det bliver ikke sjovt .

Anmeld

19. juni 2009

PigeFraNord

Vet dere forresten hvor længe man skal ha været bosat i Danmark for at have rett til permisionspenger?

Jeg startet at arbejde 15. september 2008, arbejdet 100% til jeg gik over til nyt arbejde 1. april 2009, arbejder nå 80 %.

Anmeld

19. juni 2009

Moderator

PigeFraNord skriver:

Vet dere forresten hvor længe man skal ha været bosat i Danmark for at have rett til permisionspenger?

Jeg startet at arbejde 15. september 2008, arbejdet 100% til jeg gik over til nyt arbejde 1. april 2009, arbejder nå 80 %.

Hmmm... Det tror jeg ikke. Men jeg tror da lige at du skal snakke med din kommune om det

Jeg tror at du kan få permisjon ligesom alle andre - For det handler jo om at have arbejde og det har du jo!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.