Hvad drømmer du om at sy? Okay lyder som underligt spørgsmål, men der er alligevel en mening med det 
Jeg syr rigtig meget af børnenes tøj, og en del af det er velourbukser, bluser i stræk osv og der bruger jeg næsten ikke min symaskine men min overlocker for at få det pæne resultat som giver syglæde. Hvis jeg derimod skal sy fine kjoler i faststof, eller ja alt i faststof er det min symaskine (en nu 19 år gamles husquarna) af dens funktioner bruger jeg "kun" en almindelig ligeud søm med forskellig stinglængde, et specielt sting til applikationer (man kan også "bare" bruge zig zag søm), og knaphuls sting. Derudover er det vigtigt for mig at den kan skifte hoved da jeg syr lynlås i.
hvad jeg vil med det her, er du skal tænke over dine behov med en symaskine. Det er mine behov og jeg ville derfor købe forholdsvis billig symaskine, men derimod bruge penge på en overlocker. Med hensyn til ikeas ville keg skulle informere mig om hvorvidt der kunne bruges usynlig lynlås fod, og så ville jeg da nok turde kaste kig over den - synes derés ting plejer at have en okay kvalitet. Men vigtigt den bærer ind i fremtiden for 400 kr er også penge og man kan få noget godt feks. pfaff på tilbud eller brugt. Jeg købte selv min overlocker næsten halvårs på nettet fordi det var en demomodel, mener det var symaskinehuset, men kan tjekke det vivis du vil have det?
line
Anmeld