Hvad tænker i om "besværlige" navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
15 svar
7 synes godt om
10. februar 2013

Jupiter

Hej baby-folk

Vi venter os et lille mirakel til maj, og så er det jo naturligt at snakken herhjemme i stigende grad handler om navne.

Vi har et par stykker som vi er nogenlunde enige om er pæne, men vi er lidt uenige om hvilke kriterier vi skal vælge ud fra.

Kæresten mener ikke det er noget problem, men jeg synes selv at vi skal prøve at undgå de "besværlige" navne som indeholder fx stumme bogstaver, dobbelte bogstaver, eller i det hele taget navne som kan staves på mange forskellige måder.

Jeg har selv et navn som jeg ALTID skal stave for andre, og som aldrig står korrekt i systemerne og på brevene i postkassen. Det synes jeg bare godt vi kan tage hensyn til, når vi nu træffe den her temmelig vigtige beslutning om et par måneder.

Hvad tænker i?

Det skal lige siges at jeg absolut ikke synes de besværlige navne er grimme - tværtimod er jeg vild med rigtig mange af dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

Koen.

Synes ikke i skal tænke over om det er besværligt, men vælge det i kan lide vores søn hedder Liam og det synes jeg da er ret nemt men jeg skal alligevel altid stave det for folk

Anmeld

10. februar 2013

Jupiter

Tanja. skriver:

Synes ikke i skal tænke over om det er besværligt, men vælge det i kan lide vores søn hedder Liam og det synes jeg da er ret nemt men jeg skal alligevel altid stave det for folk

Jeg synes da også Liam er lige ud af landevejen (det hedder min nevø også)

Jeg ved godt at vi i sidste ende ikke tager hensyn til det hvis det er det ENESTE kriterie der står i vejen for en enighed, men så længe vi har flere muligheder som vi begge synes om, så holder jeg fast på de "nemmere" navne

Anmeld

10. februar 2013

Benjamins'mor

Jeg tror det er svært, for jeg selv hedder noget så simpelt som Christina, og tit ser jeg folk skrive Kristina, Christine og så videre.

Min kæreste hedder noget så simpelt som Kristian og hans navn er altid skrevet Christian når han får breve osv.

Så tror det er meget svært at undgå.

Anmeld

10. februar 2013

Dinna88

Benjamins'mor skriver:

Jeg tror det er svært, for jeg selv hedder noget så simpelt som Christina, og tit ser jeg folk skrive Kristina, Christine og så videre.

Min kæreste hedder noget så simpelt som Kristian og hans navn er altid skrevet Christian når han får breve osv.

Jeg bliver ALTID spurgt om jeg er med Ch eller K - så ja, selv simple navne kan kræve spørgsnål! 

Jeg ville bare vælge det flotteste, og det der passer LIGE til den lille Det bliver en vane at forklare, synes jeg. Jeg skal også altid stave til mit efternavn, men jeg gør det som regel på forhånd. Det er intet problem "Christina med Ch og så Laulund, som i en lav lund, bare med u"

Anmeld

10. februar 2013

Jupiter

Benjamins'mor skriver:

Jeg er helt enig - det kan være svært selv med amindelige navne som bare kan staves på mange måder.

Hvis jeg helt selv kunne bestemme ville jeg vælge ud fra navne som man (forhåbentlig) ikke kan være i tvivl om, som fx Liv eller Storm..

Men altså... Baby skal jo gerne hedde noget vi begge synes om

Anmeld

10. februar 2013

Krussedulle

Jupiter skriver:

Hej baby-folk

Vi venter os et lille mirakel til maj, og så er det jo naturligt at snakken herhjemme i stigende grad handler om navne.

Vi har et par stykker som vi er nogenlunde enige om er pæne, men vi er lidt uenige om hvilke kriterier vi skal vælge ud fra.

Kæresten mener ikke det er noget problem, men jeg synes selv at vi skal prøve at undgå de "besværlige" navne som indeholder fx stumme bogstaver, dobbelte bogstaver, eller i det hele taget navne som kan staves på mange forskellige måder.

Jeg har selv et navn som jeg ALTID skal stave for andre, og som aldrig står korrekt i systemerne og på brevene i postkassen. Det synes jeg bare godt vi kan tage hensyn til, når vi nu træffe den her temmelig vigtige beslutning om et par måneder.

Hvad tænker i?

Det skal lige siges at jeg absolut ikke synes de besværlige navne er grimme - tværtimod er jeg vild med rigtig mange af dem

Vi har ikke tænkt over navne på den måde men egentlig bare findet nogle vi godt kunne lide

Vores drenge hedder Noah, Storm og Sylvester (St-lyden kan godt være svær at udtale for mindre børn )

Anmeld

10. februar 2013

TeamRocket

Mit navn er også 'besværligt' men det har jeg nu aldrig fundet irriterende. Jeg er mig og helt speciel, så selfølgelig skulle mit navn bære præg af det ;-) hehe

Anmeld

10. februar 2013

roenlund

Et af mine kriterier da vi valgte navn var faktisk skal siges som det staves... så jeg er personligt mest til navne der er nogenlunde lige ud af landevejen...

Anmeld

10. februar 2013

tarkoflen

Jeg hedder Betina og mit navn staves konsekvent forkert af alle!

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ret irriterende! Især når det eksempelvis er et svar på en mail, hvor man jo kan se, hvordan mit navn staves...

Men det skal ikke være det, der afholder jer fra at vælge et navn, hvis l synes det er godt folk skal bare lære at kigge efter, hvordan navnet staves, når de sender noget retur til en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.