Hej igen.
Mener stadig, der skal trækkes et nr, når man bliver indkaldt til mili. Og trækker de ikke frinr, har de vist ikke noget valg.
Hvis de stadig nægter, kommer de jo i fængsel, ikk??
Nu har vi også 3 drenge, men jeg er nok ikke så meget imod selve mili, men jeg er imod, at dk soldater skal kæmpe i et land, der slet ikke er vores. Krigen i andre lande kan jeg ikke se, har noget med dk at gøre.
Tilgengæld tror jeg mange unge mænd kan have gavn af lidt militærisk "opdragelse" 
Og hvis mine drenge ville vælge en uddannelse indenfor mili, ville jeg aldrig stå imod dem.
Dog er det vel stadig frivilligt, om man ønsker at blive sendt i krig??

Kloster
Nu er der jo forskel på at være værnepligtig..som jeg tror er super sjovt..lidt som efterskole og højskole og det ville jeg intet have imod..men at blive prof. soldat, det er jo noget helt andet og der kan du ikke bare vælge at blive hjemme, du får jo løn for at stå til rådighed, det er jo hele indholdet i det job.
Bortset fra det, så synes jeg faktisk man skulle nedlægge værnepligtssystemet og så kun have prof. soldater, men det er jo noget helt andet...smiler
Hvis du vælger at være militærnægter, så sendes du bare ud og laver noget andet.
Knus Eva..
Anmeld