Hvor god/dårlig er din samvittighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det samme skete faktisk for os da vi havde købt drivhus. Vi fik 2 helt ens drivhuset leveret, men ingen sokkel. Vi kontaktede butikken og forklarede dem, at de ved en fejl, havde sendt 2 drivhuse til os, og at de bare ku komme og hente det ene igen. De beklagede fejlen, sagde vi ku beholde det extra drivhus + hente en gratis sokkel, som de jo havde glemt at sende. Det var noget med at det ville være for dyrt for dem, at sku sende en ud og hente det. Og drivhuset kostede altså 15.000 kr. 

Da det havde lagt i vores skur i 2 år, solgte vi det vidre for 5000 kr, til en af mine kollegager.

Det jeg nok forsøger at sige er, at jeg ville kontakte firmaet og be dem hente de extra sko, inden en vis dato. Er de ik hentet inden, så betraktor du dem, som dine. Og gør det pr mail, så der er skriftligt styr på tingene!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2013

MorDk

Jeg havde sendt dem tilbage... jeg ser alt andet som tyveri. Ja det kan godt være at De har klokket i det. Men alle kan jo fejle...

Anmeld

10. februar 2013

Laulund87

Jeg ville nok returnene dem, men mest fordi jeg ikke ville risikere at sælge dem og de så ville have dem tilbage når de opdagede fejlen. Men jeg tør godt indrømme at jeg ville have samvittighed til at beholde dem hvis jeg vidste de ikke ville finde ud af det

Anmeld

10. februar 2013

Hvem?

Rsa skriver:

Jeg har købt et par sko over nettet, har så fået dem tilsendt to gang - der må være gået noget galt i deres kommunikation ved afsending af min ordre.

Skoene kostede på udsalg 700 kr og har en førpris på 1350 kr.

Jeg står nu med to par af samme sko og ved ikke, om leverandøren er klar over det! Kunne i princippet beholde det ene par og sælge dem videre eller så kunne jeg kontakte leverandøren og returnere det ekstra par sko jeg har fået...

Min samvittighed er ikke til, at beholde det ekstra par sko! Især ikke når vi snakker så dyre sko...

Hvad ville I have gjort? Begrund gerne

Det ville jeg sgu ikke have samvittighed til - jeg havde sendt dem tilbage - det er menneskeligt at begå fejl, og i de tilfælde håber man på der findes ærlige mennesker.

Tilbage med dem

Anmeld

10. februar 2013

Den lykkelige

Jeg ville nok returnere.. ville tænke på det hver dag jeg tog de sko på  
MEN vi prøvede engang at bestille en græs opsamler til vores havetraktor.. Den kostede 1600 kr.. de sendte to stk. Jeg ringede derud og aftalte med hende at en mand ville komme og hente den på vores adresse og jeg sagde den bare stod på gårdspladsen.. vi aftalte dag og tid osv.. der kom ALDRIG nogen.. Den stod der i 3 dage.. til sidste tog vi den ind og efter 6 mdr hvor vi ikke havde hørt fra dem solgte vi den.. Så må de have mere styr på deres ting.. 

Anmeld

10. februar 2013

Rsa

Det er åbenbart ikke et enkeltstående tilfælde, at modtage en varer 2 gange... Det kan da komme til at koste vurksomhederne dyrt!

Som jeg skrev i mit indlæg, jeg har ikke samvittighed til at beholde skoene! Men synes det er spændende at høre, hvad andre ville gøre.

Ville nok beholde, hvis det var en mindre ting, som jeg havde fået tilsendt to af, men ikke sådan en dyr ting!

Anmeld

10. februar 2013

La´chrissen

Rsa skriver:

Det er åbenbart ikke et enkeltstående tilfælde, at modtage en varer 2 gange... Det kan da komme til at koste vurksomhederne dyrt!

Som jeg skrev i mit indlæg, jeg har ikke samvittighed til at beholde skoene! Men synes det er spændende at høre, hvad andre ville gøre.

Ville nok beholde, hvis det var en mindre ting, som jeg havde fået tilsendt to af, men ikke sådan en dyr ting!

Men bare sørg for du ikke selv skal betale porto osv. Du må kontakte dem og bede dem afhente dem på adressen. Det kan se på en pakkemand til, hvis de virkelig ønsker dem. Og hvis de ikke vil, ja så har de jo foræret dig dem :-)

Og så kan du med god samvittighed beholde dem ;-)

Anmeld

10. februar 2013

Lilje82

Jeg ville ikke have samvittighed til at beholde dem,  på et tidspunkt opdages det, når ordrerne bliver holdt op mod betalingerne og jamen har kvitteret for modtagelse af begge par.

Anmeld

10. februar 2013

Muhmi

Vi kunne have haft en ekstra sofa, sådan at vi kunne have den både venstre og højrevendt, for Bilka havde ikke lige fortalt leverandøren at han skulle have den anden sofa med tilbage... Fortryder lidt at vi ikke bare beholdte den efter alt det bøvl vi havde med det... Hvis jeg ikke havde spurgt om han skulle have den anden med tilbage, ja så havde vi haft to sofaer hehe....

Men min samvittighed havde nok heller ikke holdt til det i længden

Anmeld

10. februar 2013

Muffin_girl

Rsa skriver:

Jeg har købt et par sko over nettet, har så fået dem tilsendt to gang - der må være gået noget galt i deres kommunikation ved afsending af min ordre.

Skoene kostede på udsalg 700 kr og har en førpris på 1350 kr.

Jeg står nu med to par af samme sko og ved ikke, om leverandøren er klar over det! Kunne i princippet beholde det ene par og sælge dem videre eller så kunne jeg kontakte leverandøren og returnere det ekstra par sko jeg har fået...

Min samvittighed er ikke til, at beholde det ekstra par sko! Især ikke når vi snakker så dyre sko...

Hvad ville I have gjort? Begrund gerne

KLART retunere ! Jeg kan slet ikke have sådan noget på min samvittighed .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.