Mine drenge får ALDRIG lov til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Harfeletten

Jeg kan sagtens sætte mig ind i jeres bekymringer. Mistede selv en kammerat i Irak i 2006, og det var det væreste jeg nogensinde har oplevet.
Da vi sagde farvel i lufthavnen sagde han : "Vi ses Mette, VI SES!" og jeg stolede fuldt og fast på at det gjorde vi da - Jeg skulle da se ham igen !
Det frygtelige sker jo altid for naboen, er det ikke sådan man siger ?!
Desværre kom han hjem, 5 mdr. senere i en kiste, og det var det sidste jeg "så" til Henrik.

Havde dog en anden god ven, som kom helskindet hjem fra Irak i 2007, og alt var godt - Troede vi !
Han kom hjem omkring juletid, og en aften jeg gik med ham en af gågaden, på vej i byen, gik der nogle unger bag os, og kastede med knaldperler. Lyden af knaldperlerne, fik min kammerat til at farer i jorden, og dække sig selv til. Han troede det var skud. Han er psykisk mærket for livet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Mor.sander

Prøv dette her:

Sæt jer ind i at der udbryder en verdens krig igen.. ville i så ikke være lykkelig hvis usa / eng / Canada eller autralien eller et andet land kom og befriet Danmark.. .. og satte dem der er "onde" på plads så alle kunne være her og leve i fred, og nej Danmark har ikke militær resurser nok til selv at forsvare os, så vi ER afhænge af vores "venner".. det er ligsom den normale befolkning i Irak og afganistan.... bosnien.... u name it... der er det befolkningen Danmark forsøger at hjælpe eftersom de er venner med Danmark og gerne vil behandles som normale mennesker og ikke som dyr.

Hvordan havde Danmark ikke set ud i dag, hvis Hitler havde vundet krigen ?
Havde i ville kunne leve som i gør idag hvis det ikke var fordi Danmark blev befriet? jeg er sikker på at Danmarks befrielse er til glæde for alle, men men men det var jo også unge mennesker fra usa / eng osv. der satte sit liv på spil for at europa kunne blive frit igen..... kan i sige uden at lyve at i ikke er glad for det?

Hilsen Selina, der højt sandsynligt havde gået rundt med en gylden stjerne eller havde været død, hvis ikke Danmark var blevet befriet af de mange unge mænd der satte deres liv på spil for europas frihed.

Anmeld

18. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977
Ja det ville jeg. Synes krigen var dum fra starten af, men nu er vi der, så skal jobbes gøres færdigt!

Anmeld

18. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg ville også blive meget meget ked af hvis min søn en dag ønskede at tage i krig, og jeg ville gøre hvad som helst for at han skulle blive hjemme.

Til gengæld ville jeg ikke have noget imod hvis han kom i militæret, og ønsker ikke han skal være militær-nægter. Man bestemmer jo 100% selv om man vil i krig, og de fleste jeg kender der har været i militæret siger at det har været en rigtig stor oplevelse. Og tror faktisk at mange unge ville have godt af at komme derind og opleve lidt disciplin

Anmeld

7. januar 2011

Moonchild

Så er det jo dejligt de selv kan bestemme  

Jeg synes bestemt ikke det er meningsløst at forsvare sit land i krigen.. jo tabene er store, men det er nødvendigt!! sorry to say.... i helt grove træk, hvis danmark ikke gør noget, så kommer Taleban og slagter os, vores mænd, vores børn og vores kæledyr!!! Så nej i forhold til det synes jeg bestemt ikke det er meningsløst!!

Det er meningsløst at krig er "nødvendigt" !! Det kunne være fantastisk uden.. men det må vist være den dag, homo sapiens uddør. 

KH 

Anmeld

7. januar 2011

Muffinmus

nu hvor vi begge er i Forsvaret kan jeg jo kun svare JA, mine børn, hvis de ønsker det, få det job i militæret de vil.Også at blive sendt ud.

Det er deres veg og kan kun håbe på de vælger at følge deres drøm uanset hvad den måtte være.

Anmeld

7. januar 2011

Hasselnødden

Med en mor, som har været i Irak og Afghanistan, en far der er tidl. sergent fra Sønderborg, to brødre - en storebror der har været udsendt til Kosovo (og som kom hjem med søvnproblemer og var selvmordstruet over to perioder efterfølgende) og den yngste lillebror der skal i mili. på frivillig basis til februar i år - og den tredje bror (ældste lillebror) der gerne ville, men ikke kunne pågrund af et skadet knæ da han blev 18 og undertegnede, der har arbejdet på KFUM soldaterhjem samt på Hærens sergentskole i Sønderborg, så bliver min søn sikkert ikke militærnægter men det er ikke ensbetydende med at han vil i militæret eller udsendes, men uanset hvad han vælger, vil vi støtte ham i den vej han vil følge - men jeg vil så absolut sætte mig ned sammen med hans far og tale med ham om hans valg - hvad end det måtte være - og måske inddrage min familie til selvsamme, så det ikke er på blindt grundlag at han tager afsted hvis det er det han vil, så vi er sikre på at han har tænkt sig godt om inden og har fået alle de facetter med vi kan tilbyde.

Min mand har ikke været i militæret, for da han kom til session blev han kasseret pågrund af hans størrelse, 96 kg. 14 i fedtprocent.(steorider) og det var lige efter at han var blevet nummer to i DM i bodybuilding så lægen turde ikke risikere at min mands hjerte ikke kunne holde til det. Han ønskede dog heller ikke at komme ind, hans liv bestod af så meget andet dengang han fandt mere interessant end at lege "soldat".

Jeg støtter vores soldater, vores udsendte, men ikke krigen. Jeg ville gerne have regeringen fik dem hjem. Men syntes på den anden side også det er svært at afgøre hvad der er "nødvendigt" og ikke er. At alle krige blev indstillet er desværre utopisk at turde håbe på og har ikke andre muligheder selv, at tilbyde istedet for.

De har afskaffet værnepligten så vidt jeg har læst mig til, fordi der netop har været så mange frivillige der gerne ville det sidste år at det ikke har været nødvendigt at rekruttere nogen der absolut ikke havde lyst.

Men til sidst vil jeg dog udtrykke at jeg absolut ikke ønsker min søn skal sendes ud, Irak, Afghanistan eller lign. Bare for at erindre den følelse jeg havde da min mor skulle afsted i lufthaven og tiden der gik inden hun kom hjem- og så forestille mig min lille dreng skulle i krig - og efter at have set Armadillo, så frygter jeg mere end noget om jeg får min dreng hjem i samme tilstand som han tog afsked... ikke så meget fysisk, den skal vi nok klare så godt som vi kan, men hans psyke vil for evigt være forandret.

Ingen kommer uberørte hjem fra krigssituationer.

Mine tanker går til alle pårørende der har mistet eller har udsendte langt hjemmefra

Anmeld

7. januar 2011

tinasmor

Mor.sander skriver:

Hvis det er min søns ønske, vil jeg ikke forhindre ham i det, da det er hans valg og ikke mit... Ville ikke bryde mig om tanke om at jeg kan risikere at miste ham. Men jeg ville dog bakke ham 100% op i hans valg!

enig.

Anmeld

7. januar 2011

Moar2011

Honningblomst skriver:

til at gå ind i militæret...puha, det påvirker mig sgu når "vores" danske unge mænd skal slagtes i et land så mange tusind kilometer herfra, i en krig jeg ikke har begreb om...men det er da meningsløst, eller ville I sende jeres drenge derned??
Knus Eva..

min søn kommer det ALDRIG. min kæreste skal afsted til august

Anmeld

7. januar 2011

tinasmor

Mine tanker går til alle pårørende der har mistet eller har udsendte langt hjemmefra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.