hvad vil i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

hannetheis

Sagen er den at jeg pt studerer til pædagog og er lige nu i min sidste praktik så har i alt 1 år tilbage men...
Jeg har ikke den største motivation til at gøre det færdig.
Min største drøm er at blive dagbleje og dette kræver ikke en uddannelse men erfaring med små børn. ( har før studie været 3 år i vs).
Derudover har jeg selv 2 børn der kræver rigtig meget som jeg ikke kan give dem nu hvor jeg har nogle meget lange arbejdsdage ( kan ikke laves om) og meget transport tid
Kender jobbet som dagpleje og det vil kunne passe rigtig godt ind i vores hverdag da min mand arbejder i butik og er meget sent hjemme

Hvad ville i vælge følge en drøm eller bide i det sure æble og forsætte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

TNBC

hannetheis skriver:

Sagen er den at jeg pt studerer til pædagog og er lige nu i min sidste praktik så har i alt 1 år tilbage men...
Min største drøm er at blive dagbleje og dette kræver ikke en uddannelse men erfaring med små børn. ( har før studie været 3 år i vs).
Derudover har jeg selv 2 børn der kræver rigtig meget som jeg ikke kan give dem nu hvor jeg har nogle meget lange arbejdsdage ( kan ikke laves om) og meget transport tid
Kender jobbet som dagpleje og det vil kunne passe rigtig godt ind i vores hverdag da min mand arbejder i butik og er meget sent hjemme

Det kommer an på hvor du bor henne og hvor stor chance der er for at der er børn du kan passe som dagplejer... Der er nogen steder hvor det virkelig svært at være dagplejer.
Men undersøg det, og hvis det kan lade sig gøre, ville jeg da sige du skal følge sin drøm. Jeg satser på min, selvom at den er svær og at jeg er nød til at arbejde ved siden af.

Anmeld

5. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville til enhver tid vælge uddannelse. Og den udelukker netop ikke din drøm, men giver dig faglighed. Og kunne det ikke være skønt at være dagplejemor med fagligheden i orden? 

Jeg synes også det er vigtigt at have en uddannelse hvis man vil motivere sine børn til at blive uddannet. 

Så jeg ville følge drømmen om 1 år og blive uddannet. 

Anmeld

5. februar 2013

Benjamins'mor

Når der kun er et år tilbage ville jeg fortsætte, måske får du en dag gavn af den.

Anmeld

5. februar 2013

LBK

hannetheis skriver:

Jeg ville vælge at få gjort den uddannelse færdig. Du har kun et år tilbage. 

SÅÅÅÅ kan du blive dagplejer... 

Anmeld

5. februar 2013

Tip!

hannetheis skriver:

Jeg læser selv til pædagog.. Hvis jeg var dig ville jeg bide i det sure æble og blive færdig uddannet.. Du har mange flere muligheder for arbejde, hvis du en dag ikke vil være dpér mere og du så er uddannet pædagog. Det er "kun" et år.. husk det sidste år er eksamer, så det er jo ikke så slemt..

Du vil også få mere i løn som pædagog, end "ufaglært" dagplejer..  

Anmeld

5. februar 2013

tarkoflen

Jeg ville til enhver tid vælge uddannelsen, især når du ikke har længere tid tilbage!

Og så tænker jeg lidt, at dagplejere da arbejder nogle flere timer pr. dag end pædagoger, gør de ikke? Du må jo ikke aflevere og hente jeres egne børn, mens du har DP børn, så vidt jeg husker?

Anmeld

5. februar 2013

Tulle28

mor:) skriver:

Jeg ville til enhver tid vælge uddannelse. Og den udelukker netop ikke din drøm, men giver dig faglighed. Og kunne det ikke være skønt at være dagplejemor med fagligheden i orden? 

Jeg synes også det er vigtigt at have en uddannelse hvis man vil motivere sine børn til at blive uddannet. 

Anmeld

5. februar 2013

AnneBJ

Jeg går ud fra du er startet i praktik i fredags så? Jeg er lige blevet færdig med min sidste praktik, og da jeg havde været der 4-5 dage, var jeg klar til at stoppe... Jeg gaaaad det ikke. Selvom det var et rigtig godt praktiksted og alting. Jeg er ikke sikker på jeg vil være "menig pædagog" men ved det dog ikke helt... Usikkerheden blev rigtig stor da jeg startede i den vuggestue hvor min praktik var. Jeg nåede sågar at søge en elevplads et sted, mens jeg fortsatte i praktikken.

Jeg fik ikke elevpladsen, men blev enig med mig selv om, at stramme ballerne og færdiggøre studiet. På daværende var der 10 mdr. tilbage før jeg vidste der var dimission. Nu er der 4,5 mdr. til min dimisson, og selvom jeg stadig ikke ved, om jeg vil være "menig pædagog" så er jeg SÅ glad for, at jeg endte med at gøre det færdigt...

Så, mit råd er: snup det sidste år også, det er heldigvis kun for en tid du har lange arbejdsdage og lang transport - og ja, som en anden påpeger må du ikke selv hente/bringe børn når du har dine DP børn - og DP's arbejdstid er jo 10-11 timer mere/ugen end en fuldtidspædagogs.. 

Anmeld

5. februar 2013

Pige2009

mor:) skriver:

Jeg er helt enig Mit valg ville klart være at færdiggøre uddannelse, da det alt andet lige må være en kæmpe fordel Du kan jo sagtens blive dagplejer efterfølgende og det er jo kun et år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.