Tusind tak
Vores søn er ok at putte, og sidder også hos ham, problemet er netop han vågner om natten og ikke vil sove igen og vågner ofte, så må sidde der konstant, lige er det lykkedes at jeg nogle dage kan sove i sengen ved siden af ham, da vi har sat stor seng op men ikke taget den i brug endnu. Jeg er også så ked af sp netop gav det råd og manden mener det bør prøves men har det svært med metoden, heldigvis hjalp det at skrive indlægget og har ikke skreget af ham siden de 2 nætter. Men er så frustrerende da vi har bøvlet og haft en kamp allerede fra han blev født
Årh det lyder virkelig også udmattende. Det værste er jo også den afmagt man føler, fordi man intet kan stille op. Vores datter har været et virkelig nemt barn og har sovet igennem siden 2-3 mdr.'s alderen. Vi har så også været über heldige mht søvn. Lige nu har vi den svære periode med skrig ved puttetid, men hvis det havde varet så længe som hos jer, ville jeg nok også være grædefærdig.
Vi har også en søn på 4 mdr., som havde kolik fra 2-3 ugers alder og til de fyldte 3 mdr. Ydermere har han bare ikke det bedste sovehjerte og det er/har været umenneskeligt hårdt. Det kan man kun forstå, hvis man har prøvet det! Og det samme tror jeg, gælder jeres situation. I har prøvet det, I har følt var rigtigt at gøre og os, der ikke har haft sådan en problematik i den længde tid, kan sagtens komme med alverdens velmenende råd. Men det er jo kun jer, der kan vurdere, hvordan I vil forsøge at løse det.
Jeg synes, I skal gøre, hvad I føler kan hjælpe jer og jeres lille dreng. Tænk på hvor langt I allerede har kæmpet! Super godt gået
I skal selvfølgelig gøre det, som I har det godt med. Måske finde et kompromis, som både du og din mand har det godt med. Evt lave en plan for, hvordan I kan deles om at være hos ham, så I begge får søvn på skift. Evt invitere jeres søn med til putning hos mor og far.
Husk, at du ikke må slå dig selv i hovedet! Sig undskyld til din søn, når du er "gået over stregen" ift. at hæve stemmen/råbe. Vi har alle fejl og ingen er perfekte. Klap dig selv på skulderen og tænk, at du gør alt hvad du kan!
Håber, mit indlæg har været bare en smule til hjælp!
Kh.