Fælles økonomi start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

Bassemor<3

LilleChelle skriver:

Ja, hvordan pokker gør man lige med fælles økonomi start når den ene kommer med en STOR opsparing og tjener godt og den anden kommer med ingen opsparing og tjener ingenting. 

Hvordan gør i? 

Vi fik bare fælles budgetkonto og har så hver vores nemkonto

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

come2

hesøth skriver:

Præcis!

Vi tjener penge til vores familie - og ikke til os selv (for derefter at betale til "vores familie" og beholde resten selv)

Lige præcis. Jeg er studerende og uden min mands hjælp skulle jeg tage SU-lån. Vi vil langt hellere hjælpe hinanden, og så jeg afslutter uddannelsen ugen gæld - SÅ kan vi få vores drømmehus sammen

Anmeld

9. februar 2013

2013anonym

LilleChelle skriver:

Ja, hvordan pokker gør man lige med fælles økonomi start når den ene kommer med en STOR opsparing og tjener godt og den anden kommer med ingen opsparing og tjener ingenting. 

Hvordan gør i? 

Hej. 

Herhjemme er vi ikke helt gået over til fælles økonomi. Men som det er nu får vi hver vores løn ind på hver vores konto. Derfra betaler vi lige mange penge ind til en madkonto, en opsparing og til budgetkonto. Men pt er det min forlovede der betaler mest til bilen, da det er ham der bruger den mest. 

Men når vi engang går igang med PB har vi valgt at få fuld fælles økonomi. går ud fra vi får den samme nemkonto. Hvorfra der overføres til en madkonto, en opsparing samt budget kontoen. Derudover vil vi så have en konto hver i starten med lommepenge indtil vi vænner os helt til fælles økonomi. (Der vil dog stadig stå overskydende penge på vores nem konto). Når vi så har styr på fælles økonomi har vi nok vare et kort til nem kontoen.