hjemmeboende med barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.791 visninger
16 svar
1 synes godt om
11. februar 2013

Mettefpigen

Er der nogen der ved hvad man får i kh hvis man flytter hjem til lillemor med sit barn? Kan ikk rigtig finde noget om det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Skruuk

Det er hvad jeg kan finde! :

Hvis du er berettiget til at få kontanthjælp, er satserne i 2012 som følgende - husk at du skal betale skat af pengene:
Under 25 år:
- Hjemmeboende: 3.214 kr.
- Udeboende: 6.660 kr.
- Gravid (mindst 12 uger henne i graviditeten): 10.335 kr.
- Med egne børn i hjemmet: 13.732 kr.
Over 25 år:
- 10.335 kroner
- Med forsørgelsespligt: 13.732 kroner.
Når du modtager kontanthjælp gælder desuden, at du ikke må holde ferie i udlandet, da du skal stå til rådighed i tilfælde af et jobtilbud fra den ene dag til den anden.
Du kan læse mere på borger.dk.

Anmeld

11. februar 2013

Mettefpigen

Skruuk skriver:

Det er hvad jeg kan finde! :

Hvis du er berettiget til at få kontanthjælp, er satserne i 2012 som følgende - husk at du skal betale skat af pengene:
Under 25 år:
- Hjemmeboende: 3.214 kr.
- Udeboende: 6.660 kr.
- Gravid (mindst 12 uger henne i graviditeten): 10.335 kr.
- Med egne børn i hjemmet: 13.732 kr.
Over 25 år:
- 10.335 kroner
- Med forsørgelsespligt: 13.732 kroner.
Når du modtager kontanthjælp gælder desuden, at du ikke må holde ferie i udlandet, da du skal stå til rådighed i tilfælde af et jobtilbud fra den ene dag til den anden.
Du kan læse mere på borger.dk.

Det samme her, og kan ikk rigtig se hvad man får som hjemmeboende med barn... Synes det er rimelig lidt at få 3214 før skat... Hun mister jo også boligstøtte og jeg skal jo stadig betale for alt til bassen....

Anmeld

11. februar 2013

Skruuk

Mettefpigen skriver:

Det samme her, og kan ikk rigtig se hvad man får som hjemmeboende med barn... Synes det er rimelig lidt at få 3214 før skat... Hun mister jo også boligstøtte og jeg skal jo stadig betale for alt til bassen....

Tror du får 10,335 kr før skat :-)) det gør min veninde i hvert fald! :-)

Anmeld

12. februar 2013

Mettefpigen

Skruuk skriver:

Tror du får 10,335 kr før skat :-)) det gør min veninde i hvert fald! :-)

Okay.... Ved du så hvordan det foregår med dp betaling og boligstøtte?... I princippet betaler jeg jo selv det hele til bassen....

Anmeld

12. februar 2013

Skruuk

Mettefpigen skriver:

Okay.... Ved du så hvordan det foregår med dp betaling og boligstøtte?... I princippet betaler jeg jo selv det hele til bassen....

Hmmm! Har hørt noget om at det kommer meget an på hvilken kommune man bor i?? Måske der står noget her: https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-til-lejer e,-der-ikke-er-pensionister.aspx?NavigationTaxonom yId=7d5abe37-92da-41c1-b037-73ea7094e9bf

Anmeld

12. februar 2013

Mettefpigen

Skruuk skriver:

Hmmm! Har hørt noget om at det kommer meget an på hvilken kommune man bor i?? Måske der står noget her: https://www.borger.dk/Sider/Boligstoette-til-lejer e,-der-ikke-er-pensionister.aspx?NavigationTaxonom yId=7d5abe37-92da-41c1-b037-73ea7094e9bf

Taak for hjælpen :-)

Anmeld

12. februar 2013

Skruuk

Mettefpigen skriver:

Taak for hjælpen :-)

Det var så lidt! :-)

Anmeld

12. februar 2013

ZamanogDania

Det er ligemeget om du bor med en. Bare du er enlig forsørger. Du får stadig fuld tilskud til institution, men din mor kommer til at miste boligstøtte. Jeg har selv været ud for det. Jeg er på su, det eneste som jeg skulle betale var min forældres boligstøtte. Og det var til mine forældre, fordi ligeså snart jeg flyttet ind så stoppede deres støtte, men det er fair nok. Ellers gik alt som det plejede;-)

Anmeld

12. februar 2013

Mettefpigen

ZamanogDania skriver:

OOkDet er ligemeget om du bor med en. Bare du er enlig forsørger. Du får stadig fuld tilskud til institution, men din mor kommer til at miste boligstøtte. Jeg har selv været ud for det. Jeg er på su, det eneste som jeg skulle betale var min forældres boligstøtte. Og det var til mine forældre, fordi ligeså snart jeg flyttet ind så stoppede deres støtte, men det er fair nok. Ellers gik alt som det plejede;-)

okay, det var mere fordi at hvis man var hjemmeboende så fik man kun 3200... Så tænkte om man så også gjorde det selvom man har barn da jeg intet kan finde om det... Så det påvirker slet ikk dp?.. Det var da dejligt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.