hvordan er de der arve regler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
20 svar
5 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg bor sammen, i hus vi har købt sammen.

vi er ikke gift..

vi er krydslivforsikret i banken i forbindelse med huskøbet.

jeg har ulykke forsikring i min fagforening og kæresten har i fagforeningen plus en ulykke forsikring ved siden af..
kæresten har også nogle pensioner og sådan lidt..

i tilfælde af at f.eks kæresten dør(ligeså vel som det kunne være mig).. er det så mig der arver alt eller skal hans forældre også arve eftersom vi ikke er gift.

arver børnene før mig? eller hvordan er det

og nej. jeg overvejer ikke at slå min kæreste ihjel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

tarkoflen

Jeg ville få lavet et testamente, hvis l ikke er gift jeg er muligvis miljøskadet, i og med jeg er uddannet advokatsekretær, men så er l helt sikre på, at det er hinanden der arver og kan sidde i uskiftet bo, såfremt den ene går bort.

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg ville få lavet et testamente, hvis l ikke er gift jeg er muligvis miljøskadet, i og med jeg er uddannet advokatsekretær, men så er l helt sikre på, at det er hinanden der arver og kan sidde i uskiftet bo, såfremt den ene går bort.

Ja det kunne godt lyde som det vi skal.

for jeg tænker lidt at hvis en af os dør så skal det hele jo gå til modparten...

men hvis en af os dør er det så normalt at barnet arver samtidig med den der tilbage eller arver de først når begge forældre er væk?

hvis vi så bliver gift går alt automatisk så til ægtefællen eller skal det også skrives ned et sted??

Anmeld

12. februar 2013

Håber

Anonym skriver:

vi er ikke gift..

jeg har ulykke forsikring i min fagforening og kæresten har i fagforeningen plus en ulykke forsikring ved siden af..