Bordkort -yt eller in?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
12 svar
6 synes godt om
11. februar 2013

Lullaby

Jeg ved, at hvis ikke jeg sætter bordkort på vil folk sætte sig i grupper med dem de altid sidder sammen med. Feks min svigerinde ved min svigermor, min mor med min søster, vores venner sammen med de andre vi kender osv. Jeg synes på en måde, at sådan gør vi ALTID. Ved hver fødselsdag og andre ting sidder vi altid sådan. Men igen, ellers så sidder man måske sammen med med nogle som man ikke rigtig gider. Og hvad er så vigtigst? Hvad gør i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes i ska gøre som i har lyst til! Og når i har spist osv, ka folk sætte sig som de har lyst til. Vh stine

Anmeld

11. februar 2013

tarkoflen

Altså jeg vil sige, at de fester, jeg har været til, hvor der ikke har været bordkort, synes jeg faktisk er lide rodede... Altså man kan sige, at der altid vil være nogle der kommer til at sidde sådan lidt mærkeligt malplaceret, hvis ikke der er bordkort! Det kan man jo synes er dejligt, men man kan også synes det er træls, hvis man som den eneste unge kommer til at sidde ved oldeforældrene

Og så er der næsten altid nogen der kommer til at sidde lidt fjollet, fordi der pludselig kun er 1 stol tilbage et eller andet tilfældigt sted

Så jeg er stor fortaler for bordkort

Anmeld

11. februar 2013

M (:

Lullaby skriver:

Jeg ved, at hvis ikke jeg sætter bordkort på vil folk sætte sig i grupper med dem de altid sidder sammen med. Feks min svigerinde ved min svigermor, min mor med min søster, vores venner sammen med de andre vi kender osv. Jeg synes på en måde, at sådan gør vi ALTID. Ved hver fødselsdag og andre ting sidder vi altid sådan. Men igen, ellers så sidder man måske sammen med med nogle som man ikke rigtig gider. Og hvad er så vigtigst? Hvad gør i?

Hvis du har lyst til at folk skal blandes lidt og rystes sammen ville jeg da klart lave bordkort - og så kan man altid mingle lidt, når kaffen kommer på bordet.. Sådan foregår det som regel ved større begivenheder i min familie (:

Anmeld

11. februar 2013

Miss BananaHammock

Lullaby skriver:

Jeg har altid været SÅ træt af at blive placeret hos folk jeg ikke kendte da jeg var yngre. Så kom jeg ind i min nuværende svigerfamilie hvor det er helt normalt at der er bordkort og man bliver splittet som par ud så alle sidder ved folk de ikke er i familie med/tætte venner med mm. og nu ser jeg det klart som en fordel.

Vi var f.eks. til 30års fødselsdag i lørdags hvor vi selv placerede os - det resulterede i at jeg overhovedet ikke fik snakket med andre end min familie som jeg altid kan snakke med. Nu her synes jeg det er hyggeligt at møde nye mennesker. Vi har fået venner henover bordet til en fest som er mennesker vi stadig har kontakt med.

Folk kan jo altid flytte rundt efter maden. Og er man ikke til det med at splitte alt, så kan man jo placere mand og kone sammen.

Jeg vil klart sige bordkort

Anmeld

11. februar 2013

Fenja09

Jeg synes det er meget rart med bordkort, så sætter man sig der for værtsparret gerne vil have at man sidder. Vi havde selv bordkort til vores datters dåb, og da vi var til dåb igår var der også bordkort.

Tror det gør det mere overskueligt for folk, hvis der er mange. Så kommer man ikke til at sidde et sted, hvor man føler det akavet fordi der måske var nogle andre der hellere ville have siddet der.

Vil lige tilføje at jeg ikke synes det gør noget at man sætter folk lidt sammen efter hvem der kender hinanden - ikke at folk skal sidde i store klaser, men at to vennepar f.eks sidder overfor hinanden er bare med til at man løsner lidt op.

Smid bordkort på bordet, hvis du føler for det - synes ikke det er yt

/Fenja

Anmeld

11. februar 2013

Miss BananaHammock

Forresten... du kan jo også vælge at lave en bordliste. Altså skrive hvem der skal sidde ved bordet også kan folk selv placere sig. Så er det lidt åbent. Det gjorde vi til vores bryllup og det fungerede rigtig fint

Anmeld

11. februar 2013

Silas&Mille

I skal gøre som I gerne vil.

Til vores søns barnedåb havde vi bordkort og det gik ikke helt efter planen, da der var nogle stykker der kom til at sidde 'forkert', vi skulle jo have det til at gå op med pladserne ved bordene.
Det resulterede desværre i at to hold sad steder v´hvor de ikke snakkede med nogen

Til vores datters barnedåb havde vi ikke bordkort og der var det MEGET bedre. For folk kunne sidde sammen med dem de gerne ville og alle havde nogen at snakke med ud over sin partner.

Anmeld

11. februar 2013

Lone Jakobsen

vi har valgt at vi laver bordkort til alle de store fester, som fx. dåb, runde fødselsdage og konfirmation. men til almindelige fødselsdage der gør vi det ikke.

dette netop for at forhindre folk i at sidde "der hvor de plejer"

Anmeld

11. februar 2013

Mettefpigen

Jeg bruger altid bordkort :-) jeg gør det på den måde at hvis der f.eks. Er plads til 8 pers ved et bord så er altid 2 per (feks. Et par) som personen kender og resten er "fremmede".... Så er der altid nogle man kan snakke med ved bordet og nogle nye at lære at kende :-) og ellers så kender jeg folk så godt at jeg ved hvor udadvendte de er...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.