Skal vi bare lade barnet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2013

Troldemommi

Tulle28 skriver:

Jep, jeg ville lade barnet Det er en fase og det går over igen. Min erfaring er, at jo mere man gør det til et problem, jo værre bliver det. Hvorimod hvis man ignorerer det lidt og lader dem "få deres vilje", så bliver det hurtigt uinteressant og går over. Ja, selvfølgelig ikke med farlige ting og uanset opførsel, men lige med sådan noget der, ville jeg ikke gøre et større ståhej ud af.

Tak for svar

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Silas&Mille

Tulle28 skriver:

Jep, jeg ville lade barnet Det er en fase og det går over igen. Min erfaring er, at jo mere man gør det til et problem, jo værre bliver det. Hvorimod hvis man ignorerer det lidt og lader dem "få deres vilje", så bliver det hurtigt uinteressant og går over. Ja, selvfølgelig ikke med farlige ting og uanset opførsel, men lige med sådan noget der, ville jeg ikke gøre et større ståhej ud af.

Man skal også vælge sine opgør med omhu, ellers bliver det sgu for hårdt

Anmeld

11. februar 2013

Troldemommi

B&J skriver:

nemlig de skal jo have deres vejle ind i mellem og det er da også mere spænde det far og mor sidder med ind hendes egen hihihhihi

du kan ellers tro det ser sjovt ud om morgenen når hun sidder og spiser havregrød med en ske der kun lige kan komme ind i hendes mund, men damen er stædig, skålen bliver tømt

Monica

Anmeld

11. februar 2013

Troldemommi

Silas&Mille skriver:

Man skal også vælge sine opgør med omhu, ellers bliver det sgu for hårdt

ja helt sikkert, jeg er heller ikke ude på at gøre det til noget stort problem, jeg er bare lidt bekymret

Monica

Anmeld

11. februar 2013

B&J

du kan ellers tro det ser sjovt ud om morgenen når hun sidder og spiser havregrød med en ske der kun lige kan komme ind i hendes mund, men damen er stædig, skålen bliver tømt

Monica

åhhh gud da ja sådan en stor ske ind i sådan en lille mum hhiihhihihi men hun er skisme sej når skålen bliver tom med sådan en stor ske

Anmeld

11. februar 2013

LBK

Monica P skriver:

Jeg er jo den stolte moder til lille Johanne på 16 måneder, vi har et lille lidt sjov opgør herhjemme :-)

Når vi sidder og spiser

Johanne har sine egne fine gafler og skeer, men hun vil ikke bruge hendes eget bestik, hun vil have en magen til vores bestik, altså normal størrelse, hun smider hendes eget på gulvet og vil bare ikke have dem.

Hun har svært ved at beherske det store bestik, og det sviner selvfølgelig en del, vi lader hende dog bruge vores for hun spiser jo så godt hun kan, men ved gaflen er jeg bare utryg, jeg er bange for at hun skal stikke sig, men der er ikke sket noget endnu, men jeg vil jo bare gerne passe godt på hende.

Ville du lade dit barn bruge stort bestik, eller svinge det til at bruge det mindre ????

Monica

ja jeg ville lade hende bruge det samme som jer...

Anmeld

11. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her var thea heller ik ret gammel før hun Heller ville bruge alm bestik. Tror bare det er nemmer at stikke maden med en alm gaffel! Vh stine

Anmeld

11. februar 2013

Fenja09

Monica P skriver:

Jeg er jo den stolte moder til lille Johanne på 16 måneder, vi har et lille lidt sjov opgør herhjemme :-)

Når vi sidder og spiser

Johanne har sine egne fine gafler og skeer, men hun vil ikke bruge hendes eget bestik, hun vil have en magen til vores bestik, altså normal størrelse, hun smider hendes eget på gulvet og vil bare ikke have dem.

Hun har svært ved at beherske det store bestik, og det sviner selvfølgelig en del, vi lader hende dog bruge vores for hun spiser jo så godt hun kan, men ved gaflen er jeg bare utryg, jeg er bange for at hun skal stikke sig, men der er ikke sket noget endnu, men jeg vil jo bare gerne passe godt på hende.

Ville du lade dit barn bruge stort bestik, eller svinge det til at bruge det mindre ????

Monica

Vores datter på 17 måneder vil også meget gerne have vores gafler og hun får lov at sidde med den nogle gange - og ellers så har vi dessertgafler der ligner vores, men som selvfølgelig er det mindre. Hun er tilfreds hvis bestikket ikke er plastik.

/Fenja

Anmeld

11. februar 2013

Savannah

Jeg ville bare lade hende spise med jeres bestik, når hun så gerne vil. Hvis i har noget forskelligt kan hun jo få den gaffel der er sløvest. I kan evt. Købe nogle melamin gafler i "voksenstørrelse" og bruge dem allesammen, hvis du er meget bange for at hun stikker sig.

Anmeld

12. februar 2013

Janni.

Lad hende

Herhjemme vil Silas kun spise med det grønne bestik fra lege køkkenet. Han har også brugt vores i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.