Mos og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er ny begynder og Gud hvor er det indviklet.

mit barn er 4 mdr og er blevet anbefalet at sundhedsplejske at begynde på grød Og Mos Da hun ikke tager på

vi har indtil videre kørt hirsegrød i 14 dage og vil prøve noget nyt. Jeg var i fakta igår og så at et glas sveske mos koster 11kr og så kan det kun holde 24timer åbent. Min datter spiser jo højest 3 skeer /:

hvad gør i? Hvordan opbevare i og hvor længe? Evt opskrift på både mos og grød 

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

aJeg er ny begynder og Gud hvor er det indviklet.

mit barn er 4 mdr og er blevet anbefalet at sundhedsplejske at begynde på grød Og Mos Da hun ikke tager på

vi har indtil videre kørt hirsegrød i 14 dage og vil prøve noget nyt. Jeg var i fakta igår og så at et glas sveske mos koster 11kr og så kan det kun holde 24timer åbent. Min datter spiser jo højest 3 skeer /:

knus

Vi har altid lavet det selv så jeg kogte div grønsager purerede dem så havde jeg til 3dage i køleskabet og når jeg tog en potion kom der fedtstof og mme i ved servering. På sundhedsstyrelsens hjemmeside er der en folder omkring det og med opskrifter i

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Vi har altid lavet det selv så jeg kogte div grønsager purerede dem så havde jeg til 3dage i køleskabet og når jeg tog en potion kom der fedtstof og mme i ved servering. På sundhedsstyrelsens hjemmeside er der en folder omkring det og med opskrifter i

tak for svar.

når man laver selv, hvor længe kan det så holde på køl? 3dage?

Anmeld

5. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

tak for svar.

når man laver selv, hvor længe kan det så holde på køl? 3dage?

3dage ja:-)

Anmeld

5. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Jeg er ny begynder og Gud hvor er det indviklet.

knus

Åh du er ikke alene, vi er helt i samme både, er også ny begynder.. Dog er min datter 5 mdr og tager på som hun skal..

Fik dette link ved min sp, det er rigtig godt

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg forstår bare ikke de opskrifter. Fx står der at der skal 1/2 dl modermælk i, men så kan det jo ikke fryses ned? Og at lave sådan en stor portion er ret dyrt i længden når hun ikke spiser så meget

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Hvor meget mme brugte du ca ved hvert portion ?

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Anonym skriver:

Jeg forstår bare ikke de opskrifter. Fx står der at der skal 1/2 dl modermælk i, men så kan det jo ikke fryses ned? Og at lave sådan en stor portion er ret dyrt i længden når hun ikke spiser så meget

Du skal bare lade være at putte MME i forend du skal servere det. Altså du har det på køl uden MME.

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Jeg gjorde det at jeg lavede æblemos, bananmos, pærermos, broccolimos, gulerodsmos og blended det og kom på isterninge poser og så i fryseren.

Så lavede jeg basisgrød (risgrød eller hirsegrød af hirseflager)

Så "ploppede" jeg isterninger i grøden... og vupti så var grøden tempereret + der var tilsat grønt (smag)

Jeg malkede ud og kom det på isterningeposer, men du kan sikkert også fryse MME ned ... og gøre det samme...

Det fungerede rigtig godt for os.

Det smager super godt sådan noget hjemmelavede mos.

Senere hen da min søn skulle have havregrød der tilsatte jeg 1-2 isterninger med frysemos. Vuptiiii  + modermælk eller MME

Skal til og igang igen... (bliver nu alligevel lidt hyggeligt)

Fra 6 mdr. behøver man ikke tilsætte MME eller MM. -så er det sødmælk man kan bruge.

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg gjorde det at jeg lavede æblemos, bananmos, pærermos, broccolimos, gulerodsmos og blended det og kom på isterninge poser og så i fryseren.

Så lavede jeg basisgrød (risgrød eller hirsegrød af hirseflager)

Så "ploppede" jeg isterninger i grøden... og vupti så var grøden tempereret + der var tilsat grønt (smag)

Jeg malkede ud og kom det på isterningeposer, men du kan sikkert også fryse MME ned ... og gøre det samme...

Det fungerede rigtig godt for os.

Det smager super godt sådan noget hjemmelavede mos.

Senere hen da min søn skulle have havregrød der tilsatte jeg 1-2 isterninger med frysemos. Vuptiiii  + modermælk eller MME

Skal til og igang igen... (bliver nu alligevel lidt hyggeligt)

Fra 6 mdr. behøver man ikke tilsætte MME eller MM. -så er det sødmælk man kan bruge.

Vidste ikke man kunne fryse mme 

og så bare en isterning mme ned i grøden ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.