Jer der er uddannet indenfor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Okay. Jeg har en hf til sommer og grundforløbet på hg.
Men kan jeg overhovedet bruge det, hvis jeg vil indenfor noget kontor/regnskab/administration?

Det lyder som en hård vej og vi har to børn, så det er nok ikke lige den jeg skal satse på

Det ville jeg mene, men det afhænger af hvilke krav virksomheden har.. Kontoruddannelse bured du kunne få

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at HD var nemt og smertefrit - men er glad for den nu, for jeg kan bruge den til alverdens hvis jeg pludselig ikke vil være revisor mere

Har du prøvet at kigge nogle stedet hvor de søger elever og set hvad deres uddannelseskrav er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Det ville jeg mene, men det afhænger af hvilke krav virksomheden har.. Kontoruddannelse bured du kunne få

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at HD var nemt og smertefrit - men er glad for den nu, for jeg kan bruge den til alverdens hvis jeg pludselig ikke vil være revisor mere

Har du prøvet at kigge nogle stedet hvor de søger elever og set hvad deres uddannelseskrav er?

Har kigget lidt
Men har så svært ved at finde ud af det

Jeg har også lidt kig på bachelor i offentlig administration, finans økonom og noget i den dur.

Det er så svært synes jeg

Anmeld

10. februar 2013

Svenne

Anonym skriver:

Det var ikke meget skole.

Hvilken vej gik du?
Jeg har en hf til sommer og grundforløbet på hg (har eksamen på grundforløbet), kan det overhovedet bruges til noget, hvis jeg vil ind for kontor/regnskab/administration?

Nej, det er ikke meget i løbet af to år. Men jeg tror nu også, man lærer mest ved at arbejde med tingene i den "virkelige" verden.

Jeg har taget en HHX og startede derefter som elev.

Altså som udgangspunkt vil jeg tro, at et revisionsfirma vil vælge en elev med en tre-årig HHX (især nu, hvor der er nok at tage af og ikke så mange elevpladser) - men ellers vil jeg da tro, at HF og HG er "nok".
Jeg var hvert fald elev sammen med en som havde taget STX - hun skulle så have den 18-ugers HGS inden hun startede.

Anmeld

10. februar 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Nej, det er ikke meget i løbet af to år. Men jeg tror nu også, man lærer mest ved at arbejde med tingene i den "virkelige" verden.

Jeg har taget en HHX og startede derefter som elev.

Altså som udgangspunkt vil jeg tro, at et revisionsfirma vil vælge en elev med en tre-årig HHX (især nu, hvor der er nok at tage af og ikke så mange elevpladser) - men ellers vil jeg da tro, at HF og HG er "nok".
Jeg var hvert fald elev sammen med en som havde taget STX - hun skulle så have den 18-ugers HGS inden hun startede.

Er den der 18-ugers ikke bare det samme som grundforløbet på hg?
For den har jeg jo.

Jeg tror du har ret - måske det bare slet ikke er noget med elevplads jeg skal ud og finde?
Måske jeg skulle tage den bachelor i offentlig administration.

Anmeld

11. februar 2013

Svenne

Anonym skriver:

Er den der 18-ugers ikke bare det samme som grundforløbet på hg?
For den har jeg jo.

Jeg tror du har ret - måske det bare slet ikke er noget med elevplads jeg skal ud og finde?
Måske jeg skulle tage den bachelor i offentlig administration.

Jo, det er vidst rigtigt nok, at det er det samme.

Ja, det er jo desværre "arbejdsgivers marked" lige pt., fordi de har så mange at vælge i mellem. Men hvis det er en elevplads, du har lyst til, så synes jeg da helt klart, du skal prøve at søge.

Jeg kender desværre ikke så meget til uddannelserne inden for det offentlige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.