Hvad tænker i om "besværlige" navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

Jupiter

Jeg hedder Betina og mit navn staves konsekvent forkert af alle!

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ret irriterende! Især når det eksempelvis er et svar på en mail, hvor man jo kan se, hvordan mit navn staves...

Men det skal ikke være det, der afholder jer fra at vælge et navn, hvis l synes det er godt folk skal bare lære at kigge efter, hvordan navnet staves, når de sender noget retur til en

Helt enig, jeg er også vant til at folk staver mit navn forkert.

Vi vælger det navn vi begge falder for, men det skader jo ikke at have lidt tanker omkring hvad man godt kunne tænke sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Ciss

Jeg forstår godt dine tanker.

Jeg kan så godt lide navnet Filip/Fillip/Philip/Phillip - men staveforvirringen er så stor, at jeg med vilje ikke satte det på listen, da vi skulle vælge navn.

Til gengæld er jeg ikke så bange for dobbeltbogstaver eller stumme bogstaver. Jeg tror ikke det er vanskeligere for barnet at hedde Anne end at hedde Ane, og navne som Anders eller Mads er jo så almindelige, at det burde gå helt fint.

Problemerne er vel mere knyttet til navne som man vælger at stave anderledes, selvom de udtales ens - f eks Christophpher, Niccolai eller andre alternative muligheder.

Anmeld

10. februar 2013

Stjerneskud

Jeg tror heller ikke stavemåden er det der skal afgøre det. Min datter hedder natalie og mange lægger trykket forkert, det synes hun er irriterende, det havde jeg overhovedet ikke tænkt over da vi valgte det.

Jeg har selv et navn som bliver kommenteret på den ene eller den anden måde. Det synes jeg er irriterende, og som barn ville jeg rigtig gerne have haft et 'almindeligt' navn, lige som alle de andre..

Anmeld

10. februar 2013

L&V

Det er faktisk os en af de ting vi har tænkt på og syntes er ret vigtigt også syntes vi os begge at de der voldsomt anderledes navne er lidt et popularitet fænomen

Anmeld

10. februar 2013

ekebiv

Ciss skriver:

Jeg forstår godt dine tanker.

Jeg kan så godt lide navnet Filip/Fillip/Philip/Phillip - men staveforvirringen er så stor, at jeg med vilje ikke satte det på listen, da vi skulle vælge navn.

Til gengæld er jeg ikke så bange for dobbeltbogstaver eller stumme bogstaver. Jeg tror ikke det er vanskeligere for barnet at hedde Anne end at hedde Ane, og navne som Anders eller Mads er jo så almindelige, at det burde gå helt fint.

Problemerne er vel mere knyttet til navne som man vælger at stave anderledes, selvom de udtales ens - f eks Christophpher, Niccolai eller andre alternative muligheder.

Christophpher er virkelig slemt :-)

Anmeld

10. februar 2013

Kofoed.

tarkoflen skriver:

Jeg hedder Betina og mit navn staves konsekvent forkert af alle!

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ret irriterende! Især når det eksempelvis er et svar på en mail, hvor man jo kan se, hvordan mit navn staves...

Men det skal ikke være det, der afholder jer fra at vælge et navn, hvis l synes det er godt folk skal bare lære at kigge efter, hvordan navnet staves, når de sender noget retur til en

Jeg hedder også betina. Alle staver det med dobbelt t og selv mobiltelefonerne kan som standart kun stave det med dobbelt t. Det er altså over dobbelt som mange der hedder betina end bettina...

Ts:
Kofoed gør det heller ikke nemmere, men igen betydeligt flere der hedder det på -ed stave måden end koefoed eller kofod...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.