Skal vi bare lade barnet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
19 svar
3 synes godt om
11. februar 2013

Troldemommi

Jeg er jo den stolte moder til lille Johanne på 16 måneder, vi har et lille lidt sjov opgør herhjemme :-)

Når vi sidder og spiser

Johanne har sine egne fine gafler og skeer, men hun vil ikke bruge hendes eget bestik, hun vil have en magen til vores bestik, altså normal størrelse, hun smider hendes eget på gulvet og vil bare ikke have dem.

Hun har svært ved at beherske det store bestik, og det sviner selvfølgelig en del, vi lader hende dog bruge vores for hun spiser jo så godt hun kan, men ved gaflen er jeg bare utryg, jeg er bange for at hun skal stikke sig, men der er ikke sket noget endnu, men jeg vil jo bare gerne passe godt på hende.

Ville du lade dit barn bruge stort bestik, eller svinge det til at bruge det mindre ????

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2013

Aagaard

Jeg ville lade hende bruge det alm bestik. Evt lave finger mad i en periode indtil hun har glemt det flip :-)

Anmeld

11. februar 2013

Julemusen

Hehe er præcis det samme her hjemme med vores søn på 15 måneder. Vi har valgt at give fan bestik magen til vores og han er bare så stolt når han får noget på gaflen :-) ja det sviner lidt mere men han skal jo lære det før eller siden :-) han har stukket sig selv en enkelt gang og er nu mere bevidst i sin brug af gaflen :-)

Anmeld

11. februar 2013

B&J

Aagaard skriver:

Jeg ville lade hende bruge det alm bestik. Evt lave finger mad i en periode indtil hun har glemt det flip :-)

nemlig lad hende bruge jeres bestik

Anmeld

11. februar 2013

Troldemommi

Aagaard skriver:

Tak for svar

Hun bruge også lidt hendes fingre, men jeg tror helst hun vil have noget bestik, så er hun så stolt

Anmeld

11. februar 2013

Troldemommi

Kitty-Katten skriver:

Hehe er præcis det samme her hjemme med vores søn på 15 måneder. Vi har valgt at give fan bestik magen til vores og han er bare så stolt når han får noget på gaflen :-) ja det sviner lidt mere men han skal jo lære det før eller siden :-) han har stukket sig selv en enkelt gang og er nu mere bevidst i sin brug af gaflen :-)

Tak for dit svar

Ja Johanne er også ved at revne af stolthed når hun sidder med vores bestik  

Anmeld

11. februar 2013

Troldemommi

B&J skriver:

nemlig lad hende bruge jeres bestik

så bliver vi sgu ved med det

Anmeld

11. februar 2013

Tulle28

Jep, jeg ville lade barnet Det er en fase og det går over igen. Min erfaring er, at jo mere man gør det til et problem, jo værre bliver det. Hvorimod hvis man ignorerer det lidt og lader dem "få deres vilje", så bliver det hurtigt uinteressant og går over. Ja, selvfølgelig ikke med farlige ting og uanset opførsel, men lige med sådan noget der, ville jeg ikke gøre et større ståhej ud af.

Anmeld

11. februar 2013

B&J

Monica P skriver:

så bliver vi sgu ved med det

nemlig de skal jo have deres vejle ind i mellem og det er da også mere spænde det far og mor sidder med ind hendes egen hihihhihi

Anmeld

11. februar 2013

Silas&Mille

Ville lade hende bruge det samme som jer

I sidder jo lige ved siden af og kan holde øje med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.