Fælles økonomi start

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
13 svar
5 synes godt om
9. februar 2013

LilleChelle

Ja, hvordan pokker gør man lige med fælles økonomi start når den ene kommer med en STOR opsparing og tjener godt og den anden kommer med ingen opsparing og tjener ingenting. 

Hvordan gør i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Bonderøvens kone

Hos os er der også forskel på vores indtægter, da jeg er den der tjener mest.
Vi har en budgetkonto, en madkonto og en konto til andre udgifter. Når der er sat penge ind på disse konti, så har vi lige meget tilbage på hver vores konto, som vi selv er herre over.

Anmeld

9. februar 2013

come2

LilleChelle skriver:

Ja, hvordan pokker gør man lige med fælles økonomi start når den ene kommer med en STOR opsparing og tjener godt og den anden kommer med ingen opsparing og tjener ingenting. 

Hvordan gør i? 

Vi bekymrer os ikke om hvem der tjener mest. Vi har lige meget og er fælles om alt

Anmeld

9. februar 2013

isabellasmor

come2 skriver:

Vi bekymrer os ikke om hvem der tjener mest. Vi har lige meget og er fælles om alt

Samme her 

Ellers tror jeg heller ikke "fælles økonomi" ville fungere.. 

Anmeld

9. februar 2013

Peanut

Da vi fandt sammen, havde vi hver vores opsparing, som vi brugte på de ting vi hver især ønskede. Altså hver mand, sine penge 

Men nu her, gør vi det så sådan, at alt løn er fælles, men provision, akkord, overarbejde og lign går til ens egen opsparingskonto.

Vi har snakket om at få fælles opsparing, men vi tror det vil føre til uenigheder her ved os, fordi vi ikke bruger lige mange penge. 

Anmeld

9. februar 2013

**Ønskebabyen

come2 skriver:

Same here

Anmeld

9. februar 2013

Svenne

Hos os er fælles økonomi FÆLLES økonomi. Så her betyder det ikke noget, at jeg tjener klart mest - og havde en stor opsparing, da vi valgte at starte med at have fællesøkonomi.

Anmeld

9. februar 2013

Miin'Baby'Mus

LilleChelle skriver:

Hvordan gør i? 

For mig er fælles økonomi at man ikke tænker over hvem der har hvad..

Herhjemme tjener manden mest, men det tænker vi ikke over, dagligdagen skal jo bare fungerer og pengene bliver alligevel brugt  Vi har en opsparing og en budget konto og så hver vores lønkonto, men har jeg flere penge på min konto en måned, jamen så er det jo bare sådan 

Anmeld

9. februar 2013

Ellie79

Her tjener manden også det dobbelte af hvad jeg tjener - alt løn fra begge går ind på en konto også bliver det fordelt ud til de forskellige kontoer - fælles er fælles her - Man kan sige vi yder det samme, vi har bare forskellige interresser inden for job og hans giver bare bedre end mit

Anmeld

9. februar 2013

hesøth

come2 skriver:

Præcis!

Vi tjener penge til vores familie - og ikke til os selv (for derefter at betale til "vores familie" og beholde resten selv)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.