Min læge har sladret.. Tavshedpligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

*~ Venter spændt på 2 streger ~*

Ville også anmelde ham til patient klagenævnet..  Han har brudt tavshedspligten  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

MorDk

Hvad fanden er det for en skod-læge? MELD HAM og skift læge med det samme!!

Anmeld

6. februar 2013

Clisolka

Hvem? skriver:

Læger, psykologer og andre sundhedspersoner m.m. må under ingen omstændigheder fortælle andre personer om dig, medmindre det er relevant mellem tværfaglig personer for dig,

Brud på tavshedspligten kan straffes ved straffelovens §§ 152-152f. Du kan som udgangspunkt anlægge sag ved domstolene.

Der en frist på 6 måneder for at indbringe en sag undergivet privat påtale for domstolene.

Klager om brud på tavshedspligten kan indbringes for Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.

Anmeld

6. februar 2013

Miss Church

Anonym skriver:

Hej,
Hurtigt spørgsmål herfra.

Jeg har været til lægen for fire mdr siden og fik konstateret stress, PTS og depression - nu har min eks mand ringet og fortalt at han sad nede ved lægen med han egne små kampe, hvortil lægen går ind på MIN journal (læge historie) og viser ham hvad jeg har fortalt om de ting jeg slås med..

Sig mig lige kort, må han overhovedet det?..

NEJ det må han bestemt ikke!

Anmeld

6. februar 2013

Benjamins'mor

Nej, det må han ikke.

En læge må kun snakke med andre eller vise andre dine journaler med dit samtykke.

Jeg ville klage til det læge hus, det kommer jo ikke din eksmand ved hvad du siger til din læge.

Anmeld

7. februar 2013

Malene76

Hej,

Jeg har været til lægen for fire mdr siden og fik konstateret stress, PTS og depression - nu har min eks mand ringet og fortalt at han sad nede ved lægen med han egne små kampe, hvortil lægen går ind på MIN journal (læge historie) og viser ham hvad jeg har fortalt om de ting jeg slås med..

NEJ!!! Det må han så absolut overhovedet ikke... Jeg ville larme for vildt over det. Jeg ville klage højt og larmende i selve praksissen og jeg ville også finde ud af et overordnet sted hvor man kan klage. Det ville jeg under ingen omstændigheder finde mig i. Dernæst ville jeg så skifte læge øjeblikkeligt...

KH Malene

Anmeld

7. februar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Hej,

NEJ!! det må han da under ingen omstændigheder!

om du så havde sagt til din læge du overvejede at slå din eksmand ihjel så må han IKKE sige det til din eksmand!

du SKAL klage over det!!!

Anmeld

7. februar 2013

Monski

Det er da for sindssygt! det må man under ingen omstændigheder ikke!!

Anmeld

7. februar 2013

Monski

Det er da for sindssygt! det må man under ingen omstændigheder ikke!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.