Jer der er uddannet indenfor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.600 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2013

Anonym trådstarter

kontor/administration/regnskab ovs.

Når man har sådan en uddannelse, har man så mulighed for, at kravle opad? Altså løbende få mere ansvar.
Og hvad med løn, er den altid lav eller bliver den også højere?

Vil i fortælle, hvad i er uddannet indenfor, hvor længe det tog at få mere ansvar og hvad i får i løn?

Det er tilladt af svarer anonymt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Svenne

Jeg er uddannet revisorassistent. Det tager to år - kombineret elev og skole.

Derudover har jeg - på aftenskole - taget en Akademiuddannelse i Økonomi- og ressourcestyring.

Jeg har været i den samme virksomhed siden jeg startede som elev i 2006. Jeg synes da klart, at jeg har fået mere ansvar, andre arbejdsopgaverne mv. løbende med at jeg har fået mere erfaring.

Anmeld

10. februar 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Jeg er uddannet revisorassistent. Det tager to år - kombineret elev og skole.

Derudover har jeg - på aftenskole - taget en Akademiuddannelse i Økonomi- og ressourcestyring.

Jeg har været i den samme virksomhed siden jeg startede som elev i 2006. Jeg synes da klart, at jeg har fået mere ansvar, andre arbejdsopgaverne mv. løbende med at jeg har fået mere erfaring.

Tak for dit svar
Ved jeg vil ind for noget kontor, men ved ikke hvilken gren jeg vil ind på. Synes der er så meget der virker spændende.

Hvordan synes du uddannelsen var? Fangede den dig, eller skulle den "bare overståes"?

Anmeld

10. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Jeg er uddannet indenfor kontor. Selve uddannelsen tog 2 år, med skiftevis skole, og elevplads.

Jeg arbejder indenfor det offentlige, og lønnen er ikke høj, men jeg skal ikke klage, jeg har snart 7 års ancinietet, og en kommunomuddannelse bag mig (overbygning på assistentuddannelsen, som tager 2,3 år), og rammer derfor en løn på 27.000 før skat, uden medtaget lønforhandling, som måske giver lidt mere..

Jeg har i mit arbejde opnået et slags teamkoordinations stilling, og arbejder mig i nærheden af en teamleder/funktionschefstilling, men det kræver at jeg tager diplomlederuddannelsen, så det sker nok indenfor de næste 5-7 år.. Men jeg føler jeg har godt med ansvar og indflydelse.

Kh Mom

Anmeld

10. februar 2013

Svenne

Anonym skriver:

Tak for dit svar
Ved jeg vil ind for noget kontor, men ved ikke hvilken gren jeg vil ind på. Synes der er så meget der virker spændende.

Hvordan synes du uddannelsen var? Fangede den dig, eller skulle den "bare overståes"?

Nej jeg synes uddannelsen var rigtig fin. God kombination mellem praktisk erfaring og skole. Jeg mener kun, der var 10 ugers skole i løbet af de to år - som afsluttes med en fagprøve.

Anmeld

10. februar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

kontor/administration/regnskab ovs.

Når man har sådan en uddannelse, har man så mulighed for, at kravle opad? Altså løbende få mere ansvar.
Og hvad med løn, er den altid lav eller bliver den også højere?

Vil i fortælle, hvad i er uddannet indenfor, hvor længe det tog at få mere ansvar og hvad i får i løn?

Det er tilladt af svarer anonymt

Er uddannet revisor med uddannelsen HD(regnskab) 

Startede i 2007 med 13500 i løn, ligger nu lige over 30.000. Kan vælge at læse kandidatuddannelse også hvilket giver 5-8 kilo mere i løn, men vælger pt at stoppe her og koncentrere mig om at være mor

Ansvaret kommer stille og roligt hvis man selv er interesseret i det..

Til Info så er jeg 24 (25 om 9 dage) - og har egne kunder og meget ansvar - og nyder det

Eneste ulempe (STOR) er arbejdstider og overarbejdspres..

Anmeld

10. februar 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Er uddannet revisor med uddannelsen HD(regnskab) 

Startede i 2007 med 13500 i løn, ligger nu lige over 30.000. Kan vælge at læse kandidatuddannelse også hvilket giver 5-8 kilo mere i løn, men vælger pt at stoppe her og koncentrere mig om at være mor

Ansvaret kommer stille og roligt hvis man selv er interesseret i det..

Til Info så er jeg 24 (25 om 9 dage) - og har egne kunder og meget ansvar - og nyder det

Eneste ulempe (STOR) er arbejdstider og overarbejdspres..

De 13500 er elevløn ikke?

Kan du ikke beskrive dit forløb? Altså hvilken skole skal jeg ind på og hvor lang tid tager det?

Anmeld

10. februar 2013

Anonym trådstarter

Svenne skriver:

Nej jeg synes uddannelsen var rigtig fin. God kombination mellem praktisk erfaring og skole. Jeg mener kun, der var 10 ugers skole i løbet af de to år - som afsluttes med en fagprøve.

Det var ikke meget skole.

Hvilken vej gik du?
Jeg har en hf til sommer og grundforløbet på hg (har eksamen på grundforløbet), kan det overhovedet bruges til noget, hvis jeg vil ind for kontor/regnskab/administration?

Anmeld

10. februar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

De 13500 er elevløn ikke?

Kan du ikke beskrive dit forløb? Altså hvilken skole skal jeg ind på og hvor lang tid tager det?

Jo de 13500 var min startløn som elev.. Startede efter hhx og gik samtidig igang med HD (aftenskole) udover mit 37 timers job.. Uddannelsen var er krav fra firmaets side - en diplomuddannelse som tager 4 år på aftenskole..

Tog den på syddansk universitet  

det er skole ca 2 gange om ugen,3 timer, og sluttes med en opgave på ca 60 sider..

Hård uddannelse - men adgangsgivende til næsten alle job indenfor økonomi

Anmeld

10. februar 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jo de 13500 var min startløn som elev.. Startede efter hhx og gik samtidig igang med HD (aftenskole) udover mit 37 timers job.. Uddannelsen var er krav fra firmaets side - en diplomuddannelse som tager 4 år på aftenskole..

Tog den på syddansk universitet  

det er skole ca 2 gange om ugen,3 timer, og sluttes med en opgave på ca 60 sider..

Hård uddannelse - men adgangsgivende til næsten alle job indenfor økonomi

Okay. Jeg har en hf til sommer og grundforløbet på hg.
Men kan jeg overhovedet bruge det, hvis jeg vil indenfor noget kontor/regnskab/administration?

Det lyder som en hård vej og vi har to børn, så det er nok ikke lige den jeg skal satse på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.