Mine drenge får ALDRIG lov til...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2009

Honningblomst

Hej igen.

Mener stadig, der skal trækkes et nr, når man bliver indkaldt til mili. Og trækker de ikke frinr, har de vist ikke noget valg.

Hvis de stadig nægter, kommer de jo i fængsel, ikk??

Nu har vi også 3 drenge, men jeg er nok ikke så meget imod selve mili, men jeg er imod, at dk soldater skal kæmpe i et land, der slet ikke er vores. Krigen i andre lande kan jeg ikke se, har noget med dk at gøre.

Tilgengæld tror jeg mange unge mænd kan have gavn af lidt militærisk "opdragelse"

Og hvis mine drenge ville vælge en uddannelse indenfor mili, ville jeg aldrig stå imod dem.

Dog er det vel stadig frivilligt, om man ønsker at blive sendt i krig??

Kloster

Nu er der jo forskel på at være værnepligtig..som jeg tror er super sjovt..lidt som efterskole og højskole og det ville jeg intet have imod..men at blive prof. soldat, det er jo noget helt andet og der kan du ikke bare vælge at blive hjemme, du får jo løn for at stå til rådighed, det er jo hele indholdet i det job.
Bortset fra det, så synes jeg faktisk man skulle nedlægge værnepligtssystemet og så kun have prof. soldater, men det er jo noget helt andet...smiler

Hvis du vælger at være militærnægter, så sendes du bare ud og laver noget andet.

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2009

Mor.sander

Selv om jeg ikke ville brude mig om det... Ville jeg nok også være en stolt mor.. Stolt af at min søn havde valgt at gøre en indsat for andre, der er undertrygt rundt omkring i verden.

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

Mor.sander skriver:

Selv om jeg ikke ville brude mig om det... Ville jeg nok også være en stolt mor.. Stolt af at min søn havde valgt at gøre en indsat for andre, der er undertrygt rundt omkring i verden.

Det ville jeg ikke...jeg ville være virkelig ked af at mit barn mente det var på denne måde han kunne gør en forskel...der er så mange andre måder...faktisk tror jeg at jeg ville føle at jeg havde fejlet som mor..men krig, militær og hvad der ellers hører med, er mig så inderligt imod...
Nej, du...jeg ville være stolt af hvis mine drenge gik mod flokken(af mennesker der mener krig er vejen frem) og viste at der er andre måder...
Jeg ville være ked...overrasket og skuffet hvis de valgte livet i militæret..
Knus Eva..

Anmeld

18. juni 2009

Kloster

Eva skriver:

Nu er der jo forskel på at være værnepligtig..som jeg tror er super sjovt..lidt som efterskole og højskole og det ville jeg intet have imod..men at blive prof. soldat, det er jo noget helt andet og der kan du ikke bare vælge at blive hjemme, du får jo løn for at stå til rådighed, det er jo hele indholdet i det job.
Bortset fra det, så synes jeg faktisk man skulle nedlægge værnepligtssystemet og så kun have prof. soldater, men det er jo noget helt andet...smiler

Hvis du vælger at være militærnægter, så sendes du bare ud og laver noget andet.

Knus Eva..

Nåhh... Så faldt den tunge 5 øre for mig
Jamen jeg kan kun give dig ret. Jeg håber virkelig heller ikke, vores drenge vil melde sig til en eller anden krig i et andet land. No way!!
Men hvis de virkelig gør, kan jeg intet gøre...

Nu ved jeg ikke så meget om mili og lign, så derfor mine undrende spørgsmål

Kloster

Anmeld

18. juni 2009

Honningblomst

Kloster skriver:

Nåhh... Så faldt den tunge 5 øre for mig
Jamen jeg kan kun give dig ret. Jeg håber virkelig heller ikke, vores drenge vil melde sig til en eller anden krig i et andet land. No way!!
Men hvis de virkelig gør, kan jeg intet gøre...

Nu ved jeg ikke så meget om mili og lign, så derfor mine undrende spørgsmål

Kloster

Nej, jeg ved jo også godt jeg intet kan gøre..men det kan jeg nu...-smiler- uden at det bliver så de får lyst til det i ren trods..men stille og rolig hjerneevask og manipulation-griner
Men værnepligten, den er nu hyggelig nok....lidt lejrskole-smiler
Knus Eva..

Anmeld

18. juni 2009

A.

Eva skriver:

til at gå ind i militæret...puha, det påvirker mig sgu når "vores" danske unge mænd skal slagtes i et land så mange tusind kilometer herfra, i en krig jeg ikke har begreb om...men det er da meningsløst, eller ville I sende jeres drenge derned??
Knus Eva..

ja det er svært at sige men hvis det er de han vil lave så kan jeg ikke lave det om..men vi skal også huske at de har selv vælg at køre der ned det er ikke noget de skal..

Anmeld

18. juni 2009

Tina2

Nej!!!!

Min venindes kæreste skal måske til Afghanistan næste sommer.... Fik en snak med ham om HVORFOR??! Kan slet ikke sætte mig ind i det......

Sagde til ham at jeg sgu brækkede benet på Thomas, hvis det var ham!!! Just joking, men jeg HADER at se de billeder i tv hvor koner og børn til de mænd der skal afsted, står grædende og siger farvel i lufthavnen......

Synes det er så meningsløst at de skal dø dernede.... Hader krig!!!

Håber ALDRIG min søn vil ha nogen som helst uddannelse indenfor militæret....

Anmeld

18. juni 2009

Betina88

Tina2 skriver:

Nej!!!!

Min venindes kæreste skal måske til Afghanistan næste sommer.... Fik en snak med ham om HVORFOR??! Kan slet ikke sætte mig ind i det......

Sagde til ham at jeg sgu brækkede benet på Thomas, hvis det var ham!!! Just joking, men jeg HADER at se de billeder i tv hvor koner og børn til de mænd der skal afsted, står grædende og siger farvel i lufthavnen......

Synes det er så meningsløst at de skal dø dernede.... Hader krig!!!

Håber ALDRIG min søn vil ha nogen som helst uddannelse indenfor militæret....

Jeg ka' virkelig godt forstå dig ..

Jeg venter vores første søn , og jeg håber at når han bli'r de 18 år at han ikk' kommer ind i millitæret .. Jeg vil ikk' engang ku' tænke på at miste ham dernede ..

Håber alle de krig dernede i de lande snart stopper ..

Anmeld

18. juni 2009

wamse

Jeg ville være så stolt, hvis mine drenge ville tage ud som soldater, med det i mente at kæmpe for at nogle andre skal få det bedre!  Fuldstændig som deres far gjorde og som min lillebror gjorde I krig dør folk, sådan er det jo, og mistede jeg en af mine drenge, ville en del af mig dø, MEN jeg ville vide at mine drenge forsøgte at gøre en forskel. Desuden ville jeg respektere mine sønners valg, hvis det var det de ville

Anmeld

18. juni 2009

Plysbjørnen

Hvis det er det børnene ønsker så skal man ikke stå i vejen for dem...

Men jeg kan så slet ikke se hvad vi skal derned efter... De kæmper en kamp der er tabt på forhånd... Det er meningsløst at kæmpe for at de skal få det bedre, de ønsker det jo tydeligvis ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.