11 årig alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

Ciss

Jeg vil tro, at det kan gå helt fint.

Sålænge han selv føler sig tryg ved det, og han er blevet så moden, at I ved, I kan stole på, at han overholder aftaler og ringer, hvis der skulle være noget.

Ellers kan det jo være en god ide at lade ham prøve det en dag eller to, og så hellere have en plan-B klar til onsdagen. Det er jo ikke sikkert, det er lige så fristende at skulle være alene hjemme hele dagen onsdag, som det var mandag morgen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

skønneunger

Min søn på 10 har været alene hjemme i op til 4 timer tror jeg men jeg ville ikke have noget problem med at han skulle være alene hjemme i længere tid så længe han selv har det fint med det og føler sig tryg.

Anmeld

10. februar 2013

bøllen

Mom skriver:

Hej,

Så er det jo uge 7, og dermed vinterferie for rigtigt mange... Dog ikke herhjemme, da vi skal på job..

Vores den store dreng er lige blevet 11 år, og går i en skole hvor der ikke er tilknyttet en SFO, så han holder ferie..

Min mand arbejder 12 min på cykel fra vores hjem, og jeg arbejder 15 min i bil fra hjemmet.. 

Nu har vores dreng så spurgt om han må være alene hjemme ( sammen med hunden) imens vi er på job, og jeg er så meget i tvivl...

Han kan sagtens være alene hjemme i 3 timer, det har han prøvet en del gange, hvis vi fx har skulle i byen en lørdag formiddag, og der har aldrig været problemer..

Og han vil kunne ringe til os begge, hvis han skulle blive utryg eller vil spørge om noget...

Hvad er jeres holdning?

Kh Mom

jeg har 2 drenge på 11 år .

de ville sagtens være alene hjemme uden problemer . Det er de ofte i weekenden både sammen eller alene . De hygger sig hjemme alene.

vi har ofte kørt afsted en hel dag for at hygge / shoppe , det er ikke altid de gider med efter en uge i skolen. De har begge mobiler og kan kontakte os efter behov

de var ikke gamle før de begyndte at være alene i kort tid og nu kan de sagtens være alene en hel dag uden problemer .. Da jeg gik på

arbejde har de også være alene ved sygdom

( hovedpine f.eks ) 

så her ville jeg ikke tøve - men kender ikke din dreng . Så det er jo noget i må vurdere. Men som sagt syntes jeg det er helt ok at en 11 årige er alene så længe de selv er tilpas med det

Anmeld

10. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Godaften,

Rigtigt mange tak for alle jeres meninger.

Vi har besluttet at lade vores dreng prøve at være alene hjemme imorgen 

Han vi have en mobil, samt vores numre, så han kan ringe. Og vi kan hurtigt være hjemme.

Vi tager det en dag ad gangen.

Kh Mom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.