Hjælp til mix ideer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2013

Pige2009

Spaghetti bolognese

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Odense92 skriver:

Ved jo ikke hvad du plejer at lave men du får lige dem, jeg ville have lavet ud fra det du har:

Hjemmelavet pizzabund med sauce af hakket oksekød, ærter, majs, cocktailpølser. Ketchup fungerer i stedet for tomatsauce.

Koteletter m. pastaskruer blandet med ærter, majs, haricoverts

Frikadeller af oksekød og ovnbagte/råstegte kartofler til + sauce, evt. salat-tilehør form af enten friske eller stegte grøntsager

Evt. erstat kartofflerne med kartoffelmos og grønt. Man kan også lave grøntsagsmos, det smager faktisk meget godt til trods for hvordan det lyder. Bare husk at krydre/salte det.

Hvad angår koteletterne:

Hvis du steger dem på panden skal du først varme olien helt op, så smide dem på og brune dem 30 sekunder på hver side, og skrue ned til medium varme. Herefter vender du dem hvert minut indtil de er færdige.
Det tager måske lidt mære opmærksomhed fra én selv men jeg har aldrig oplevet at de har smagt af gummisåler (:

Jeg tør dem altid op i køleskabet fra dagen før, ellers ender jeg med at stå og forsøge at tø dem op 30 minutter før aftensmaden burde være færdig... Ellers kan man til nøds tø det op i en skål med koldt vand, så tager det et par timer afhængigt af kødstykket.

Håber du finder på noget interessant (: VI har også lige fået en wok og den bliver allerede flittigt brugt.

hehe

tak for forslagene

hmm.. havde ikke overvejet at lave grøntsagsmos til os voksne sønnen fik det blendet da han ikke var klar til alm. mad... men her i weekenden har det kun været rigtig mad og det er gået så flot

bruger ikke olie men stegemargerine

det er heller ikke de smager af det men de bliver bare totalt tørre og det er ligesom at prøve at tygge gummi...

ja det er lige det med at så skal der planlægges aftensmad i forvejen og det er desværre ikke altid det lige holder med planlægning med sønnen... hvis han er superbesværlig duer det bare ikke at jeg skal stå og stege og koge og alt muligt så skal det være noget der lige ryger i ovnen og så kan jeg sidde med ham ved fjernsynet eller lege på gulvet mens det bliver klart for at distrahere ham fra at han er sulten og træt...

Anmeld

9. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Baagøe skriver:

Spaghetti bolognese

er det ikke "bare" skruerne og så lave en kødsovs til?

Anmeld

9. februar 2013

Kløver

Wampires skriver:

hvornår bør jeg tage dem op for de kan nå at tø i køleskabet?

ved udmærket godt det er et begynderspørgsmål men ender altid med først at finde ud af aftensmaden 10 min førend jeg skal igang med det...

også lidt fordi nogen dage ender det med bare at være rugbrød pga sønnen er for urolig til jeg kan lave noget mad til os allesammen...

Jeg plejer at tage det op dagen før, tjekker lige om eftermiddagen og er det nødvendigt får det lov at ligge på køkkenbordet for resten

Anmeld

10. februar 2013

Pige2009

Wampires skriver:

er det ikke "bare" skruerne og så lave en kødsovs til?

Jeps

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.