hvordan er de der arve regler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
20 svar
5 synes godt om
12. februar 2013

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg bor sammen, i hus vi har købt sammen.

vi er ikke gift..

vi er krydslivforsikret i banken i forbindelse med huskøbet.

jeg har ulykke forsikring i min fagforening og kæresten har i fagforeningen plus en ulykke forsikring ved siden af..
kæresten har også nogle pensioner og sådan lidt..

i tilfælde af at f.eks kæresten dør(ligeså vel som det kunne være mig).. er det så mig der arver alt eller skal hans forældre også arve eftersom vi ikke er gift.

arver børnene før mig? eller hvordan er det

og nej. jeg overvejer ikke at slå min kæreste ihjel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2013

tarkoflen

Jeg ville få lavet et testamente, hvis l ikke er gift jeg er muligvis miljøskadet, i og med jeg er uddannet advokatsekretær, men så er l helt sikre på, at det er hinanden der arver og kan sidde i uskiftet bo, såfremt den ene går bort.

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg ville få lavet et testamente, hvis l ikke er gift jeg er muligvis miljøskadet, i og med jeg er uddannet advokatsekretær, men så er l helt sikre på, at det er hinanden der arver og kan sidde i uskiftet bo, såfremt den ene går bort.

Ja det kunne godt lyde som det vi skal.

for jeg tænker lidt at hvis en af os dør så skal det hele jo gå til modparten...

men hvis en af os dør er det så normalt at barnet arver samtidig med den der tilbage eller arver de først når begge forældre er væk?

hvis vi så bliver gift går alt automatisk så til ægtefællen eller skal det også skrives ned et sted??

Anmeld

12. februar 2013

Håber

Anonym skriver:

vi er ikke gift..

jeg har ulykke forsikring i min fagforening og kæresten har i fagforeningen plus en ulykke forsikring ved siden af..

i tilfælde af at f.eks kæresten dør(ligeså vel som det kunne være mig).. er det så mig der arver alt eller skal hans forældre også arve eftersom vi ikke er gift.

Vi har snakkede om det samme her hjemme. Vi har godt nok ikke købt hus men har forsikring og en masse ting sammen. 

Vi ønsker begge ikke vores forældre arver noget 

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Håber skriver:

Vi har snakkede om det samme her hjemme. Vi har godt nok ikke købt hus men har forsikring og en masse ting sammen. 

Vi ønsker begge ikke vores forældre arver noget 

nej sådan har vi det også..ikke at jeg tror de vil gøre krav på noget..men stadig så kommer man da uden om alt dette..

så det bare lige hvornår børnene skal arve..

Anmeld

12. februar 2013

Håber

Anonym skriver:

nej sådan har vi det også..ikke at jeg tror de vil gøre krav på noget..men stadig så kommer man da uden om alt dette..

så det bare lige hvornår børnene skal arve..

Jeg ved ikke hvordan mine forældre er men min kærestes forældre + søskende vil tag alt fra mig 

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

Håber skriver:

Jeg ved ikke hvordan mine forældre er men min kærestes forældre + søskende vil tag alt fra mig 

det tror jeg heldigvis ikke nogle af vores vil

Anmeld

12. februar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja det kunne godt lyde som det vi skal.

for jeg tænker lidt at hvis en af os dør så skal det hele jo gå til modparten...

men hvis en af os dør er det så normalt at barnet arver samtidig med den der tilbage eller arver de først når begge forældre er væk?

hvis vi så bliver gift går alt automatisk så til ægtefællen eller skal det også skrives ned et sted??

Så længe l har børn, er det dem, der arver! Men når l har hus, betyder det, at den der står tilbage skal sælge den afdødes del af huset til sine børn, og det er jo sjældent man har råd til det alene

Hvis man er gift, så arver ægtefællen automatisk! Så det nemmeste er da helt sikkert at smutte en tur på rådhuset

Anmeld

12. februar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Så længe l har børn, er det dem, der arver! Men når l har hus, betyder det, at den der står tilbage skal sælge den afdødes del af huset til sine børn, og det er jo sjældent man har råd til det alene

Hvis man er gift, så arver ægtefællen automatisk! Så det nemmeste er da helt sikkert at smutte en tur på rådhuset

okay, skal lige forstå det præcist.

så hvis vi er gift..skal den tilbageværende ikke sælge halvdelen af huset til børnene?

ja du siger noget:p

Anmeld

12. februar 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

vi er ikke gift..

så længe I ikke er gift så mener jeg ikke du har ret til noget hvis han går bort.. hvis I har barn går arven til barnet - er der ikke barn- så går det til hans forældre - er den ene forældre død skal søskende dele den afdødes arv..

Så ned og få lavet et testamente 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.