slikker paa fingerne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. februar 2013

Gravid2012

Mit 4-maaneders barn er begyndt at putte hele haanden ind i munden, og slikke paa sine finger... faktisk indtil han kaster op fordi han kommer saa langt ind...der er ogsaa nogen gange hvor han bare sutter paa sin tommelfinger....

hvad kan man goere? hvis man kan goere noget ? for det maa da vaere ubehagelig for ham at stikke haanden saa langt ind...

og af nysgerrighed, hvorfor goere de det ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2013

LilleLene

Gravid2012 skriver:

Mit 4-maaneders barn er begyndt at putte hele haanden ind i munden, og slikke paa sine finger... faktisk indtil han kaster op fordi han kommer saa langt ind...der er ogsaa nogen gange hvor han bare sutter paa sin tommelfinger....

hvad kan man goere? hvis man kan goere noget ? for det maa da vaere ubehagelig for ham at stikke haanden saa langt ind...

det gør babyer
Og du må for alt i verden ikke stoppe dem i det, de lærer på den måde

Anmeld

7. februar 2013

Gravid2012

LilleLene skriver:

det gør babyer
Og du må for alt i verden ikke stoppe dem i det, de lærer på den måde

okay taenkte bare det maa vaere ubehagelig.... men hvis de er normalt, skal han da ha lov til det

tak for dit svar

Anmeld

7. februar 2013

LilleLene

Gravid2012 skriver:

okay taenkte bare det maa vaere ubehagelig.... men hvis de er normalt, skal han da ha lov til det

tak for dit svar

det har min søn også gjort, men du skal tænke på at alt hvad de laver lærer de af, selvom de nok skal igennem det 100 gange

Anmeld

7. februar 2013

Ka+Ma=Be

Han udforsker sin krop! Det er en naturlig del af udviklingen. Jeg ville ikke umiddelbart stoppe ham i det, men jeg synes måske heller ikke at det er hensigtsmæssigt at han kaster op - så hvis du synes de kommer for langt ned i halsen, kan du jo bryde lidt ind. 

Det samme kommer til at ske med fødderne

Du får lige en hel spand billeder af min søn fra da han var 4 måneder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. februar 2013

Gravid2012

Ka+Ma=Be skriver:

Han udforsker sin krop! Det er en naturlig del af udviklingen. Jeg ville ikke umiddelbart stoppe ham i det, men jeg synes måske heller ikke at det er hensigtsmæssigt at han kaster op - så hvis du synes de kommer for langt ned i halsen, kan du jo bryde lidt ind. 

Det samme kommer til at ske med fødderne

Du får lige en hel spand billeder af min søn fra da han var 4 måneder

naaarh hvor er han soed og nuttet!!hvor gammel er han nu ?

tak for dit raad og svar... og de dejlige billede ...

Anmeld

7. februar 2013

Ka+Ma=Be

Gravid2012 skriver:

naaarh hvor er han soed og nuttet!!hvor gammel er han nu ?

tak for dit raad og svar... og de dejlige billede ...

Hehe velbekommen! De satte lige prikket over i'et

Jamen han er 1 år og 5 måneder! Store store dreng 

Anmeld

7. februar 2013

Mother-love

Det samme gjorde isabella og hun gjorde det længe. Men fik afvide at sp at det er fordi hun rykkede sin opkast refleks så derfor skulle vi helst lade hende gøre det. Det er noget der stopper igen. Det er bare en periode.

Anmeld

7. februar 2013

LR85

Gravid2012 skriver:

Du skal INTET gøre. 

Det er en fuldstændig naturlug del af deres udvikling og den fortsætter mindst et halvt år. 

Senere propper de også alle mulige genstande i munden, og det skal de også have lov til, bare sørg for det ikke er noget skarpt eller noget de kan få galt i halsen. 

De udforsker alt med munden, det er der de stærkeste sanser er. 

Anmeld

7. februar 2013

Fenja09

Gravid2012 skriver:

Det er helt normalt og grunden til at han nogle gange kan kaste op af det skyldes at deres "opkastnings-punkt" sidder meget længere oppe ( for enden af ganen) end et voksen menneskes, som sidder nede i halsen. Det rykkes som dit barn bliver ældre

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.