Nybegynder symaskine ?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

Mother-love

Jeg fik en symaskine af min faster en meget meget gammel en. Tror det er 30 år gammel hehe. Så den kan nærmest ingenting. Hvilket jeg savner lidt. Men så har jeg købt en brugt overlocker. Så nu kører det. Men vil anbefale at du evt. Køber en brugt til billige penge. For hvia du finder ud af at syning ikke lige er dig. Er det mange penge at bruge på en ny maskine.

Og så kan du få billigt stof i stof og stil.

Heæd og lykke med syprojektet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

VIPpigen

MKBP skriver:

Hey kyndige symaskine folk ;-)

Jeg er helt grøn indenfor syning, altså har symaskine kørekortet fra folkeskolen, men tror det er udløbet for længst :-D Men men vil så gerne prøve at lære at sy. Men der skal jo en symaskine til - men hvilken ??? Jeg vil gerne ha' en der virker og som er forholdsvis nem at gå til, da jeg ellers tror min sy-glæde vil dø ! Kan I hjælpe ??

//Mette

Hvor i Sønderjylland bor du, jeg bor i Rødekro, og vil gerne hjælpe dig hvis det er.

som begynder maskiner er Bernina bernette modellen rigtig god, og koster ikke meget. Og som en anden skriver, så kan du gribe telefonen og ringe til symaskine.dk. Svend som har biksen er rigtig god, og så er det med at prutte om prisen, og få ekstra gear med når det er

Anmeld

9. februar 2013

ano14316

MKBP skriver:

Hey kyndige symaskine folk ;-)

Jeg er helt grøn indenfor syning, altså har symaskine kørekortet fra folkeskolen, men tror det er udløbet for længst :-D Men men vil så gerne prøve at lære at sy. Men der skal jo en symaskine til - men hvilken ??? Jeg vil gerne ha' en der virker og som er forholdsvis nem at gå til, da jeg ellers tror min sy-glæde vil dø ! Kan I hjælpe ??

//Mette

Jeg ville anbefale dig at købe en Singer fra Coop, det er super nemme at gå til, og kan en del sjove sting, som er sjove at eksperimentere med. Jeg har en meget gammel model af den, som jeg har købt brugt, og den er jeg super glad for, den syr det jeg skal bruge, jeg har ikke oplevet at jeg manglede  noget på den, som en alm. symaskine til under 25000 ville kunne. 

Jeg har også et par veninder der har sådan en, som de er ganske tilfredse med. De er også ofte på tilbud i jysk og ligger på 1-2000 kr. afhængig af tilbudet. 

Jeg har ikke set om andre har skrevet noget lign.

Anmeld

10. februar 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Sabsy skriver:

IKEA har en til 400

Ja - har godt set den og har da også overvejet den :-) Kan se at der er flere der siger go' for den, men har fået lov til at låne svigermors indtil videre, så den prøver jeg lige først. Tak for svar !!

Anmeld

10. februar 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Benjamins'mor skriver:

Den fra IKEA skulle være ligeså som Singer, den koster bare kun 400 kr.

Ja - har godt set den og har da også overvejet den :-) Kan se at der er flere der siger go' for den, men har fået lov til at låne svigermors indtil videre, så den prøver jeg lige først. Tak for svar !!

Anmeld

10. februar 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
michelledam skriver:

Jeg fik en symaskine af min faster en meget meget gammel en. Tror det er 30 år gammel hehe. Så den kan nærmest ingenting. Hvilket jeg savner lidt. Men så har jeg købt en brugt overlocker. Så nu kører det. Men vil anbefale at du evt. Køber en brugt til billige penge. For hvia du finder ud af at syning ikke lige er dig. Er det mange penge at bruge på en ny maskine.

Og så kan du få billigt stof i stof og stil.

Heæd og lykke med syprojektet

Har fået lov til at låne svigermors indtil videre, så den prøver jeg lige først. Det med den der overlocker venter jeg vist lige med, selvom jeg kan forstå på min søster at den bare er sååå smart ;-)

JO tak - håber bare sådan at jeg kan finde ud af det, for har så mange ideer :-)

Tak for svar !!

Anmeld

10. februar 2013

lineog4

Hvad drømmer du om at sy? Okay lyder som underligt spørgsmål, men der er alligevel en mening med det 

Jeg syr rigtig meget af børnenes tøj, og en del af det er velourbukser, bluser i stræk osv og der bruger jeg næsten ikke min symaskine men min overlocker for at få det pæne resultat som giver syglæde. Hvis jeg derimod skal sy fine kjoler i faststof, eller ja alt i faststof er det min symaskine (en nu 19 år gamles husquarna) af dens funktioner bruger jeg "kun" en almindelig ligeud søm med forskellig stinglængde, et specielt sting til applikationer (man kan også "bare" bruge zig zag søm), og knaphuls sting. Derudover er det vigtigt for mig at den kan skifte hoved da jeg syr lynlås i.

hvad jeg vil med det her, er du skal tænke over dine behov med en symaskine. Det er mine behov og jeg ville derfor købe forholdsvis billig symaskine, men derimod bruge penge på en overlocker. Med hensyn til ikeas ville keg skulle informere mig om hvorvidt der kunne bruges usynlig lynlås fod, og så ville jeg da nok turde kaste kig over den - synes derés ting plejer at have en okay kvalitet. Men vigtigt den bærer ind i fremtiden for 400 kr er også penge og man kan få noget godt feks. pfaff på tilbud eller brugt. Jeg købte selv min overlocker næsten halvårs på nettet fordi det var en demomodel, mener det var symaskinehuset, men kan tjekke det vivis du vil have det?

line

Anmeld

10. februar 2013

Mother-love

MKBP skriver:

Har fået lov til at låne svigermors indtil videre, så den prøver jeg lige først. Det med den der overlocker venter jeg vist lige med, selvom jeg kan forstå på min søster at den bare er sååå smart ;-)

JO tak - håber bare sådan at jeg kan finde ud af det, for har så mange ideer :-)

Tak for svar !!

Dejligt du kan låme svigermors. Og ja det er super smart med en oveelocker. Men det er skam ikke noget der er dybt nødvendigt. Ikke i starten ihvertfald.

Held og lykke med det hele

Anmeld

10. februar 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
VIPpigen skriver:

Hvor i Sønderjylland bor du, jeg bor i Rødekro, og vil gerne hjælpe dig hvis det er.

som begynder maskiner er Bernina bernette modellen rigtig god, og koster ikke meget. Og som en anden skriver, så kan du gribe telefonen og ringe til symaskine.dk. Svend som har biksen er rigtig god, og så er det med at prutte om prisen, og få ekstra gear med når det er

Hey :-)

Jeg bor tæt ved Sønderborg og der har de, så vidt jeg ved, en symaskinebutik, så den vil jeg besøge næste gang jeg er på gågaden. Den omtalte symaskine, som jeg måtte låne af min svigermor er nu hentet - en riccer model, hvis det siger dig noget...- den ser noget gammel ud, men den må få en chance :-)

Jeg vil gerne huske dig, hvis jeg skulle få brug for noget hjælp !!

//Mette

Anmeld

10. februar 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
ano14316 skriver:

Jeg ville anbefale dig at købe en Singer fra Coop, det er super nemme at gå til, og kan en del sjove sting, som er sjove at eksperimentere med. Jeg har en meget gammel model af den, som jeg har købt brugt, og den er jeg super glad for, den syr det jeg skal bruge, jeg har ikke oplevet at jeg manglede  noget på den, som en alm. symaskine til under 25000 ville kunne. 

Jeg har også et par veninder der har sådan en, som de er ganske tilfredse med. De er også ofte på tilbud i jysk og ligger på 1-2000 kr. afhængig af tilbudet. 

Jeg har ikke set om andre har skrevet noget lign.

Tak for svar - de har pt en på coop's side til 999,- , den vil jeg klart overveje !!

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.