Åh :'( Hvor er livet bare ikke nemt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

906 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. februar 2013

Anonym trådstarter

nej det er ikke

undskyld, men er der andre som har været i min situation, sagen er at jeg blev færdig med mine 2 HG2 uddannelser her i december.

så har jeg desværre ikke fået nogen elevplads eller arbejde, og søgte derfor kontanthjælp, men jeg fik afslag.

så søgte jeg enkeltydelse d. 22 januar, og har intet hørt og har prøvet at få fat i min sagsbehandler siden , og idag fik jeg så fat i hende , Og hun har ikke kikket på min ansøgning endnu.

men det vil hun gøre her en af dagene sagde hun, og så kontakte mig,

men den hjælp jeg har søgt er ikke sikkert jeg får den

Jeg er forsørger, og lige nu har vi 300 kr. at leve for. min kærestes konto er i minus for han kan jo ikke være eneforsørger med det han tjener.

nu risikere vi at stå på gaden og vi har ikke til mad, og INGEN familiemedlemmer kan hjælpe os.

jeg er grædefærdig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

andre som har stået i den situation ??? og hvad har i gjort `???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2013

MaleneG

Anonym skriver:

nej det er ikke

undskyld, men er der andre som har været i min situation, sagen er at jeg blev færdig med mine 2 HG2 uddannelser her i december.

så har jeg desværre ikke fået nogen elevplads eller arbejde, og søgte derfor kontanthjælp, men jeg fik afslag.

så søgte jeg enkeltydelse d. 22 januar, og har intet hørt og har prøvet at få fat i min sagsbehandler siden , og idag fik jeg så fat i hende , Og hun har ikke kikket på min ansøgning endnu.

Jeg er forsørger, og lige nu har vi 300 kr. at leve for. min kærestes konto er i minus for han kan jo ikke være eneforsørger med det han tjener.

nu risikere vi at stå på gaden og vi har ikke til mad, og INGEN familiemedlemmer kan hjælpe os.

Puha det må være en ganske forfærdelig situation at stå i, og kan helt sørme godt forstå du er grædefærdig, og ikke kan se dig ud af problemet.. 

Nu ved jeg ikke om i er besiddel af bil, men så må i evt. sælge den..

Hvis i har noget tøj liggende som er blevet for småt, til jeres barn så sæt det til salg. evt. også jeres eget som ikke længere bruger. Tænk åben, kig rundt, er der noget som i kan få en lille skilling for, og som ikke bruger? 

Ved godt det ikke er millioner der triller ind, men hvis det kan hjælpe jer igennem. 

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

MaleneG skriver:

Puha det må være en ganske forfærdelig situation at stå i, og kan helt sørme godt forstå du er grædefærdig, og ikke kan se dig ud af problemet.. 

Nu ved jeg ikke om i er besiddel af bil, men så må i evt. sælge den..

Hvis i har noget tøj liggende som er blevet for småt, til jeres barn så sæt det til salg. evt. også jeres eget som ikke længere bruger. Tænk åben, kig rundt, er der noget som i kan få en lille skilling for, og som ikke bruger? 

Ved godt det ikke er millioner der triller ind, men hvis det kan hjælpe jer igennem. 

ja det er forfærdeligt...

vi har mange ting til salg, og vi har ikke bil eller andre ting...

Anmeld

5. februar 2013

Silas <3

Jeg tror det ville have været en god ide med en opsparing

Hvad med børnepenge, det får du vel når du er forsørger?

Kan i ikke spise hos et vennepar? 

Som en anden skriver, sælg nogle af jeres ting/tøj

Anmeld

5. februar 2013

Anonym trådstarter

Silas <3 skriver:

vi er igang med at sælge vores ting, intet har interresse for nogen..

vi kan ikke spise hos andre, da det kræver vi skal bruge penge på transport , da de bor langt væk...

familieydelsen får vi ikke, da vi skylder nogen penge til SKAT! så de bliver modregnet.

Anmeld

5. februar 2013

MorDk

Puha sikke en møgsituation!!

Du får lige en KÆMPE krammer herfra

Anmeld

5. februar 2013

mth1987

Anonym skriver:

nej det er ikke

Har måske ikk stået i præcis samme situation da jeg som regel tænker lidt længere frem da jeg helst vil ha styr på alt

jeg tog 18 ugers hg på min stx og blev færdig januar sidste år. Jeg stod også uden elevplads, jeg havde heldigvis et deltidsjob men ku ikk tjene nok og var aldrig garanteret fast indtægt. Det endte med en sygemelding men da vi heller ikk havde råd til jeg var sygemeldt fandt jeg en uddannelse jeg ku starte på og raskmeldte mig igen trods jeg ikk var helt på dupperne.

men har i halvandet år søgt alt fra Kontorelev, butikelev, bager, netto pæd.medhj. Osv uden held. 

Så pt er jeg stadig på studie for at få en indtægt da jeg hverken kan få dagpenge eller kontant hjælp. 

Så i stedet for at gi op må man finde alternativer 

Anmeld

5. februar 2013

mth1987

Anonym skriver:

nej det er ikke

Har måske ikk stået i præcis samme situation da jeg som regel tænker lidt længere frem da jeg helst vil ha styr på alt

jeg tog 18 ugers hg på min stx og blev færdig januar sidste år. Jeg stod også uden elevplads, jeg havde heldigvis et deltidsjob men ku ikk tjene nok og var aldrig garanteret fast indtægt. Det endte med en sygemelding men da vi heller ikk havde råd til jeg var sygemeldt fandt jeg en uddannelse jeg ku starte på og raskmeldte mig igen trods jeg ikk var helt på dupperne.

men har i halvandet år søgt alt fra Kontorelev, butikelev, bager, netto pæd.medhj. Osv uden held. 

Så pt er jeg stadig på studie for at få en indtægt da jeg hverken kan få dagpenge eller kontant hjælp. 

Så i stedet for at gi op må man finde alternativer 

Anmeld

5. februar 2013

Silas <3

Anmeld

5. februar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ring til mødrehjælpen...

Mener der er noget med de kan hjælpe med mad hvis man har problemer økonomiskt og har børn...

I hvert fald snak med dem.. de kan også hjælpe med f.eks. tøj osv da de jo har forskellige genbrugsbutikker over det hele...

https://www.moedrehjaelpen.dk/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.