hvad vil i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2013

hannetheis

Yurie skriver:

DDeDere

Det kommer an på hvor du bor henne og hvor stor chance der er for at der er børn du kan passe som dagplejer... Der er nogen steder hvor det virkelig svært at være dagplejer.
Men undersøg det, og hvis det kan lade sig gøre, ville jeg da sige du skal følge sin drøm. Jeg satser på min, selvom at den er svær og at jeg er nød til at arbejde ved siden af.

Der er store chancer for at blive dagpleje her da der mangler i det område jeg bor i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2013

hannetheis

Twinkle little star skriver:

Jeg læser selv til pædagog.. Hvis jeg var dig ville jeg bide i det sure æble og blive færdig uddannet.. Du har mange flere muligheder for arbejde, hvis du en dag ikke vil være dpér mere og du så er uddannet pædagog. Det er "kun" et år.. husk det sidste år er eksamer, så det er jo ikke så slemt..

Du vil også få mere i løn som pædagog, end "ufaglært" dagplejer..  

Det er også det boglige som er med til at jeg overvejer at stoppe. Det interesserer mig ikke. Min iis eksame måtte jeg tage 3 gange før jeg bestod, dkk eksamen skal jeg her i foråret tage for 2 gang. Så det næste år selv om det bare er eksamer kræver meget af mig.

Anmeld

6. februar 2013

henh01

Da jeg gik på pæd semi fik jeg også en krise kort før sidste praktik, hvor jeg overvejede at stoppe.. MEN Jeg fortsatte og det sidste år går virkelig hurtigt ½ år med arbejde og så "kun" BA efterfølgende..

Jeg vil virkelig anbefale dig at fortsætte!

Anmeld

6. februar 2013

Julemusen

Der kommer større og større krav til dagplejemødres uddannelse. Her hvor jeg bor er mange af dagplejerne uddannede pædagoger og de resterende skal tage et års studie i pædagogik. Så hvis du vil sikre dig ikke at skulle til at læde igen når du engang et dagplejemor eller bliver fyret på baggrund af at andre har mere uddannelse så er det nok bedst at du stramme ballerne sammen og tage det sidste år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.