Anonym skriver:
hvad studere du så nu ?
jeg har netop taget 2 uddannelser netop fordi jeg ikke kunne få arbejde og ikke vil være på kontanthjælp, men nu jeg har taget 2 * hg2 - altså 4½ år alt må jeg ik være der mere. nu er jeg uddannet i Detail med Speciale og Kontor med speciele.
Puha sikke det en lorte situation at stå i!
Må jeg spørge, hvorfor du ikke kan få dagpenge eller kontanthjælp?
Er der slet ingen udgifter, l kan skære fra? Her tænker jeg på sådan noget som rygning, fitness, telefon, tv, abonnementer og lignende? Alt hvad l kan få væk, er en gevinst! Hvis du har lyst, vil jeg gerne se på jeres budget, hvis l har sådan et, nogle gange hjælper det, at få andre øjne på det

du kan jo gøre det fuldstændig anonymt, ved at oprette en eller anden fiktiv mailadresse og lade være med at skrive personlige oplysninger på...
Hvad med jeres madbudget, kan der skæres i det? Her tænker jeg både billigere alternativer til noget af det, l køber i hverdagen, men også at få lavet madplan, hævet x antal kr. som er max for hvad l må bruge pr. uge, handle efter tilbud og sæson varer, så l får det billigste? Man kan sige, at så længe du går hjemme, er det jo en mulighed at tage i flere forskellige butikker og handle, alt efter hvem der er billigst med hvad.
Kan der være noget at hente på jeres forsikringer? Altså jeg tænker, om l kan være overforsikret, ikke at l ikke skal have en forsikring!
Det var bare et par bud på, hvad l evt. kunne overveje, og eventuelt søge hjælp til.
Håber snart der går penge ind på din konto igen, så du kan se dig ud af denne onde spiral!