Jeg er selv enebarn og har derfor ingen erfaringer, men efter at have fulgt en ligende debat et andet sted på nettet, er jeg blevet overbevist om at mine børn skal dele værelse!
Ligenu deler de to storebrødre et lille bitte værelse på ca. 7 kvm, og lillesøster ligger inde i vores soveværelse. En dag havde drengene flyttet om inde på deres værelse, for at gøre plads til lillesøster, for nu måtte hun altså gerne snart komme ind til dem og sove.
Vi har lige købt hus, og er gået efter et hus med 3 store gode børneværelser (og et soveværelse naturligvis) og det har vi også fundet og købt. men selvom der nu er plads til at børnene kan få hvert deres værelse, så kunne jeg ikke drømme om at skille dem ad! De skal have fælles værelse indtil de kommer i præ-puperteten.
Selvfølgelig er de ikke lige gode venner altid, men jeg tror på at de får et tættere forhold af at dele, istedet for hele tiden at opdele i dit og mit. De har deres eget legetøj og fælleslegetøj og det bliver respekteret. Ligesom de har forskellige venner, men det er ikke noget problem i forhold til fællesværelse. Når de trænger til at være alene med en ven, så er det bare ikke altid værelset det foregår på. Men det er jo fint nok at bruge nogle af boligens andre rum, til at være 'alene' i, når man har det behov. Bare det bliver respekteret af de andre.
Anmeld