11 årig alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.451 visninger
13 svar
8 synes godt om
10. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Så er det jo uge 7, og dermed vinterferie for rigtigt mange... Dog ikke herhjemme, da vi skal på job..

Vores den store dreng er lige blevet 11 år, og går i en skole hvor der ikke er tilknyttet en SFO, så han holder ferie..

Min mand arbejder 12 min på cykel fra vores hjem, og jeg arbejder 15 min i bil fra hjemmet.. 

Nu har vores dreng så spurgt om han må være alene hjemme ( sammen med hunden) imens vi er på job, og jeg er så meget i tvivl...

Han kan sagtens være alene hjemme i 3 timer, det har han prøvet en del gange, hvis vi fx har skulle i byen en lørdag formiddag, og der har aldrig været problemer..

Og han vil kunne ringe til os begge, hvis han skulle blive utryg eller vil spørge om noget...

Hvad er jeres holdning?

Kh Mom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

B&J

hvis han kan lave mad til sig selv og i ikke er længer væk og i kan ligge telefon nr ja så ture jeg godt for det var jeg nogle gange da jeg var 11 men det er jo det med hvor moden han er omkring det....

men tænkte på er det ikke uge 8 der er ferie det er det her. men det er måske forskelligt

Anmeld

10. februar 2013

Louise H.

B&J skriver:

hvis han kan lave mad til sig selv og i ikke er længer væk og i kan ligge telefon nr ja så ture jeg godt for det var jeg nogle gange da jeg var 11 men det er jo det med hvor moden han er omkring det....

men tænkte på er det ikke uge 8 der er ferie det er det her. men det er måske forskelligt

Det er forskelligt fra kommune til kommune I sønderborg er det i hvert fald i uge 7

TS: Jeg ville godt ture, når I ikke er længere væk

Anmeld

10. februar 2013

Mother-love

Jeg synes det kommer an på hvor moden han er. Men jeg havde ingen problemer i at være alene hjemme i den alder og var det også når skolerne have sommerferie hvor mine forældre jo kun havde 3 uger af de 6 uger skolerne havde ferie

Anmeld

10. februar 2013

Mettefpigen

Sagtens :-)

Anmeld

10. februar 2013

wamse

ja det ville jeg godt turde

Anmeld

10. februar 2013

2721

Det kommer jo an på på hvor selvhjulpent han er og det kan kun I som forældre vurderer, når det er sagt, så stoppede jeg med at få i SFO som 8 årig og var alene hjemme hverdag indtil en af mine forældre kom hjem fra arbejde. Som 11 årig har jeg tit været alene hjemme en hel dag uden problemer. Om min egen søn ville få lov til det samme må tiden vise

Anmeld

10. februar 2013

Zelinasmor

Pyh. Altså personligt mener jeg ikke at en på blot 11 år skal være så meget alene hjemme. Det er ALT for tidligt hvis du spørger mig. Det er jo ikke kun en enkelt dag. 

Anmeld

10. februar 2013

hesøth

Mom skriver:

Hej,

Så er det jo uge 7, og dermed vinterferie for rigtigt mange... Dog ikke herhjemme, da vi skal på job..

Vores den store dreng er lige blevet 11 år, og går i en skole hvor der ikke er tilknyttet en SFO, så han holder ferie..

Min mand arbejder 12 min på cykel fra vores hjem, og jeg arbejder 15 min i bil fra hjemmet.. 

Nu har vores dreng så spurgt om han må være alene hjemme ( sammen med hunden) imens vi er på job, og jeg er så meget i tvivl...

Han kan sagtens være alene hjemme i 3 timer, det har han prøvet en del gange, hvis vi fx har skulle i byen en lørdag formiddag, og der har aldrig været problemer..

Og han vil kunne ringe til os begge, hvis han skulle blive utryg eller vil spørge om noget...

Hvad er jeres holdning?

Kh Mom

Sagtens! I tager bare en dag af gangen....og han kan jo altid ringe.

Anmeld

10. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Sagtens. Det er fem dage, hvor han kan sove længe, og så kommer I hjem hen på eftermiddagen, gætter jeg på - hvis det så ikke går, kan I jo ændre på det i ugens løb. 

Hvad var den oprindelige plan for ham i ugen? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.