At dele værelse som barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. juni 2009

katrinex4

Kan man det? Altså kan man godt sige at ens døtre på 5 og 8år skal dele værelse, måske et par år måske kortere??

Kan ikke helt bestemme mig om det er ok. Hvad med når den ene har besøg og den anden ikke har?? Hmmm, kom med indspark...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Ox.

Jeg delte værelse med min bror til jeg var 10, det var fint nok

Anmeld

18. juni 2009

Mumto3

Jeg er selv enebarn og har derfor ingen erfaringer, men efter at have fulgt en ligende debat et andet sted på nettet, er jeg blevet overbevist om at mine børn skal dele værelse!

Ligenu deler de to storebrødre et lille bitte værelse på ca. 7 kvm, og lillesøster ligger inde i vores soveværelse. En dag havde drengene flyttet om inde på deres værelse, for at gøre plads til lillesøster, for nu måtte hun altså gerne snart komme ind til dem og sove.

Vi har lige købt hus, og er gået efter et hus med 3 store gode børneværelser (og et soveværelse naturligvis) og det har vi også fundet og købt. men selvom der nu er plads til at børnene kan få hvert deres værelse, så kunne jeg ikke drømme om at skille dem ad! De skal have fælles værelse indtil de kommer i præ-puperteten.

Selvfølgelig er de ikke lige gode venner altid, men jeg tror på at de får et tættere forhold af at dele, istedet for hele tiden at opdele i dit og mit. De har deres eget legetøj og fælleslegetøj og det bliver respekteret. Ligesom de har forskellige venner, men det er ikke noget problem i forhold til fællesværelse. Når de trænger til at være alene med en ven, så er det bare ikke altid værelset det foregår på. Men det er jo fint nok at bruge nogle af boligens andre rum, til at være 'alene' i, når man har det behov. Bare det bliver respekteret af de andre.

Anmeld

18. juni 2009

Ox.

Mumto3 skriver:

Jeg er selv enebarn og har derfor ingen erfaringer, men efter at have fulgt en ligende debat et andet sted på nettet, er jeg blevet overbevist om at mine børn skal dele værelse!

Ligenu deler de to storebrødre et lille bitte værelse på ca. 7 kvm, og lillesøster ligger inde i vores soveværelse. En dag havde drengene flyttet om inde på deres værelse, for at gøre plads til lillesøster, for nu måtte hun altså gerne snart komme ind til dem og sove.

Vi har lige købt hus, og er gået efter et hus med 3 store gode børneværelser (og et soveværelse naturligvis) og det har vi også fundet og købt. men selvom der nu er plads til at børnene kan få hvert deres værelse, så kunne jeg ikke drømme om at skille dem ad! De skal have fælles værelse indtil de kommer i præ-puperteten.

Selvfølgelig er de ikke lige gode venner altid, men jeg tror på at de får et tættere forhold af at dele, istedet for hele tiden at opdele i dit og mit. De har deres eget legetøj og fælleslegetøj og det bliver respekteret. Ligesom de har forskellige venner, men det er ikke noget problem i forhold til fællesværelse. Når de trænger til at være alene med en ven, så er det bare ikke altid værelset det foregår på. Men det er jo fint nok at bruge nogle af boligens andre rum, til at være 'alene' i, når man har det behov. Bare det bliver respekteret af de andre.

Min bror og jeg har et meget tæt forhold, og vi havde det SÅ sjovt da vi delte værelse, vi fortalte og opdigtede historier til hinanden når vi skulle sove, så film sammen .. selvfølgelig var der tider hvor vi fik nok af hinanden, men så var det et smut ud i haven og lege, eller ned på legepladsen, så gik det fint igen :-)

Anmeld

18. juni 2009

Miamaja

Mumto3 skriver:

synes det lyder helt fantastisk

Anmeld

18. juni 2009

Harfeletten

Jeg delte værelse med min lillesøster til jeg var 13 og hun var 11½, og vi har et super godt forhold idag.
Som I andre skriver, var det ikke altid vi var lige gode venner.
Fik jeg for meget, gik jeg ind og forstyrrede min storebror, og hang lidt på ham istedet for.
Vi søskende har altid holdt meget sammen, og egentlig aldrig brudt os om at være alene. Hvis søster eller bror var hjemme, så var vi i samme lokale

Anmeld

19. juni 2009

Honningblomst

Ja, da og jeg tror faktisk børn har glæde af det og godt af det...det giver tryghed og så lærer de at tage hensyn og indordne sig og det er jo ikke så skidt..
Her sover vi alle sammen i en stor seng og det nyder vi alle...dog har de hver deres værelser..
Knus Eva.

Anmeld

19. juni 2009

Cris

Ja da! Vores behov er meget forskellige end børnenes behov. De har overhovedet ikke noget problem i at dele værelset! Jeg har selv gjord det med min søster indtil hun flyttede hjemmefra!!! Der var en ekstra værelse, men der blev aldrig rigtig behov for det! Jeg husker, at det var så hyggeligt da min mor sad hos os og snakkede lidt, om hvordan dagen gik. Jeg lyttede til min søsters dagen historier og hun lyttede på mine. Og vi lyttede på det, min mor har haft til at sige. Det var mega-hyggeligt at sige godnat på den måde, allesammen (da min far var hjemme, har han også været med, men min far har tit arbejdet om aftenen) Nogle gange var der også meget hyggeligt at vågne og snakke lidt... Der er nogle lande, hvor de laver en fælles seng til børnene indtil de selv beder om at flytte. Her i Indien deler de sengen hele familien og der er overhovdet ikke noget problem med søvn og tryghed og alt muligt andet. I de vestlige verden de siger, at børnene skal have deres egene værelset, men skal de? Hvis de skal sove, så tror jeg at de selv ville vælge at dele værelset med nogle... Jeg har også planner med at de skal dele segen i styk tid, jeg ville så gerne forsætte med den der hyggeligt godnat tradition...

Anmeld

19. juni 2009

prettybutterfly

Selvfølgeligt kan man det. Jeg har en veninde med 2 piger på 7 og 11 som deler værelse. Og selvom de selvfølgeligt har deres ture så nyder de alligevel at dele værelse. Der er heller ikke værelser nok til de kan få et hver. De sover i køjesænge og det fungere fint.

Er sikker på dine kan klare det, de skal nok bare lige vænne sig til det.

Anmeld

19. juni 2009

katrinex4

Tusinde tak for alle jeres svar :-)

Det lyder som om det generalt har været en positiv oplevelse for Jer. Tror vi tager en snak med pigerne om det og fornemmer hvad de selv siger til det.

Tak for input og god weekend :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.